2022-05-29, 01:03
Medlem
Hur "torade" är Swebbtv:s Mikael Willgert och Magnus Stenlund på en skala?...

Om Swebbtv är "torat": Vad betyder det för Swebbtv i sådant fall?

Nya Dagbladet har en artikel igår 28 maj - "Sektnätverket och kontrollen över alternativa medier och rörelser" - där Swebbtv:s Willgert nämns och refereras. Willgert visas upp på en stor bild iklädd en slips med det ljusskygga ordenssällskapet "Navets" symbol.
Om sektnätverket i fråga skriver Nya Dagbladet:
Citat:
Nya Dagbladet har i en serie artiklar avslöjat och granskat det tidigare hemliga nätverk som styrs av den ökände profilen Tor Paulsson (senare Änglasjö) och som går under den falska identiteten ”Tobbe Larsson”. Profilen har under ett antal år byggt upp en grupp av lojala personer i det fördolda vilka agerar som front för diverse föreningar och frontorganisationer. Dessa används för att kontakta och involvera utomstående befintliga oppositionella organisationer och personligheter i Sverige och har kommit att utöva ett undergrävande inflytande i dessa kretsar.
Citat:
En nod i ”Nätverket” utgörs av ”Navet” eller ”Navet-Orden”
Nya Dagbladet skriver att Swebbtv-profilen Mikael Willgert, en "av de mer profilerade medlemmarna", "uppges vara en del av 'Navets' inre krets". Swebbtv-profilen Mikael Willgert ska tydligen under ”Svenska bok- och mediamässan” i oktober 2021 ha burit en röd slips med Navets symbol.

Vidare beskriver Nya Dagbladet att även Swebbtv-medarbetaren Magnus Stenlund enligt uppgifter till NyD är "involverad i ordenssällskapet". NyD skriver att Stenlund "har varit en av huvudmannen Tor Paulssons mest hängivna anhängare"....
Citat:
På sin födelsedag fick Magnus Stenlund gratulation från huvudmannen själv, som där kallar sig ”Tor Änglavinge”.
Senast redigerad av Inte-fascist 2022-05-29 kl. 01:24.
Citera
2022-05-31, 02:42
Avslutad
Jättebra app de har lanserat och förbättrat.
Att programmen är indelade i kategorier gör det enkelt att hitta mina favoritavsnitt. Vissa har jag kollat på mer än 10 gånger. Det gör mig duktigare på att tänka och sortera, analysera det.

Swebbtv är äkta folkbildning, och uppmuntrar de delar etablissemanget avskyr och helst vill skära bort. Människohatare som de är.
Citera
2022-06-02, 09:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Inget ring Swebbtv Live idag på grund följderna av FNs klimatmöte och framkomligheten i Stockholm.
Är det verkligen så illa med framkomligheten inne Stockholm. Kan dom inte lägga sånna här möten ute på en åker nära Arlanda så man inte behöver förlama en hel stad.
Citera
2022-06-04, 23:57
Medlem
HugoStieglitzs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=KvXmrfoiwQI&t=597s

Matikainen klipper friskt. En kvinna från Fi berättar om en vän som dog och rasism, sen seggar Matikainen detta till att "Fi kräver att vi måste hålla tyst om gängkriminalitet". Kvinnan från Fi (som för övrigt bara fick tala i några sekunder i klippet) nämnde över huvud taget inte detta.

Hur oseriös kan man vara som journalist? Jag tycker att Matikainen kan dra en blöja över skallen och skämmas.
Citera
2022-06-08, 16:20
Medlem
ingenios avatar
Undrar egentligen hur stor andel av de som ringer till Ring Swebbtv det är som har någon form av psykossjukdom. Jag skulle tippa på 20%.

Och eftersom Swebbtv vill vara en folkets kanal där alla skall få göra sin röst hörd, samtidigt som man hela tiden vill vara opportunist och emot, så får dessa hållas. Sedan hamnar man i "rymdödle-träsket" med Alex Jones...
Citera
2022-06-10, 04:53
Medlem
Swebbtv är en del av Tor Paulssons nätverk. https://nyadagbladet.se/tag/tor-paulsson/
Citera
2022-06-10, 07:51
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Swebbtv är en del av Tor Paulssons nätverk. https://nyadagbladet.se/tag/tor-paulsson/

Vad innebär det då?
Citera
2022-06-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Vad innebär det då?

Han har tagit kontrollen över flera alternativa högerrörelser. Han styr bakom kulisserna.
Citera
2022-06-10, 11:33
Medlem
Citat:
Vad innebär det då?

Citat:
Han har tagit kontrollen över flera alternativa högerrörelser. Han styr bakom kulisserna.

Det finns viss logik i det Motstroms säger här. Om man tror att "globalisterna" drar i trådar vad gäller allting och politiker med flera bara är marionetter och att det är så världen fungerar - varför skulle det inte gälla mindre skala också?
Citera
2022-06-10, 14:58
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:

Ja men vad innebär det för exempelvis Swebbtv och deras innehåll?
Citera
2022-06-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ja men vad innebär det för exempelvis Swebbtv och deras innehåll?

Det kan jag inte säga exakt. Jag har ju gillat Swebbtv. Men när jag nu inser vem som drar i trådarna så har jag tappat förtroende för dem.
Citera
2022-06-10, 22:48
Medlem
ingenios avatar
Citat:
Det kan jag inte säga exakt. Jag har ju gillat Swebbtv. Men när jag nu inser vem som drar i trådarna så har jag tappat förtroende för dem.

Ja, det är onekligen ganska ironiskt att de pratar om globalister som styr makthavare och befolkningar som marionettdockor när de själva tycks vara del av en sådan hierarkisk struktur.

Sedan undrar jag, apropå mitt inlägg ovan, hur många av filurerna på Swebbtv som själva har olika psykiatriska diagnoser. Hur pass sannolikt är det t.ex. att Mads Palsvig, med blott en fil. kand. i ekonomi i bagaget, verkligen har rört sig i de kretsar han påstår sig ha gjort, typ Vita huset, och känt Yanet Yellen? Och om Stenlund, med ungefär samma bakgrund, var så förträfflig som analytiker för Swedbank i Ukraina, varför har han då hamnat där han gjort nu? Fick han sparken?

Då anser jag nog en sådan som Patrik Engellau på DgS vara betydligt mer seriös. Och han har bevisligen en mycket diger CV. Han är väl ändå inte styrd av Paulsson (hoppas jag)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in