Citat:
Får lite C0w-vibbar från ditt svar, men kan vara att jag uttryckte mig klantigt, inavlad i flera generationer, som jag är. OK, jag försöker igen:TS get bantningstips och du svarar med:
Citat:
Du kräver alltså att TS framför varför kalori-underskott inte skulle fungera. Jag ger dig svar på tal. Jag påpekar att kalori-underskott-ekvationen inte fungerar på egen hand för bantning p.g.a. två orsaker:
1. Ekvationen inkluderar inte männsikans psykologi (vilken mat ger mättnadskänsla eller gör en lycklig/olycklig och således påverkar hur bra bantningen fugneraretc.)
2. Ekvationen är inte individ-anpassad (du kan omöjligt beräkna kalorier-in för en individ, eftersom det är individberoende och en funktion av i princip oändligt många variabler som ändras från dag till dag in en individ)
Som bevis på detta faktum att jag gett dig svar på tal ber jag dig exakt svara på detta med ett enkelt ja eller nej:
Låt säga att jag som man äter exakt 17000 kalorier i veckan (2400 kalorier om dagen) av antigen lax eller skinka och blir mätt på det. Varken mer eller mindre.
Jag tar upp 80/100 kalorier av skinkan (kalorier-in är 80% av 17000).
Däremot tar jag upp 100/100 kalorier när jag äter laxen (kalorier-in är 100% av 17000).
Jag vill gå ner i vikt, men vill inte äta mindre än jag gör. Hade du rekommenderat att jag undviker 17000 kalorier av laxen och äter enbart 17000 kalorier av skinkan, eller inte?
Det är en enkel "ja" eller "nej" fråga.
Låt mig gissa, du kommer undvika att svara på frågan, eller svara på frågan som om du missförstått frågan, och sedan kalla mig för idiot? Det är en enkel fråga.