2022-06-10, 09:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Håller på och lyssnar igenom Ambers förhör igen och upptäckte en liten rolig detalj jag missat tidigare.

Vid en mellanlandning på flygresan bort från Australien köpte hon en bok som hette "Four Ways to Click: Rewire Your Brain for Stronger, More Rewarding Relationships". Som man gör när man blivit brutalt misshandlad och våldtagen i tre dagar.

Henens förklaring är att hon gjorde det dels för att hon "älskade Johnny så mycket och det var så toxic och jag kunde inte få honom at sluta såra/skada mig" och dels "för den hade en pusselbit på framsidan och de brukade kalla varandra för sin pusselbit".

Det kan ju inte vara så att hon behövde borderline-kärleksbomba honom efter att ha flippat ut och kastat en flaska på hans finger
Citera
2022-06-10, 11:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Länk till Lol-arkivet: AH kopierar sin klädsel från Johnny Depp
https://youtu.be/FYxAaiYfy5o

HO-Lee shizzle.
AH's nya brutta, Eve Barl*w, satt och SMSade AH's advokater medan vittne utfrågades!
Dels satt hon på plats vikt för jurister och journalister, dels får ingen ha mobil etc på sig i rättssalen.
Men värsta är att hon lyckades få ett av JD's vittnens vittnesmål ogiltigförklarat!
Hur gick det här till? Läs tweeten och de följande tweets.

https://twitter.com/FemCondition/sta...ScVbo7yxQ&s=19
Citat:
Reminder Eve Barlow was thrown out of VA Court for tampering with and falsifying evidence to dismiss Johnny Depp's witnesses.
It's true. She tried to make this an unfair trial.
#evebarlow

A-mee-rii-caaahhhh!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-06-10 kl. 11:37.
Citera
2022-06-10, 13:05
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Länk till Lol-arkivet: AH kopierar sin klädsel från Johnny Depp
https://youtu.be/FYxAaiYfy5o

HO-Lee shizzle.
AH's nya brutta, Eve Barl*w, satt och SMSade AH's advokater medan vittne utfrågades!
Dels satt hon på plats vikt för jurister och journalister, dels får ingen ha mobil etc på sig i rättssalen.
Men värsta är att hon lyckades få ett av JD's vittnens vittnesmål ogiltigförklarat!
Hur gick det här till? Läs tweeten och de följande tweets.

https://twitter.com/FemCondition/sta...ScVbo7yxQ&s=19

A-mee-rii-caaahhhh!
Var det den kvinnan det finns en film på när hon sitter som åhörare i rätten och folk bakom henne läser vad hon skriver på mobilen och reagerar?
Citera
2022-06-10, 14:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Var det den kvinnan det finns en film på när hon sitter som åhörare i rätten och folk bakom henne läser vad hon skriver på mobilen och reagerar?
Lite osäker. Kan vara!
Tydligen så smsade hon Amber's advokater och sen påkallade hon uppmärksamhet så att de skulle förstå att de skulle kolla sina mobiler. Då hade hon skickat något om en Instagram-post som vittnet gjort flera år tidigare. Men klippt av datumet.

Fake it til you make it lol
Citera
2022-06-10, 16:35
Medlem
Citat:
Lite osäker. Kan vara!
Tydligen så smsade hon Amber's advokater och sen påkallade hon uppmärksamhet så att de skulle förstå att de skulle kolla sina mobiler. Då hade hon skickat något om en Instagram-post som vittnet gjort flera år tidigare. Men klippt av datumet.

Fake it til you make it lol

Eve Barlow verkar helt jädra galen. Jag ser att jag av skäl jag inte minns redan blockat henne på twitter.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-10 kl. 17:35.
Citera
2022-06-10, 18:54
Medlem
Kanske har jag fel men mitt intryck är att Sveriges nuvarande upplägg är att försöka tiga ihjäl Depp vs Heard. Det kan Sverige glömma.

Det är tex många i svensk media som borde skämmas över hur de betett sig, och ett flertal krönikörer bör sparkas för desinformationen de spridit – inte minst om den bedrägliga UK-trial med sin gravt inkompetenta och naive(!) domare som köpte all bullshit från team Amber, inklusive donationslögnen som fick domaren att övertygas om Ambers trovärdighet.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-10 kl. 18:59.
Citera
2022-06-10, 19:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Eve Barlow verkar helt jädra galen. Jag ser att jag av skäl jag inte minns redan blockat henne på twitter.
Det måste ju finnas någon anledning till att en galning dejtar en annan galning.

Om jag vore kvinnan som startat #metoo (Tarana Burke) så hade jag varit förbannad på folk som AH och Eve, istället har hon på nytt satsat på den slitna frasen "believe all women".
Citera
2022-06-10, 19:57
Medlem
Citat:
Det måste ju finnas någon anledning till att en galning dejtar en annan galning.

Om jag vore kvinnan som startat #metoo (Tarana Burke) så hade jag varit förbannad på folk som AH och Eve, istället har hon på nytt satsat på den slitna frasen "believe all women".

Ja det är tragiskt att vissa inte tar lärdom av verkligheten, tex svensk media.

En musiknyhet:

Jeff Beck and Johnny Depp have finally revealed full details of the album they made together over the past few years.

The pair will release 18 on July 15, containing 11 cover versions along with two tracks written by Depp. The official video for one of those, This Is A Song For Miss Hedy Lamarr, has just been released.

https://www.loudersound.com/news/jef...boration-album
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-10 kl. 20:13.
Citera
2022-06-10, 21:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, har Depp misshandlat Heard vid något tillfälle är det inte förtal, för då är det sant och sanningen är i det här fallet ett absolut försvar mot anklagelserna om förtal.

Nej. Förtal kan det vara oavsett sanning. USA är inte lika idiotiska som Sverige på den punkten, men det förekommer.
Citera
2022-06-10, 21:15
Medlem
Citat:
Jag kan inte avgöra om hon skrev på spegeln också som svar. Det är möjligt att hon ljuger om det. Jag har inte satt mig in i frågan ordentligt.
Kolla på bilden då och avgör, enkelt!
Hon har ljugit om massor av saker, men ändå ser inte du att hon har ett mönster av at ljuga? Du är som en svensk feminist, du sväljer elefanter för att sila mygg.
Citera
2022-06-11, 11:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej. Förtal kan det vara oavsett sanning. USA är inte lika idiotiska som Sverige på den punkten, men det förekommer.

Det är mycket riktigt så att sanningen inte i alla lägen i USA är ett försvar mot förtal. Men när det gäller offentliga personer som kändisen Depp skall det vara det i det här fallet. Om det är en okänd som stämmer för förtal är läget annorlunda. Då kan det som i Sverige bli en brottsmålsprocess som mer liknar den svenska ordningen. Det beror också på vilken delstat det handlar om.

Sedan avgörs som bekant målet av en jury. Eftersom de dömt till fördel för Depp innebär det juridiskt att de funnit att Heard ljuger med uppsåt att ljuga, om alla tillfällen av misshandel. Hur de verkligen resonerat vet vi ju dock inte säkert, även om det förstås står klart att de inte trodde alls på Heard.
Citera
2022-06-11, 11:58
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Sedan avgörs som bekant målet av en jury. Eftersom de dömt till fördel för Depp innebär det juridiskt att de funnit att Heard ljuger med uppsåt att ljuga, om alla tillfällen av misshandel. Hur de verkligen resonerat vet vi ju dock inte säkert, även om det förstås står klart att de inte trodde alls på Heard.

De har förklarat detaljerat och hela planeten vet ju om det. Förutom du. Tippar på att du misshandlar din pojkvän tamejfan.
(Eller ex)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in