Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag är ledsen, men det är inte vad hon uppger, nej. Hon hoppas att flaskan inte är trasig, men efteråt övertygar hon sig om att den var hel, annars hade skadorna varit betydligt värre.
Tror du att Amber hade sagt det hon gjorde dagen efter om hon blivit våldtagen? Hon nämnde it ett ord om det, hon var bara ledsen för det hon gjort mot Johnny.

Varför kan du inte erkänna detta? Det är ju uppenbart att hon ljugit o rätten om vad som hände i Australien, utöver öjudinspelningen finns även bilder på henne någon dag efter då hon gästar en talkshow, där it en skråma syns på henne och hon påstod att han slog henne och ströp henne etc.
Man ser tyvärr inte sådär hel ut då, oavsett vad du tror i din hjärna om det så har du fel, hon hade sett myyycket värre ut.

"meeen smink", nej, smink döljer inte sådana skador.

Lägg till på det Ben Kings vittnesmål då han flög med henne, nej du bevisen pekar verkligen inte till Ambers fördel, oavsett hur mycket du än önskar det.
Senast redigerad av Ekronwo 2022-06-09 kl. 18:17.
Citera
2022-06-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vem behöver tänka själv när man har ett "expertvittne" som tittat på en röntgenplåt och ett foto och sen säger "det var nog en dörr"?
Husvagnen har inte tänkt en tanke själv angående detta, det är därför denne hänvisar till Nicol, expertvittnen på ambers sida etc. En total avsaknad i att tro på något Johnnys vittnen sagt. Husvagn är så otroligt bias att vagnen själv inte kan se det.

Jag tror det är empati som saknas hos denna individ, det är därför han/hon kämpar så hårt för sin åsikt för sanningen spelar ingen roll bara att han/hon har rätt!
Senast redigerad av Ekronwo 2022-06-09 kl. 19:14.
Citera
2022-06-09, 20:28
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Tror du att Amber hade sagt det hon gjorde dagen efter om hon blivit våldtagen? Hon nämnde it ett ord om det, hon var bara ledsen för det hon gjort mot Johnny.
Den där moderatorn talar alltså om att skadorna skulle ha varit betydligt värre om flaskan var trasig. Vad jag vet finns det inga bevis alls för att några skador har uppstått, vare sig från en hel eller trasig flaska. Det finns inga skador alls som förts in till bevismaterialet. Husvagnen utgår ändå ifrån att Amber har fått skador, men av mildare sort. Ignorera denna tok så försvinner den nog helt från tråden tillslut.
Citera
2022-06-09, 20:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Ja. Den som gjort så mot henne var inte den riktige Johnny som hon älskade. Det var Monstret, han som dök upp efter två flaskor vodka och tio stycken ecstacy. Det var inget hon hade anledning att berätta för sådana som Jerry Judge.

Citat:
Varför kan du inte erkänna detta? Det är ju uppenbart att hon ljugit o rätten om vad som hände i Australien, utöver öjudinspelningen finns även bilder på henne någon dag efter då hon gästar en talkshow, där it en skråma syns på henne och hon påstod att han slog henne och ströp henne etc.
Man ser tyvärr inte sådär hel ut då, oavsett vad du tror i din hjärna om det så har du fel, hon hade sett myyycket värre ut.

"meeen smink", nej, smink döljer inte sådana skador.

Jodå. Ett av de mest övertygande vittnesmålen i rättegången är Melanie Inglessis som just berättar om hur de vid ett tillfälle sminkar över Heards skador så de inte syns. Det vittnesmålet är talande både av skälet att det är ett starkt stödbevis för Heards utsaga att hon blev misshandlad vid det tillfället, att det visar att skador i ansiktet gick bra att dölja samt att det talar emot den spekulativa idén om att skador istället skapades av Heard med hjälp av smink.

Såren på Heards armar såg ett flertal vittnen oavsett, inklusive King och Judge.

Vittnena Henriquez och Pennington vittnar också om hur Heard berättade om att Depp var våldsam mot henne när de mötte henne efter hon kom från Australien och såg även skador på henne. Sådant kallas stödbevisning och anses t ex i Sverige som mycket stark. Jag anser att det talar för att Heards utsaga är åtminstone delvis sann.

Citat:
[mLägg till på det Ben Kings vittnesmål då han flög med henne, nej du bevisen pekar verkligen inte till Ambers fördel, oavsett hur mycket du än önskar det.

Kommentaren till King betyder inte heller något erkännande. Att Heard var deltagare i grälet och skyldig till det är givet. En sak det gällde var Depps skrämmande förmåga att ta stora mängder droger som Heard var på honom om.

Grejen är fortfarande inte Heards beteende utan Depps. King vittnar om hur den hyrda lägenheten såg ut. Givet Depps målande i blod är det en märklig slutsats att allt detta skulle vara ett resultat av att det stackars offret Johnny bara försökt gömma sig.
Citera
2022-06-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ja. Den som gjort så mot henne var inte den riktige Johnny som hon älskade. Det var Monstret, han som dök upp efter två flaskor vodka och tio stycken ecstacy. Det var inget hon hade anledning att berätta för sådana som Jerry Judge.

Vet int ehur man delar upp så som du gör i din kommentar, så jag svarar bakom varje påstående du gör!

Bara det att du inte förstått vad "monstret" betyder är talande. Sen är det lögn att han tog 10 ecstacy, har du ngnsin tagit E? Man tar inte 10 stycken. Ännu en lögn där du tror amber Sen E med 2 flaskor vodka, njeh! Men du är väl säkert expert på droger också!

Jodå. Ett av de mest övertygande vittnesmålen i rättegången är Melanie Inglessis som just berättar om hur de vid ett tillfälle sminkar över Heards skador så de inte syns. Det vittnesmålet är talande både av skälet att det är ett starkt stödbevis för Heards utsaga att hon blev misshandlad vid det tillfället, att det visar att skador i ansiktet gick bra att dölja samt att det talar emot den spekulativa idén om att skador istället skapades av Heard med hjälp av smink.

Amber var rabiat, hon kastade flaskor och betedde sig som ett psykfall, du tror inte hon kan ha råkat orsaka de små skadorna hon fick, på sig själv? För de var fan inte stora, då hade det inte gått att sminkas över, hur dålig koll har du på skador och flera slag i ansiktet? Det blir inte märken som kan sminkas över, du är fan löjlig som tror på det!

Såren på Heards armar såg ett flertal vittnen oavsett, inklusive King och Judge.

Det fanns krossat glas, hon kastade flaskor, det är redan bevisat för alla att hon ljuger och skyller allt hon gjort på Johnny, så hon lyckades säkert få ett skärsår eller två av eget behåg.

Vittnena Henriquez och Pennington vittnar också om hur Heard berättade om att Depp var våldsam mot henne när de mötte henne efter hon kom från Australien och såg även skador på henne. Sådant kallas stödbevisning och anses t ex i Sverige som mycket stark. Jag anser att det talar för att Heards utsaga är åtminstone delvis sann.

Det var en störd kväll där hon säkert lyckats skada sig själv, bara se på hennes knogar på bilder som finns, där det syns att hon har benägenhet att stå och mata slag i saker för att få dem att se ut på det sättet, så hon är en vårdslös och våldsam person som slår i saker och kastar saker och skadar sig.

Kommentaren till King betyder inte heller något erkännande. Att Heard var deltagare i grälet och skyldig till det är givet. En sak det gällde var Depps skrämmande förmåga att ta stora mängder droger som Heard var på honom om.

Du glömmer bort vad hon själv sa i klippet som finns, Amber tog en jävla massa droger också, så varför skulle hon då börja leka polis åt Johnny? Hon fick typ en jävla psykos och agerade utåt vilket verkar vanligt för henne, bli ett jävla psyko! Det riktiga monstret

Grejen är fortfarande inte Heards beteende utan Depps. King vittnar om hur den hyrda lägenheten såg ut. Givet Depps målande i blod är det en märklig slutsats att allt detta skulle vara ett resultat av att det stackars offret Johnny bara försökt gömma sig.

En väldigt liten mängd blod på bilderna som finns, inget talar för att han gått runt och målat en massa i blod, men han var hög och full så säkert kladdade han lite med blod, men resten var färg och Ambers påhittade berättelse att han gjorde det med sitt finger.
Sen en fråga, det är uppenbart att hon var den som skrev med rött på spegeln men nekade det också, tror du på det? Det är otroligt uppenbart att det var hon som tauntade honom.

Lol allt blev ditt citat, men asså svaren är under dina, som sagt vet it hur man styckindelar på FB som du gör :/
Citera
2022-06-09, 22:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Lol allt blev ditt citat, men asså svaren är under dina, som sagt vet it hur man styckindelar på FB som du gör :/

Jag kan inte avgöra om hon skrev på spegeln också som svar. Det är möjligt att hon ljuger om det. Jag har inte satt mig in i frågan ordentligt.
Citera
2022-06-09, 23:44
Medlem
Citat:
Så är det inte alls. Heard uppger att hon övertygar dig själv om att flaskan inte är trasig eftersom skadorna då skulle vara värre. Skadorna på underlivet - under förutsättning att Heard talar sanning så nu ingen hänger upp sig på min formulering - är inte så allvarliga att hon måste uppsöka läkare.

Man kan tro vad man vill om sanningshalten, men själva beskrivningen och redaktionen är inte konstiga. Slemhinnorna blöder efter övergreppet med flaskan och Heard söker inte vård eftersom blödningen stoppar. Hon vill inte ha uppmärksamheten och inte anmäla och söker inte vård. Det är förenligt med hur vissa våldtäktsoffer reagerar tyvärr, så just det bevisar förstås inte något om händelsen inträffat eller inte.
Här kan du se en av världens sämsta lögnerskor förnedra alla tänkande människors intelligens med sina obefintliga skådespelartalanger och illa genomtänkta smädelse.

https://www.youtube.com/watch?v=fhfRZU7o6NY&ab_channel=GlobalNews

Vid runt 5:20 börjar hon tala om flaskvåldtäkten. Hon ber till Gud under hela våldtäkten att flaskan inte är trasig. Hon är så orolig att den skall vara trasig för det är blod och splittrat glas överallt i rummet. Hon säger ingenting om att hon efter våldtäkten skulle ha verifierat att flaskan inte var trasig.*

Mark Twain konstaterade "Den som aldrig ljuger behöver inte komma ihåg vad han har sagt." Om du är snäll kan jag förklara för dig vad han menade med detta och hur det är relaterat till varför Heard ändrar sitt vittnesmål dag för dag.

* Heards vittnesmål ändrar sig alltid över tiden så det kan tänkas att hon vid ett annat tillfälle påstått att hon verifierade efter våldtäkten att flaskan varit hel för att kunna bortförklara varför hon inte gick till läkaren, men här gör hon det absolut inte.
Citera
2022-06-09, 23:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vasquez hänvisar till vittnesdepositionen och citerar från den. De går inte igenom den. I vilken mån detta citat är ett konkret påstående om vad som hänt beror fortfarande på sammanhanget. Om vittnesdepositionen i stort liksom Heards uttalande i rätten går ut på att hon redogör för vad hon tror inträffade men där t ex hon inte het ordningen på saker och ting är det fortfarande liksom i rätten inte ett definitivt konstaterande av vad Heard vet har hänt. Det finns troligen en orsak till att Vasquez inte går i mer i detalj på vad som står i depositionen. Har du sett den? Finns den att tillgå?

I sin helhet: Nej, inte såvitt jag vet.

Men här kommer hela det aktuella stycket:

"In one of the most horrific and scariest moments of this three-day ordeal, Johnny grabbed me by the neck and collarbone and slammed me against the countertop. I struggled to stand up as he strangled me, but my arms and feet kept slipping and sliding on to the spilled alcohol and were dragged against the broken glass on the countertop and floor, which repeatedly slashed my feet and arms. Scared for my life, I told Johnny, ‘You are hurting me and cutting me.’ Johnny ignored me, continuing to hit me with the back of one closed hand, and slamming a hard plastic phone against a wall with his other until it was smashed into smithereens. While he was smashing the phone, Johnny severely injured his finger, cutting off the tip of it. . . . Once I was able to get away, I barricaded myself in an upstairs bedroom."

Som du ser finns det ingenstans något "jag tror" eller osäkra termer. Det är helt enkelt en skriftlig redogörelse under ed som hon sedan ändrar i rätten till att helt plötsligt inte ha en aning. Så antingen ljuger hon i vittnesdepositionen (den tekniska termen är egentligen Amended Defence, ett tillägg till eller ändring av tidigare vittnesmål), i rättegången eller bådadera.

Notera även att hon i UK trial anger ett mellanting:
"She did not know at the time what had caused the injury to Mr Depp’s finger, but she believed it must have been from his contact with the phone."

Hennes historia evolverar alltså till att bli mindre och mindre konkret allt eftersom. Lustigt, det där.

Citat:
Jag kan inte se att inspelningen är ett erkännande av just att Heard är den som kapat Depps finger. Att hon känner sig skyldig till uppträdet -säkert med rätta - är klart och tar på sig skuld för att hon skadat Depp är klart. Men det är inte samma sak.

Du tycker alltså det låter som något ett offer för en tre dagars lång misshandel och kulminerande våldtäkt skulle säga?

Såklart du gör. Upptäckte precis att du svarade på frågan här:

Citat:

Vilket jävla skämt. Oceania had always been at war with Eastasia.
Citera
2022-06-09, 23:51
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Jag kan inte avgöra om hon skrev på spegeln också som svar. Det är möjligt att hon ljuger om det. Jag har inte satt mig in i frågan ordentligt.

Det var ju du som var övertygad om att JD skrev det och nu säger du nånting helt annat.
Citera
2022-06-09, 23:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Du kanske borde göra det. Det hela är mycket enkelt.

Efter den påstådda våldtäkten fotar hon en spegel med den svarta texten: "She loves naked photos of herself. So modern. So hot."

Senare tar hon ett nytt foto på samma spegel som nu har har ett tillägg i röd text och annan handstil: "Call Carly Simon, she said it better babe".

När Ben King senare fotar samma spegel har den röda texten täckts över av samma svarta färg som användes till den första texten.

Det är ganska uppenbart att Depp under substanspåverkan och finger-chock skrivit den första texten till Amber och att hon ville få sista ordet, och därför skrev ett svar och såg till att fota det också. Sen har uppenbarligen Depp sett det och strykt över hennes ord. Det är den enda rimliga förklaringen.
Citera
2022-06-10, 00:20
Medlem
LeCastles avatar
Johnnys lag diskuterar om segern i direktsänd tv.
https://youtu.be/rx4jI6IjO1U (Ben och Camille)
Laddades upp igår. Redan 4,6 mn visningar.
Citera
2022-06-10, 00:41
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Efter att ha sett en del av det videomaterial som finns tillgängligt och läst igenom de händelser som behandlats under rättegångarna tycker jag mig se en ganska klar bild av en person som är dels svartsjuk men också verkar vara typen som väljer att 'lagra' frustration inombords tills tryckkokaren briserar. En direkt gissning är att han utåt sett är snäll mot allt och alla, men inombords kokar av ilska. Mot bakgrund av de kommentarer som han fällt under alkohol- och narkotikapåverkan tror jag att JD känt sig utnyttjad ganska länge. Många av AHs kamrater har levt lyxliv, rest och festat gratis på JDs bekostnad i flera år. Jag tror dessutom att AH varit ganska dominerande i förhållandet och försökt diktera ganska mycket - på samma sätt som hon dikterar och dominerar de förhållanden som hon har med kamrater och sin syster.

Jag är helt övertygad om att JDs blowout-ventil är att ta ut sin frustration på döda ting. Jag har haft kamrater med liknande beteende och ingen av dem har någonsin varit våldsam mot andra personer. Det är mobiltelefoner som slängs i backen, gipsväggar och kylskåpsdörrar som får stryk. Det kastas saker och slås sönder bord och allsköns ting. Det kan naturligtvis diskuteras i vilken mån den typen beteende kan betraktas som 'abuse' (det kan det, enligt mig), men i frågan om huruvida JD varit våldsam mot AH är jag övertygad om att i det fall det skett har det varit olyckshändelser. T.ex. tror jag inte en sekund på den brittiska förklaringen att JD "headbutted" AH. Jag är övertygad om att deras huvuden slog ihop av en olyckshändelse (clash of heads) när det tjafsades hit och dit och skulle tas mobiltelefoner från varandra och liknande, något som sannolikt är fallet i precis varenda situation där AH fått något blåmärke eller dylikt.

Ett återkommande mönster är att AH konstant är på JD när han tar droger och dricker för mycket och man kan gissa sig till hur det byggt upp trycket hos JD. Det är dessutom alldeles för många ljudinspelningar som följer mönstret att AH försöker kontrollera vad JD skall göra och inte. Jag tror helt enkelt att han i dylika situationer får nog till slut och slänger ett glas i golvet eller slår in en skåpslucka - av JUST den anledningen att han INTE vill eller förmår sig sänka sig till en så låg nivå att han ger sig på HENNE.

Är detta våld 'abuse'? Det är inte helt omöjligt att det är det, men hittills har det inte framkommit ETT ENDASTE dugg som bevisar att han slagit AH. Däremot finns det en hel uppsjö med bevis för att hon ljuger om det. Så i den diskussionen är min åsikt glasklar - JD har inte misshandlat AH eller någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in