2022-06-08, 19:11
Medlem
Varför har vi kyrkor? Varför ska vi ha semitiska ökenreligions byggnader på Nordisk mark överhuvudtaget.
Citera
2022-06-08, 19:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Ny ärkebiskop vald – Linköpings Martin Modéus klar för posten
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/ny-arkebiskop-vald-linkopings-biskop-martin-modeus-klar-for-posten
Biskop Martin Modéus fick 59 procent av rösterna i onsdagens ärkebiskopsval. Han kommer att tillträda posten som ny ärkebiskop den 4 december. Modéus blir Svenska kyrkans 71:a ärkebiskop i en obruten kedja sedan den förste ärkebiskopen Stephanus år 1164.
(FB) Vem blir (Svenska Kyrkans) nya ärkebiskop?

Det var inte bra. Modéus är helt naiv och orealistisk i invandringsfrågorna. Han kommer att ha ett skadligt inflytande på vår nation - för ärkebiskopen är en viktig person, när det gäller att driva opinionen.
Citera
2022-06-10, 17:55
Medlem
Intervju med nya ärkebiskopen
https://www.varldenidag.se/nyheter/nye-arkebiskopen-om-yoga-religionsmote-och-frimodig-bon/repvfh!iInGOh8AIVuD2R@xgTHFw/
Citera
2022-06-11, 10:41
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Intervju med nya ärkebiskopen
https://www.varldenidag.se/nyheter/nye-arkebiskopen-om-yoga-religionsmote-och-frimodig-bon/repvfh!iInGOh8AIVuD2R@xgTHFw/
Vilken naiv liten idiot. Han verkar tycka att yoga är ett större hot än islam.

”Vi ber till samma gud oavsett religion”
Tala om det för muslimerna. Finns inga tecken på annat än att SVK fortsätter sin väg mot graven.
Citera
2022-06-11, 11:03
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Vilken naiv liten idiot. Han verkar tycka att yoga är ett större hot än islam.

”Vi ber till samma gud oavsett religion”
Tala om det för muslimerna. Finns inga tecken på annat än att SVK fortsätter sin väg mot graven.
Svenska kyrkan är väl den enda där präster kan erkänna att de inte tror på Gud? Åtminstone en uppfriskande ärlighet i Satans värld av lögner och förljugna religioner.

Jag tycker det är märkligt att kristendomen aldrig har kunnat ta till sig att Jesus är och förblir en outsider i Satans värld.
Citera
2022-06-11, 11:06
Medlem
Trots att jag är ateist och vill förbjuda alla religiösa inslag i skolan är jag och vi svenska folket mycket stolta över att vi har en kyrka som står upp för feminism, klimatarbete, HBTQIA+-rättigheter, antirasism och andra humanistiska värderingar. Detta går i linje med vad vi svenskar tycker och tänker. Därför kan många av oss svenskar fortsätta tänka oss betala kyrkoskatten trots att vi inte är religiösa!

Den nya ärkebiskopen verkar fortsätta i samma linje som den briljante Antje och det är jag mycket glad över!
Citera
2022-06-14, 09:02
Medlem
den-kristnes avatar
Svenska kyrkan är avfällig, infiltrerad av frimurare och är mångkulturen, vänsterns och HBTQ-rörelsens förlängda arm. Den har alltså tagits över av antikristna krafter. Det är ingen lätt uppgift de arma trogna själar har som ännu är kvar i detta babyloniska skökoväsen.
Citera
2022-06-14, 09:03
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Trots att jag är ateist och vill förbjuda alla religiösa inslag i skolan är jag och vi svenska folket mycket stolta över att vi har en kyrka som står upp för feminism, klimatarbete, HBTQIA+-rättigheter, antirasism och andra humanistiska värderingar. Detta går i linje med vad vi svenskar tycker och tänker. Därför kan många av oss svenskar fortsätta tänka oss betala kyrkoskatten trots att vi inte är religiösa!

Den nya ärkebiskopen verkar fortsätta i samma linje som den briljante Antje och det är jag mycket glad över!
Din mening fångar en verklighet som många naiva "ickedömande" kristna borde få upp ögonen på.
Citera
2022-08-17, 18:13
Medlem
Hur är det att komma till söndagens Gudstjänst som bostadslös/avsaknad av 'finare' kläder, orakad och 'ovårdad'..?

Jag trivs förvånansvärt skapligt i min situation, antagligen mycket för att jag bor i en väl byggd skogs koja, och alltid varit hemma bland djur och natur.

Men har på senare tid börjat sakna att sluta upp med andra troende som har en relation till Gud, men jag avskyr att bli dömd utifrån mitt ovårdade yttre, det räcker och blir över i vardagen.

Mvh, Jonny.
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2022-08-17 kl. 18:20.
Citera
2022-08-18, 00:24
Medlem
Citat:

Och hur är synen på Guds straff för ateister?
Citera
2022-08-18, 12:22
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Och hur är synen på Guds straff för ateister?
Det kan inte finnas ateister i enlighet med kyrkan. Liksom det får visa sig.
Man straffar och skadar sig själv på olika sätt.. tyvärr nödvändigt för många av oss. För att vi ska bli möra och fina
Jag vet inte hur man har förstånd eller brist av det, att kalla sig för ateist så det blir en icke fråga.

Jesus är inte ett alternativ Han är ett livsvillkor. En livsnödvändighet.
Annat ska visa sig är nåt annat.
Citera
2022-08-18, 12:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Ja, men då kan ju du och fyra till betala dit. Alla tänkande och/eller troende personer lämnar det sjunkande skeppet nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in