Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
De lever i ett eget universum tydligen, enda jag kan komma på är att någon med mycket kapital håller på att köpa in sig. En del poster är rätt stora när man kollar köp-poster
Antagligen för att den norska marknaden är betydligt mindre likvid än vår. I just de här bolagen är den effektiva floaten kanske hyfsat liten vilket leder till de här överreaktionerna.
Minns att någon i tråden gjorde löjligt mkt på seadrill innan rekonstruktionen. Tror det var bankkonsulten eller hassetass.
En annan användare i en annan tråd vittnade om att norgemarknaden ofta går bananas, kan inte minnas vem men denne får gärna ge sig till känna och vittna om sakernas tillstånd.
Spontant ur mitt egna minne hämtar norska fing, zwipe likviditet från den svenska marknaden med dubbelnotering.
Där gjorde jag mig iofs en rejäl hacka, men betala med fingeravtryckskort är både obehagligt plus att jag har gjort det med samsung pay flera år redan de få gånger jag inte betalar med kolsvarta kontanter.
Likadant med edutainmentpumpen Kahoot där nån jävel cashade hem rejält och köpte etasjeleilighet på Majorstua.
Entusiasmen var lika stor då aker lossade dököttet aker offshore wind till de gröna spekulanterna.
Graferna ser ut som klassiska danske-skiderøv-biotechpumpar som även de hämtar likviditet i Sverige.
Alla skumraskbanker ligger i Sverige. Farsan sa alltid att danskarna var nordens araber, och det är väl rätt. Är vi då nordens judar ?