Citat:
Ursprungligen postat av
Pillerarm
Hur stort har du egentligen hemma? 30-40 meter?
Jag varken har eller skulle ha lämnat ett litet barn i bilen på en offentlig parkering, speciellt inte om jag ska göra något som tar min koncentration så mycket som ett gympass.
Möjligen att jag skulle kunna gå ut på en p-ficka och pissa med barnet kvar i bilen.
Inser att vi har skilda syner på hur man tar ansvar för sitt barn.
Målstolparna flyttar du ideligen…
Fundera på hur många meter det kan vara från t ex garaget i eller bredvid villan, in i hallen genom korridor rum, uppför trapp, korridor, och in i rum. Metrarna blir fort fler än man tror. Eller ta från bortre hörnet i källaren och upp på andra våningen i andra änden av ett normalt hus.
Du har inte heller begripit det jag skrivit många många gånger nu, att det är de aktuella faktiska omständigheterna i varje tillfälle som avgör. Inte ditt ”det är alllltid fel…”
Offentlig parkering säger egentligen inte ett skit. Det kan ju vara en myllrande bråkig parkering med en massa folk och liv där det inte alls är lämpligt. Till en mer eller mindre öde och stilla offentlig parkering där man kan ha bra uppsikt eller koll även på avstånd.
Att ta ansvar för sitt barn/bäbis är inte detsamma som att krampaktig vara vid dess sida rent fysiskt varenda sekund dygnet runt.
Bebisar har i alla tider lämnats ensamma kortare eller längre stunder, det är vardagsmat och inget märkligt alls. Det hör till det normala.
Vissa bebisar är mer krävande och behöver mer koll och passning, andra är lugnare och kan sova i timmar som en stock. Varför skulle då inte de senare kunna lämnas sovande i godan ro i en bil, om så än på en offentlig parkering, om man kan tillse att man kan ha nog bra koll ändå fast man inte är direkt fysiskt närvarande…? Men snabbt kan vara på plats om det skulle behövas…