2022-06-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyborn1999
Har du vänner?
Mår du dåligt av att vara osocial eller socialt klumpig?
Känns det som du missar mycket i livet som kräver social förmåga och sensorisk tålighet- exempelvis festivaler och resor?

Jag har vänner, mår bra av att vara social. Är definitivt klumpig socialt. Jag känner inte jag missar jätte mycket. Skulle inte vilja gå på en festival då jag blir stressad av all ljud och alla intryck. Tycker inte heller om högljudda fester och klubbar då mår dåligt utav det. Tycker om att resa fast det är något som väldigt sällan har hänt pga pengar.
Citera
2022-06-08, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodcoviddod
Hur ser du din förmåga att hantera logik?

Anser inte själv att jag har något problem är normal begåvad och tycker om att lära mig nya saker.
Citera
2022-06-08, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Det var på skoj, vi kunde nästan skämta om allt, men som sagt tyckte hon till sist att jag var för rasistisk. Jag vill inte vara någon rasist, jag bara gillade humorn. Knappt att jag röstar på SD ens, överväger KD istället.

Du kanske inte vill vara rasist men du låter ganska rasistiskt. Tycker om att skoja och gör det mycket, men rasism där går gränsen med tanke på allt som har hänt i historien känns det respektlöst att skämta om det och dessutom är det inte kul när människor blir mördade, misshandlade och förtryckta i generationer.
Citera
2022-06-08, 09:16
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Anser inte själv att jag har något problem är normal begåvad och tycker om att lära mig nya saker.

Hur förlikar du ditt frivilliga deltagande i Flashback och det förtryck du upplever här?
Citera
2022-06-08, 09:18
Medlem
Citat:
Hur förlikar du ditt frivilliga deltagande i Flashback och det förtryck du upplever här?

Jag är ganska stark i mig själv. Kan ta kritik utan att det påverkar mig alltför mycket.
Citera
2022-06-08, 09:22
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Jag är ganska stark i mig själv. Kan ta kritik utan att det påverkar mig alltför mycket.

Det tvivlar jag inte på. Men hur gick det från förtryck till kritik?
Citera
2022-06-08, 09:24
Medlem
Citat:
Det tvivlar jag inte på. Men hur gick det från förtryck till kritik?

Bra fråga. Upplever inte förtryck för min autism får en hel del för att vara feminist dock.
Citera
2022-06-08, 09:27
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Du kanske inte vill vara rasist men du låter ganska rasistiskt. Tycker om att skoja och gör det mycket, men rasism där går gränsen med tanke på allt som har hänt i historien känns det respektlöst att skämta om det och dessutom är det inte kul när människor blir mördade, misshandlade och förtryckta i generationer.
Ja, men det är väl min autism-humor...

Men något helt annat, har du många vänner? Jag var ganska ensam på 00-talet, men återupptog senare kontakt med gamla klasskamrater. Det kändes väldigt bra, o jag träffade många nya vänner via dom.

Har du många vänner i IRL? Jag har träffat många nya vänner via t.ex http://www.aspergerforum.se/ o sånt, o brukar snacka med dom online, även om jag aldrig träffat dom. Vad föredrar du? Att sitta hemma o skriva eller läsa, eller att gå ut IRL?

Mina vänner tog väl inte direkt avstånd från mig när jag blev mer o mer avvikande, men de hade ju sitt med att börja skaffa familj, karriären o köpa villa. Jag kände i.a.f mig mer o mer ensam på 00-talet.
Citera
2022-06-08, 09:28
Medlem
Pragmats avatar
Du låter väldigt lik min kvinnliga vän som är högfungerande autist. Tycker det är lite speciellt att personligheten är så lika hos dem som har autism när de generellt inte tycker om att hänga med varandra. Det är en sådan konstig paradox. ADHD-människor finner ju ofta varandra, men autister vill inte hänga med andra autister.

Känns som att högfungerande autister alltid gillar djur, måla/pyssla, datorspel/rollspel, anime/serier/tecknade tv-program (ofta för barn), fantasy/folklore och skräpmat. Sen är de ofta HBTQ på något vis.

Har du någon vän med autism? Varför/varför inte? Stämmer min beskrivning?
Citera
2022-06-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ekonomisk problem har problem att använda mina pengar på ett bra sätt skulle behöva en god man. Har problem med att orka min vardag i form av att ha energi att studera och jobba heltid blir alltid så att jag måste stanna hemma en dag i veckan och ladda energi vilket gör att jag hamnar efter. Har problem med sociala grejer skulle behöva hjälp med att lära mig sociala lagar och koder och sånt.

Hehe mm, sociala koder. Det där kan gå hur djupt som helst. Jag har själv problem med det där och jag har fått leva helvetet för det också. Folks jävla förutfattade åsikter som dom prompt ska hålla på. Fan vad det där förstör.
Citera
2022-06-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Ja, men det är väl min autism-humor...

Men något helt annat, har du många vänner? Jag var ganska ensam på 00-talet, men återupptog senare kontakt med gamla klasskamrater. Det kändes väldigt bra, o jag träffade många nya vänner via dom.

Har du många vänner i IRL? Jag har träffat många nya vänner via t.ex http://www.aspergerforum.se/ o sånt, o brukar snacka med dom online, även om jag aldrig träffat dom. Vad föredrar du? Att sitta hemma o skriva eller läsa, eller att gå ut IRL?

Mina vänner tog väl inte direkt avstånd från mig när jag blev mer o mer avvikande, men de hade ju sitt med att börja skaffa familj, karriären o köpa villa. Jag kände i.a.f mig mer o mer ensam på 00-talet.

Har vänner irl. Vad tråkigt att höra att du känner dig ensam det är aldrig roligt. Har hört att flera blir ensamma med åren och det är även någonting jag är rädd för ska hända. Vet att många autister saknar vänner vilket är jobbigt att tänka på. Vi är ju sociala varelser och ett socialt nätverk är viktigt för många även oss med autism. Du har ju iallafall din kk och det där. Tror man måste ta intiativ och kanske våga gå ur sin comfort zon för att behålla och träffa nya vänner. ❤️
Citera
2022-06-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Med andra ord väger du för mycket? Varför gör du inget åt det, varför går du inte till gymmet?

Ahahhahahaah går till gymmet har en tråd om det. Det stämmer har lite övervikt. Du undviker frågan hur stor är din penis och vet du var klitoris sitter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in