2022-06-08, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Hehe mm, sociala koder. Det där kan gå hur djupt som helst. Jag har själv problem med det där och jag har fått leva helvetet för det också. Folks jävla förutfattade åsikter som dom prompt ska hålla på. Fan vad det där förstör.

Jo antigen förstår man eller så gör man det inte. Tror att social kompetens är viktigare än IQ i livet så lite surt är det ju.
Citera
2022-06-08, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodcoviddod
Det tvivlar jag inte på. Men hur gick det från förtryck till kritik?

Hur gick det till förtryckt över huvudtaget? Det var ju dina ord.
Citera
2022-06-08, 09:49
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Ahahhahahaah går till gymmet har en tråd om det. Det stämmer har lite övervikt. Du undviker frågan hur stor är din penis och vet du var klitoris sitter?
Tråden handlar ju dock om dig och inte om mig. Hur många kg väger du?
Citera
2022-06-08, 09:53
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Hur gick det till förtryckt över huvudtaget? Det var ju dina ord.

Enligt egen utsago i tråden så deltar hen frivilligt i Flashback, känner sig förtryckt på Flashback och hänger kvar på Flashback och känner att humor ibland kan likställas med rasism. Allt finns med i tråden, men 14 sidor är kanske för mycket? Vill du att jag citerar hela tråden åt dig?
Citera
2022-06-08, 09:53
Medlem
Citat:
Jo antigen förstår man eller så gör man det inte. Tror att social kompetens är viktigare än IQ i livet så lite surt är det ju.

Beror på. Problemet ligger inte hos dig, det ligger hos andra. Alla andra som anser sig själva att vara sociala och ha social kompetens men kan inte ens inkludera en person med en lindrig diagnos. Det är hos dom tillkortakommanden ligger.

Så, även om du kanske inte kommer briljera som mittpunkten av en fest så kommer du komma långt på IQ.

Det har gjorts en undersökning om hur många det är som har två börsnoterade företag och har en diagnos av någon form.
Jag tror det här gällde den amerikanska börsen men jag kan ha fel, det kan ha varit den svenska börsen.
I alla fall, 40% av alla som uppfyller dessa kriterier har en diagnos av någon form.

Fundera på det du.
Citera
2022-06-08, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodcoviddod
Enligt egen utsago i tråden så deltar hen frivilligt i Flashback, känner sig förtryckt på Flashback och hänger kvar på Flashback och känner att humor ibland kan likställas med rasism. Allt finns med i tråden, men 14 sidor är kanske för mycket? Vill du att jag citerar hela tråden åt dig?

Ja det kan du väl göra. Inte fan läser jag igenom 14 sidor heller.
Citera
2022-06-08, 10:15
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Nu läste jag ditt inlägg igen, min katt sa att du skrev.

Kan du inte tänka ut det själv, du har ju autism? Vill du inte visa nu då när det finns andra i tråden att du har autism genom att svara på uppenbara frågor? Jag försvinner ut i rymden igen och vissa blir spöken och vissar kollar på film. Du fattar ingenting, eller hur? Var det för jobbigt att läsa? Kännde du inte igen dig i det jag skrev? Du har svarat på 20 frågor som INTE berör autism men 0 frågor från den som pratar om autism? Varför? Du har många många många frågor att besvara, vi väntar!

Tillbaka, fråga 1: Vad lagade du för fucking mat till utredaren, och varför och vad blev det för mat du bjöd på, om du ens gjorde det. Varför lagade du den maträtten? Om du inte lagade någon maträtt, vad valde du istället at göra. Hoppa studsmatta eller gå och handla på mcdonalds eller svammlar jag? Besvara min första fr åga plzzzzzzz för resten av tråden så slipper du lura alla? För deras skull, du kan inte lura någon som redan vet, fattar du inte? Det finns andra som redan visat att dom förstår, varför förstår inte du? Du har ju autism.

Nej fyfan, you wasting my time, verkligen! Jag sa ju att jag kunde spendera 20 timmar itll på att motbevisa dig, men det finns inget mer att motbevisa!

Hahah! lulz! Gillade du min ascii kvinna? Det är du - Jag har 0 empati för människor som ljuger - Det är liksom, mitt specialintresse! Eller? Who cares. ; ) Jag tror inte på diagnoser, fan vad sjukt. Bli någon som någon som inte vet vad det är att bestämma? Fatta vad sjukt, jag pratar om psykiska diagnoser, inte resten så missta mig inte alla med handikapp men. Folk tror på vad fan dom hör beroende på titeln, de är sinnesjukt. Som gör skiten bara efte ren fucking bok, från vem då? Allt efter pengar? Den ända som INTE har autism, det är du TS! Eller? Fuck you, igen.

Jag tror du lider av något annat än autism:

"Autism är en funktionsnedsättning som påverkar ens sätt att tänka, vara och kommunicera med andra människor. Den som har autism har svårigheter med samspel och kommunikation och har begränsade och upprepade mönster i beteenden, intressen och aktiviteter."

"ned"sättning? Mja, det beror ju på hur man väljer att se det. Tänk om det är tvärt om? Tänk på det TS! Du har en nedsatt förmåga att förstå att du inte förstår att du inte kan lura dom som redan vet. Du tror på allt du läser, för du skriver som om du vore någon jävla bok som vet hur det fungerar. lol, men du har inte ens varit hos en som kan? Nej, du har läst på internet! Dumma jävel.

*bye*

Men jiiises, hur ska du ha det? ”Jag lämnar tråden *kränkt much?*”, ”jag är tillbaka! Och skriver massa dravel i form av lulz och trams”

Lämna nu så vi andra slipper ditt spam. Tack på förhand.
Citera
2022-06-08, 10:40
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Har vänner irl. Vad tråkigt att höra att du känner dig ensam det är aldrig roligt. Har hört att flera blir ensamma med åren och det är även någonting jag är rädd för ska hända. Vet att många autister saknar vänner vilket är jobbigt att tänka på. Vi är ju sociala varelser och ett socialt nätverk är viktigt för många även oss med autism. Du har ju iallafall din kk och det där. Tror man måste ta intiativ och kanske våga gå ur sin comfort zon för att behålla och träffa nya vänner. ❤️
Tack, men nu har jag träffat nya vänner, både via mina klasskamrater o min sysselsättning, men jag föredrar mest att vara för mig själv. Men jag tycker det känns bra att ha vänner som har förståelse för en, o inte bara tar avstånd från en för att man är lite säregen. Ibland kan det vara kul att festa till det. Vi har planerat en midsommarfest, det brukar bli trevligt. Det är nyår, halloween o midsommar, ibland valborg som vi samlas 8-10 st o har kul. Men flera som mår dåligt där med. Men jag jämför kanske från förr, när man gick ut varje fredagskväll...?
Citera
2022-06-08, 11:38
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Som rubriken låter.

Vad har du för hobbies? Samt brukar du bli kallad "efterbliven" av folk?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2022-06-08 kl. 12:04.
Citera
2022-06-08, 14:07
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Typiskt manlig arrogans....
Klumpa för fan inte ihop idioter med övriga högst normala män.
"Typiskt feminister att tro att alla män är likadana" - låter inte så vettigt, va?
Citera
2022-06-08, 14:11
Medlem
Citat:
Beror på. Problemet ligger inte hos dig, det ligger hos andra. Alla andra som anser sig själva att vara sociala och ha social kompetens men kan inte ens inkludera en person med en lindrig diagnos. Det är hos dom tillkortakommanden ligger.

Så, även om du kanske inte kommer briljera som mittpunkten av en fest så kommer du komma långt på IQ.

Det har gjorts en undersökning om hur många det är som har två börsnoterade företag och har en diagnos av någon form.
Jag tror det här gällde den amerikanska börsen men jag kan ha fel, det kan ha varit den svenska börsen.
I alla fall, 40% av alla som uppfyller dessa kriterier har en diagnos av någon form.

Fundera på det du.

Vad fan pratar du om? "Felet" ligger inte hos vanligt folk, utan hos autisten.

Om 99/100 kommer överens och 1 sticker ut, så är det självklart den som sticker ut det är "fel" på.
Citera
2022-06-08, 14:56
Medlem
styckets avatar
Hur vet man att autism inte bara är en slags personlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in