2024-07-05, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nuppson
Hej! Jag är också en tjej med autism och adhd. Jag äter medicin mot adhd och jag upplever att jag ser min autism mycket tydligare. Min svärmor frågade om jag hade blivit "sämre".
Jag tror det hänger ihop med att jag börjat sluta maskera mig och att jag agerar väl då "mer autistiskt".
Känner någon igen detta?
Jag känner igen det och tror att det tar bort adhd eller kanske förstärker autismen genom att aktivera sympatiska nervsystemet. Eller har autism något med dopamin mm och att göra?
Citera
2025-05-22, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nuppson
Hej! Jag är också en tjej med autism och adhd. Jag äter medicin mot adhd och jag upplever att jag ser min autism mycket tydligare. Min svärmor frågade om jag hade blivit "sämre".
Jag tror det hänger ihop med att jag börjat sluta maskera mig och att jag agerar väl då "mer autistiskt".
Känner någon igen detta?
Ja jag provade börja med Elvanse nu. Hade sådant tidigare. För det första får man inte sova. För det andra ja. Var nog därför jag slutade. Men hade bara adhd då. Så kunde väl inte sätta ord på det.

Man kan ta bara när man behöver. Om man inte vill på jobbet t ex. Men det är det där med att man vill kunna sova i så fall ocskå. Man vänjer ju sig lite mer vid regelbundet intag så man inte är vaken till 4. Tur att jag jobbar kvällar
Citera
2025-05-22, 00:49
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Är du väldigt intresserad av krigshistorien?

Hur många mounts har du i World of Warcraft?

Har du glasögon?
Citera
2025-05-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Är du väldigt intresserad av krigshistorien?

Hur många mounts har du i World of Warcraft?

Har du glasögon?

Nej på alla tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in