Citat:
Ursprungligen postat av
Autistfeminist
Ja du kan inte avgöra om hon har asbergers bara psykologer med den inriktningen kan det. Är själv inte manipulativ utan blir ofta manipulerad. Tror du behöver prata med henne utan att slänga med känsliga ord som manipulativ och autism. Du låter lite dömande och uppfattar att du analyserar henne en del. I en relation tycker jag det måste få finnas utrymme för att inte göra allt perfekt. Hade aldrig vara med någon som analyserar allt jag gör utan vill vara i en miljö som är accepterande. Nej men prata med henne om ni älskar varandra går nog allt till slut. Ingen gillar kritik, ibland är man trött och behöver vara ifred. Jag tycker personligen inte att det är något problem. Jag själv har inte en sån roll du pratar om men vet att kvinnliga autister ofta har det. Om ni pratar med varandra och du inte kan leva med hennes brister är det såklart tråkigt, men du kan inte ändra på din partner och ska inte heller försöka på ett överdrivet sätt. Autism går inte bort och man lever med det så gott det går.
Nu dejtar jag inte henne längre och jag är som människa väldigt öppen för olikheter och var nog därför vi ändå kunde dejta så länge som vi gjorde, sen sluta det inte på något bra sätt. Det var hon själv som sa att hon var lite autistisk men inte hade någon diagnos, jag slängde mig aldrig med de orden själv, men har läst på en massa efter min kontakt med henne för att förstå vad som hände.