Det var ca 16 grader kl 11:00 i Sala den dagen, knappast risk för överhettning om man har fönstret öppet, kanske stod hon i skuggan.
Det kan ha varit ett gym där kvinnan har uppsyn över bilen, typ ett gym där man ser ut genom hela gymmet.
Nu sov barnet, och kanske barnet varit uppe sedan tidig morgon och alltid sover djupt.
Vad är problemet? även om barnet låg vaken, vad är problemet?
Vissa föräldrar låter sin barn gallskrika varje natt tills de somnar, vi pratar 1 timme utan uppsyn.
Och det är "normalt".
Vissa föräldrar ställer ut sin bebis i sin barnvagn utanför dörren och låter de stå där uppemot 1 timma utan riktig uppsyn.
Ingen jag känner har t.ex haft "babymonitor" och vissa har haft ungar som sover genom natten.
Förstår ni själva?! de har lämnat bebisen UTAN UPPSYN I ÖVER 8 TIMMAR!!!
Vad är problemet med att lämna sin bebis 30-60 minuter, i en bil som inte blir för varm - om man vet att barnet fått tillräckligt med vatten innan de somnat?
Det ENDA som kan hända är om någon skulle försöka stjäla ungen, vilket kan hända när som helst och även om Lilla Lisa, 22, promenerar genom parken med sin bebis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bojo1969
Kanske att ungen sov djupt, brukar sova i en timme vid den här tiden och därför kunde ungen lugnt sova vidare i bilen med vidöppna fönster med en babymonitor nära sig medan hon tog en tur in? Precis som att man lämnar kids så i barnvagnar utanför huset i samma ålder?
Alltså jag förstår ju problematiken (tänk om någon stjäla unge eller bil typ?) men har själv gjort samma med enda skillnaden att jag körde in bilen på vår tomt (staket runt om för hundar) och jag fixade lunch istället för att träna. Ungen sov som en sten i 45 minuter I bilen med öppen dörr (lagom temp utomhus och ingen risk för överhettning).
Nej exakt, det är som du säger.
Folk kan inte tänka.