2022-06-04, 18:18
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
En normal människa märker om en bebis skriker i en bild.

Det är jättesorgligt att din funktionsnedsättning inte märker det. Det är liksom en del av vår överlevnad att se när andra av oss är i fara.

Skulle du uppskatta att någon såg när du var i fara?
neuron-drone har redan sagt att han förmodligen hade hört om en bebis skriker i en bil. Det är inte det vi pratar om.

Jag har säkert hört bebisar skrika när jag har gått omkring på parkeringar. Inte direkt något jag skulle lägga på minnet. Om jag skulle höra en bebis skrika så hade inte min första tanke varit att jag måste lokalisera var bebisen är och därefter kolla om det finns någon vuxen i bilen. Barnskrik är ganska vanligt och brukar inte direkt betyda någon katastrof.
Citera
2022-06-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Varför är det självklart? Alltför lite info finns om det för att kunna avgöra om hon gick på ett 2 timmars spinningpass eller om hon bara tog en promenad på löpbandet i ett litet lokalgym. Finns ju gott om lösningar med bra räckvidd och storlek som en mobiltelefon på babymonitor. Behöver inte vara som på 90 talet.

Om hon hade en babymonitor med in på gymmet så hade detta aldrig blivit en sak.
Tro mig.

Även om det inte var någon risk för att barnen skulle få värmeslag eller bilen bli stulen så är det ändå hemskt om barnet vaknar och är ledsen och ingen mamma kommer innom rimlig tid.
Citera
2022-06-04, 18:19
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Jag läste inte länken men trådstarten fick mig att tro att det var förra lördagen. Då hade vi 12 grader. Men jo, jag läste fel.

Hade inte lämnat ett barn under ett år i bilen än vilken temperatur det var ute.
Citera
2022-06-04, 18:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Om hon hade en babymonitor med in på gymmet så hade detta aldrig blivit en sak.
Tro mig.

Även om det inte var någon risk för att barnen skulle få värmeslag eller bilen bli stulen så är det ändå hemskt om barnet vaknar och är ledsen och ingen mamma kommer innom rimlig tid.

Hör du på en babymonitor om barnet slutar andas också?
Citera
2022-06-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Fördomsradarn blinkar... Detta är en instagram bimbo, med botoxfyllda läppar. Ensamstående, pappan gängmedlem och totalt frånvarande.

Brukar inte fördomen vara att det typen av tjejer rullar fram pga fetma, missköter sin kropp och aldrig tränar?

Känns väldigt mycket vanligare med akademiker som har svårt att få ihop livspusslet, ska flänga mellan massa träningsaktiviter och samtidigt hålla igång karriären 24-7 via telefon och mejl och som snabbast möjligt vill få in ungen på dagis och avsluta föräldraledigheten och är helt frånvarande när dom umgås med barnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Kanske att ungen sov djupt, brukar sova i en timme vid den här tiden och därför kunde ungen lugnt sova vidare i bilen med vidöppna fönster med en babymonitor nära sig medan hon tog en tur in? Precis som att man lämnar kids så i barnvagnar utanför huset i samma ålder?

Alltså jag förstår ju problematiken (tänk om någon stjäla unge eller bil typ?) men har själv gjort samma med enda skillnaden att jag körde in bilen på vår tomt (staket runt om för hundar) och jag fixade lunch istället för att träna. Ungen sov som en sten i 45 minuter I bilen med öppen dörr (lagom temp utomhus och ingen risk för överhettning).

Vettigt inlägg och sund inställning.
Citera
2022-06-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ja, ganska många babymonitors har andningslarm.

Med det sagt, klart att man inte lämnar en bebis i bilen och drar in och gymmar. Det finns ju såklart en annan problematik inblandad då. Alkis, narkoman, annan social problematik eller kognitivt efter.
Citera
2022-06-04, 18:25
Medlem
baconJihads avatar
Lösningen på detta torde rimligtvis vara att förbjuda bebisar. Och kanske mammor.
Citera
2022-06-04, 18:26
Medlem
tnems avatar
Kan man inte ta bebisen med sig in på gymmet?
Under förutsättningen att man träna på en tid när det är lite folk på gymmet.
Citera
2022-06-04, 18:27
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:

Hur kollar du att barnet andas när du ligger och sover?
Citera
2022-06-04, 18:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Ja, ganska många babymonitors har andningslarm.

Med det sagt, klart att man inte lämnar en bebis i bilen och drar in och gymmar. Det finns ju såklart en annan problematik inblandad då. Alkis, narkoman, annan social problematik eller kognitivt efter.

Alkisar, narkomaner och liknande går sällan på gym.

Hade ingen koll på att man har andningslarm på babymonitorn men hade ändå inte lämnat barnet.
Citera
2022-06-04, 18:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Hur kollar du att barnet andas när du ligger och sover?

Har inga barn så noll koll på dessa prylar.
Citera
2022-06-04, 18:28
Citat:
Det är ju inte direkt ovanligt att man är i situationen att det skulle bli katastrof om barnet slutade andas. Hur gör du när du sover? Anställer en nattvakt som glor på ungen nonstop tills du vaknar? Eller om du lagar mat i 20 minuter. Eller städar. Det är ju knappast så att man springer och kollar en gång i minuten om ungen andas.
Senast redigerad av SvenHelsing 2022-06-04 kl. 18:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in