2022-06-04, 16:19
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Har aldrig haft bebisar så de behöver alltså övervakning 24 timmar om dygnet. Hur gör man om man sover? Litar man bara på att man ska vakna om det händer något? Vad kan egentligen hända med en bebis i en bil, att den vaknar och skriker?

Scenario 1 : Det kan bli riktigt varmt i bilen , ungen kan dö .

Scenario 2; ungen vaknar livrädd och gråter hysteriskt tills den så kallade mamman har gymmat färdigt .

Scenario 3: någon galen pundare snor bilen med barnet i , eller snor barnet .

Denna mamman saknar troligtvis allt vad modersinstinkt innebär . Jag tror knappast hon var på gymmet för att använda smithen eller bänkpressen hennes vattenhantel övningar hade hon kunnat göra hemma när ungen sover , men hon var väl troligtvis där för att visa upp arslet i dom nya tightsen från Ullared , och för att ta en Instagram bild .

Stackars barn
Citera
2022-06-04, 16:19
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Fördomsradarn blinkar... Detta är en instagram bimbo, med botoxfyllda läppar. Ensamstående, pappan gängmedlem och totalt frånvarande.

Den upprättade anmälan (14 kap. 1 c § SoL) till
socialnämnden, kanske säger att du är nära
Citera
2022-06-04, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Den upprättade anmälan (14 kap. 1 c § SoL) till
socialnämnden, kanske säger att du är nära

Har du lyckats få ut den? Bor lyckligtvis inte längre i Sverige, så vet inte om jag kan få ut skiten?
Citera
2022-06-04, 16:22
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Scenario 1 : Det kan bli riktigt varmt i bilen , ungen kan dö .

Scenario 2; ungen vaknar livrädd och gråter hysteriskt tills den så kallade mamman har gymmat färdigt .

Scenario 3: någon galen pundare snor bilen med barnet i , eller snor barnet .

Denna mamman saknar troligtvis allt vad modersinstinkt innebär . Jag tror knappast hon var på gymmet för att använda smithen eller bänkpressen hennes vattenhantel övningar hade hon kunnat göra hemma när ungen sover , men hon var väl troligtvis där för att visa upp arslet i dom nya tightsen från Ullared , och för att ta en Instagram bild .

Stackars barn

Nu förutsatte jag att det inte var varmt. Och att någon pundare tar barnet, nja. Så det som kan hända är att barnet blir hysteriskt.
Citera
2022-06-04, 16:22
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Har du lyckats få ut den? Bor lyckligtvis inte längre i Sverige, så vet inte om jag kan få ut skiten?

Står i trådstarten fr. Polisen, men hade varit intressant att läsa den.
Citera
2022-06-04, 16:23
Medlem
Citat:
Nu förutsatte jag att det inte var varmt. Och att någon pundare tar barnet, nja. Så det som kan hända är att barnet blir hysteriskt.
Vad skulle du själv göra om du gick förbi en bil där ett barn skriker hysteriskt?

-Tänka att mamma antagligen snart kommer ut från gymet, och gå vidare?
Citera
2022-06-04, 16:24
Medlem
Galdars avatar
Citat:

Det var i juni månad det kan bli rätt varmt , oansvarigt oavsett , gymmet är ju viktigare än barnen i sammanhanget . Det var en pundare som snodde en parkerad barnvagn med ett barn i för några år sen i Göteborg , varför skulle dom inte kunna sno en bil ?

Barn är dessutom mer värme känsliga än vuxna , min son skulle leka i min bil innan och få sitta vid ratten , den står parkerad i solen , han vände så fort vi gick in han kunde inte vara där inne mer än några sekunder , vart som en bastu .
Senast redigerad av Galdar 2022-06-04 kl. 16:28.
Citera
2022-06-04, 16:25
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Vad skulle du själv göra om du gick förbi en bil där ett barn skriker hysteriskt?

Skulle förmodligen inte upptäcka det. Man måste ju komma nära för att förstå att ingen mer är i bilen.
Citera
2022-06-04, 16:27
Medlem
Citat:
Skulle förmodligen inte upptäcka det. Man måste ju komma nära för att förstå att ingen mer är i bilen.
Skulle du inte märka om en bebis skrek som en tok i en bil?

Din autism må vara okej, men i det här fallet så handlar det om att ta hand om en person i fara.

Jag blir faktiskt förbannad. Får du verkligen inte ihop det, att en person kan lida, att du kan rädda? Är det tvärstopp där?
Senast redigerad av Pillerarm 2022-06-04 kl. 16:31.
Citera
2022-06-04, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Står i trådstarten fr. Polisen, men hade varit intressant att läsa den.

Menade hur vi får ut namnet på den botoxbesprutade instagaram-mamman för att antingen revidera eller bekräfta, våra fördomar.
Citera
2022-06-04, 16:28
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Det var i juni månad det kan bli rätt varmt , oansvarigt oavsett , gymmet är ju viktigare än barnen i sammanhanget . Det var en pundare som snodde en parkerad barnvagn med ett barn i för några år sen i Göteborg , varför skulle dom inte kunna sno en bil ?

Trodde det var i våras men men.

Hade ingen riktig tanke på att någon skulle sno bilen och därmed barnet, tänkte mer att folk tror att det finns massa galningar som snor barn.
Citera
2022-06-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Njah kanske mer ett försök att förstå varför hon gjorde som hon gjorde? Är hon den djävul som det låter som eller kan det finnas en dimension av det här som går folk förbi?

Jag skulle lämna ungen i bilen alla dagar i veckan på tomten, no problem. Skulle jag lämna honom när jag går på gym? Ja va fan, det är inte otänkbart (bor på en plats där bilar inte stjäls och man fortfarande sätta fast hunden utanför matbutiken) om förhållandena var rätt med temp och allt sånt där.

Folk förfasas över hennes beteende och en anmälan upprättas men varför? Vad exakt är det som är så fel i denna situation?

"Hon saknar uppsikt på ungen!" Jo men på dagis gör dom ju samma sak, dom ställer ut 5 kids i deras vagnar utomhus och det är ingen där och kollar.
"Ungen kan hitta något och stoppa i munnen" mjah se punkt ovan, finns väl ungefär lika mycket löst i en vagn som i en barnstol.
"Ungen blir osäker när den vaknar och ingen är där" svinmånga lämnar ju sina ungar under sovtimmen och när dom börjar skrika går man dit. Tar en minut från att hon hör ungen på baby monitorn tills hon är i bilen (förutsatt att hon kör en sån, annars är det väldigt oansvarigt).

Tror du att hon gick runt med en babymonitor på gymmet?

Du utgår från att hon hade med en ”babycall” och skriver ett långt innlägg där du försvarar stolpskottet i fråga.
SJÄLVKLART hade hon ingen sådan …
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in