2022-06-08, 18:45
Medlem
Är det PK-Moa Wallin från Sveriges Radios Tankesmedjan?

Hon är alltid stolt över att hon är från Sala och brukar vara där så ofta hon kan, har en erkänd ätstörning - och därtill hör ju träningsfixering, och nu dessutom en nytillverkad one-night-stand-unge med SVT-Mats Knutssons krullige son?
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-06-08 kl. 18:56.
Citera
2022-06-08, 19:12
Bannlyst
I förra inlägget skrev jag att närmaste stora parkeringsplats var 50 meter från gymmet. Men även när bilen är på så långt håll eller längre, så finns det ett relativt enkelt sätt att kolla hur barnet mår även utan babymonitor och annan avancerad teknik, om man har en vanlig kikare och om det är fri sikt till barnet i bilen. För man ser då om barnet skriker till att börja med, vilket borde vara det viktigaste och det är ju också det som är syftet med en babymonitor.
Och man kan då också se om solen skiner in i bilen, samt se temperaturen i bilen om man har placerat en termometer i bilen så att man kan se den med kikaren. Man kan också ha en termometer och andningsmätare placerad på barnet om man så vill, så att man även kan se den med kikaren.
Men man får då ha en lampa inne i bilen så att man kan se, en lampa som inte värmer upp bilen för mycket förstås.
Och om man tittar i kikaren tillräckligt ofta, så borde man också kunna hinna se om någon stjäl bilen eller barnet, och hinna larma polisen medan man tittar i kikaren och följer tjuvens väg och rapporterar det till polisen också.

Så ett tips på en bra present till alla föräldrar är alltså en kikare.
Citera
2022-06-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Fördomsradarn blinkar... Detta är en instagram bimbo, med botoxfyllda läppar. Ensamstående, pappan gängmedlem och totalt frånvarande.

Yes, det är väl ingen högoddsare heller att tatueringar, cola, kamphundar, kreditköp och liknande finns med i bilden. Hela Västvärlden består av jordens sämsta varelser. Varelser som numera knappt ens kan klassificeras som människor.

Ungen blir fråntagen en usel mammahora och ges bort till ännu värre varelser inom socialtjänsten, där övergrepp och misär råder. Inte någonstans har någon maskrosunge som levt på HVB-hem och inom socilatjänstens regi växt upp till lyckaliga och stabila människor.
Senast redigerad av HandgnuggarOligark 2022-06-08 kl. 20:01.
Citera
2022-06-08, 20:19
Medlem
Ser inte problemet.

Ingen skillnad om ungen är i bilen ensam 1 timme eller om den är ensam i sitt rum.

Jag minns när jag var 5 hur jag satt ensam och väntade i bilen på att mama skulle handla klart. Tog säkert 45 min - 1 timme
Citera
2022-06-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Ser inte problemet.

Ingen skillnad om ungen är i bilen ensam 1 timme eller om den är ensam i sitt rum.

Jag minns när jag var 5 hur jag satt ensam och väntade i bilen på att mama skulle handla klart. Tog säkert 45 min - 1 timme

Att lämna en bebis ensam i bilen är fel ja.
Ganska stor skillnad på att vara bebis eller fem år, även om jag kan tycka att en femåring inte heller ska lämnas ensam alltför länge.
Citera
2022-06-08, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Att lämna en bebis ensam i bilen är fel ja.
Ganska stor skillnad på att vara bebis eller fem år, även om jag kan tycka att en femåring inte heller ska lämnas ensam alltför länge.

En sjuåring som är ute och leker med sina kompisar utan att föräldrarna ser vad de gör, är troligen i allmänhet i mycket större fara än ett spädbarn som sitter ensamt i en bil. Men sjuåringar är kanske inte lika värdefulla som spädbarn, så människor bryr sig inte lika mycket om sjuåringar.
Citera
2022-06-08, 21:33
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Det är något du inbillar dig. Människor är ofta väldigt bra på att upptäcka avvikande mönster i sin omgivning. Det är därför många tjuvar och annat pack åker fast.

En bebis ska givetvis inte lämnas ensam i en bil en längre tid även om det är svalt. Bebisar är väldigt sköra och lättskrämda. Det är inget annat än psykisk misshandel.

OT men hur är de så jävla dåliga på att fatta att deras granne ligger död i sin lägenhet?
Citera
2022-06-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
En sjuåring som är ute och leker med sina kompisar utan att föräldrarna ser vad de gör, är troligen i allmänhet i mycket större fara än ett spädbarn som sitter ensamt i en bil. Men sjuåringar är kanske inte lika värdefulla som spädbarn, så människor bryr sig inte lika mycket om sjuåringar.

Nu fladdrar du iväg helt från ämnet. Tycker du inte sjuåringar är värdefulla får det stå för dig.
Citera
2022-06-08, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Nu fladdrar du iväg helt från ämnet. Tycker du inte sjuåringar är värdefulla får det stå för dig.

Jag har inte sagt att jag inte tycker att sjuåringar är värdefulla. Jag har sagt att andra människor kanske inte tycker det, eftersom de flesta verkar tycka att det är okej att låta sjuåringar leka ensamma utomhus, trots de faror som de då utsätts för.
Och att ignorera att sjuåringar (och även barn i andra åldrar) på det sättet utsätts för fara dagligen i Sverige och över hela världen, och samtidigt kritisera den här kvinnan så som många i tråden gör, det är mycket märkligt och det visar att man inte har tänkt igenom sin kritik och sina åsikter ordentligt.
Citera
2022-06-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag har inte sagt att jag inte tycker att sjuåringar är värdefulla. Jag har sagt att andra människor kanske inte tycker det, eftersom de flesta verkar tycka att det är okej att låta sjuåringar leka ensamma utomhus, trots de faror som de då utsätts för.
Och att ignorera att sjuåringar (och även barn i andra åldrar) på det sättet utsätts för fara dagligen i Sverige och över hela världen, och samtidigt kritisera den här kvinnan så som många i tråden gör, det är mycket märkligt och det visar att man inte har tänkt igenom sin kritik och sina åsikter ordentligt.

Jag skulle aldrig lämnat min bebis ensam i bil på en allmän parkeringsplats och gått in på gym. Däremot kanske jag skulle lämnat bebisen i bilen om jag parkerade hemma vid min villa om bebisen sov. Under förutsättning att den inte sitter i för varm bil etc. Och jag skulle kolla till barnet med ca tre minuters mellanrum alternativt hela tiden genom ett fönster. Min sjuåring skulle jag däremot kunna lämna längre stunder sovande i bilen hemma på parkeringen vid villan. Sjuåringen skulle förstå att vi är hemma och kunna gå ur bilen själv. Men jag skulle inte heller lämna sjuåringen sovande ensam på en allmän parkeringsplats och den inte vet var jag är när den vaknar.

Att göra som den aktuella mamman KAN innebära fara för barnets fysiska hälsa om det är varmt eller så. Men även om det inte är ngn fara för barnets fysiska hälsa så är det hemskt att en bebis vaknar ensam i en bil och inte vet var mamma är. Vill man få ett otryggt barn är det ett bra sätt att få det.
Citera
2022-06-09, 00:28
Medlem
Miffeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Kan man inte ta bebisen med sig in på gymmet?
Under förutsättningen att man träna på en tid när det är lite folk på gymmet.

Jodå, på många gym kan man det.
Jag tar med min bebis i barnvagn när jag ska gymma.
Tar en promenad först så han somnar, sedan går vi in på gymmet, han sover i vagnen och jag tränar. Ibland blir det en timme, ibland bara 30 minuter. Allt beror på hur länge han väljer att sova den dagen.
Citera
2022-06-09, 00:33
Många duktiga skribenter i tråden
om hur man bäst tar hand om en avkomma.
Nåväl stjärnor vi har det Sverige ni gett oss,och att hävda att ni vet hur man tar hand om en avkomma är minst sagt skrattretande. Det är allmän kunskap vi pratar om inget annat.
Så till frågan vem är den skyldige ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in