Citat:
Lyssnade på Mattes senaste video. Helt otroligt vilka märkliga slutsatser han drar. Han har nu tre vittnen som säger att de hörde tre skott. Han anser detta bekräftar att det var 3 skott... Att det finns så många fler som säger de hörde två skott verkar inte ingå i ekvationen... Konstig slutsats helt enkelt.
Detta med tre "bekräftade" skott gör sannolikheten väldigt hög att det var två skyttar säger han sen. Varför? Finns väldigt lite logik i den slutsatsen.
Lägg till videon där han med foton visar att en person KAN gömma sig bakom pelaren och menar han med detta visat att en person gömde sig där bakom. Han gör noll skillnad på möjlighet och faktum.
Jag lägger mig platt. De har inget som löser mordet eller ger en ledtråd om det. Hur kunde han lura med sig Otto i detta? Man blir ju chockad i bristen på logiskt tänkande.
Visst, det finns väl en minimal chans att mördare/medhjälpare skulle kunna fastna på band. Men jag misstror det helt om det påstås av en person med enorma brister i att processa saker.
Dock vore det ju troligt att höra vad folk på polisen pratade om. Så Matte, fokusera på det du kan - isolera prat på bandet. Nöj dig med det. Det är mer än de flesta andra privatspanare åstadkommer. Låt oss tolka själva. Jag tycker bakgrundssnack som inte löser mordet ändå är guld.
Detta med tre "bekräftade" skott gör sannolikheten väldigt hög att det var två skyttar säger han sen. Varför? Finns väldigt lite logik i den slutsatsen.
Lägg till videon där han med foton visar att en person KAN gömma sig bakom pelaren och menar han med detta visat att en person gömde sig där bakom. Han gör noll skillnad på möjlighet och faktum.
Jag lägger mig platt. De har inget som löser mordet eller ger en ledtråd om det. Hur kunde han lura med sig Otto i detta? Man blir ju chockad i bristen på logiskt tänkande.
Visst, det finns väl en minimal chans att mördare/medhjälpare skulle kunna fastna på band. Men jag misstror det helt om det påstås av en person med enorma brister i att processa saker.
Dock vore det ju troligt att höra vad folk på polisen pratade om. Så Matte, fokusera på det du kan - isolera prat på bandet. Nöj dig med det. Det är mer än de flesta andra privatspanare åstadkommer. Låt oss tolka själva. Jag tycker bakgrundssnack som inte löser mordet ändå är guld.
Wall var lite skeptisk till bevismaterialet och menade att man inte bara kan publicera LAC-band utan att förklara lite mer, varifrån rösterna kan komma. Hoppas dom är lite pedagogiska i Avslöjandet den 10 juni, gör som Wall säger… Förklarar sammanhanget, ”LAC-band for dummies”.
Om jag förstått saken rätt finns fyra alternativ varifrån bakgrundsrösterna kan komma och Ekevi kan väl göra ett studiebesök på LC på Kungsholmen, det som nu heter RLC… Det ser likadant ut idag med ett isolerat ledningsrum men det är fler operatörer idag. Polisorganisationen centraliserades för några år sen. Sambanden slogs ihop.
På den tiden kunde tio operatörer arbeta på ledningscentralen samtidigt, kallades Gropen eller SBC och alla samtal spelades in, och sparades på band. Så bakgrundsröster kan komma från folk nära taxi-larmarna på gatan. Samtidigt höll polispatrullerna kontakt med SBC genom kommunikationsradio, det är ett annat alternativ, att röster som spelats in från gatan den vägen.
Säkerhetstjänsten hade också sin sambandscentral i polishuset. de stod i kontakt med polisens SBC. Möjligt att röster kan komma in den vägen.
Wall är också kritisk till vad de påstår om de ohörbara orden, bättre att låta lyssnare avgöra själv vad man hör… Inte publicera vad de själva tror. ”Man hör vad man vill höra”.
10 juni blir det nog: ” Avslöjandet - Vad hör ni? ”
Vem har copyright till Mattes avmaskade LAC -band?
LAC-banden är offentlig handling men det är Matte som jobbat med det.
Han har förbättrat ljudkvalitén, då har väl han copyright?
Själv skulle man inte kunna göra egenvinst på mord men privatspanare som arbetat 10 år med fallet kan väl få lite lön? PU kostade ju en halv miljard de första 10 åren.
Alla författare har tjänat på mordet inklusive Wall, men det går inte att jämföra med E Penser som gjorde miljardvinst månaderna efteråt. Väldigt många blev väldigt rika fort.
Framförallt inom vapenindustrin.
Vilka gjorde miljonklipp direkt i mars 1986?
Mannen i Simrishamn, övriga under skånetrippen?
Holmers livvakter? CGÖ ?
Den författare som tjänat flest miljoner på mordet måste vara han som skrev Stieg Larssons Arkiv. 300 000 exemplar. Brädspelet https://www.youtube.com/watch?v=of6jWtpUsjk ska också göra en Leif GW och vaska sista-guldet-ur- liket... Finns inte på marknaden än, hade crowdfundning på kickstarter nyligen, blir det en bästsäljare, eller?. Kanske för få intresserade. Om den blir gjord på rätt sätt kanske... lärorik på något sätt. Det finns risk att spelet blir smaklöst.