Citat:
Nej, det är riktigt. Jag överdrev.
CGÖ avvek "för egen maskin" MEN medelst taxibil från sjukhuset denna dag, men uppgifterna om hans vigör ger inte för handen att vi kan tänka honom som en skytt som springer upp för Tunnelgatan.
"han kunde inte gå ordentligt"
"Endast med besvär kunde han gå de 800 metrarna till affären"
"Troligen sjukskriven till den 21 april 1986"
Tord Axelsson, vittnar om en "ganska svag" Östling...
Göran Stigson, vittnar om att "han var dålig och att han hade, iklädd morgonrock, och att han hade ont av, det måste varit den där blindtarmsoperationen som han hade gjort"
Per Hall, vittnar om att "han gick i morgonrock kommer jag ihåg, ja morgonrock hade han på sig och han var lite skröplig, det var han ju. Han hade varit inne och opererat. Vad för nånting kommer jag inte ihåg."
Källor: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1O37mhN5bMt5nd-CaO7ue_3KMbip6eVETWKXwfILsf3E/edit#gid=0
Du är möjligen en sådan som blandar in alla i en konspiration för att förklara dessa uppgifter?
CGÖ avvek "för egen maskin" MEN medelst taxibil från sjukhuset denna dag, men uppgifterna om hans vigör ger inte för handen att vi kan tänka honom som en skytt som springer upp för Tunnelgatan.
"han kunde inte gå ordentligt"
"Endast med besvär kunde han gå de 800 metrarna till affären"
"Troligen sjukskriven till den 21 april 1986"
Tord Axelsson, vittnar om en "ganska svag" Östling...
Göran Stigson, vittnar om att "han var dålig och att han hade, iklädd morgonrock, och att han hade ont av, det måste varit den där blindtarmsoperationen som han hade gjort"
Per Hall, vittnar om att "han gick i morgonrock kommer jag ihåg, ja morgonrock hade han på sig och han var lite skröplig, det var han ju. Han hade varit inne och opererat. Vad för nånting kommer jag inte ihåg."
Källor: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1O37mhN5bMt5nd-CaO7ue_3KMbip6eVETWKXwfILsf3E/edit#gid=0
Du är möjligen en sådan som blandar in alla i en konspiration för att förklara dessa uppgifter?
Med ”alla” antar jag att du menar de personer, vars uppgifter om CGÖs tillstånd som du återger. Nej, jag blandar inte in någon annan specifik person. Men jag utesluter inte att CGÖ haft sällskap om han varit inblandad i detta. Så hans tillstånd behöver inte ha tillåtit honom att springa särskilt många meter.
Med rätt dos adrenalin i kroppen kan nog även en blindtarmsopererad människa dessutom springa skapligt obehindrat en relativt lång sträcka, även om det inte är att rekommendera.