Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nej, det är riktigt. Jag överdrev.

CGÖ avvek "för egen maskin" MEN medelst taxibil från sjukhuset denna dag, men uppgifterna om hans vigör ger inte för handen att vi kan tänka honom som en skytt som springer upp för Tunnelgatan.

"han kunde inte gå ordentligt"
"Endast med besvär kunde han gå de 800 metrarna till affären"
"Troligen sjukskriven till den 21 april 1986"

Tord Axelsson, vittnar om en "ganska svag" Östling...

Göran Stigson, vittnar om att "han var dålig och att han hade, iklädd morgonrock, och att han hade ont av, det måste varit den där blindtarmsoperationen som han hade gjort"
Per Hall, vittnar om att "han gick i morgonrock kommer jag ihåg, ja morgonrock hade han på sig och han var lite skröplig, det var han ju. Han hade varit inne och opererat. Vad för nånting kommer jag inte ihåg."

Källor: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1O37mhN5bMt5nd-CaO7ue_3KMbip6eVETWKXwfILsf3E/edit#gid=0

Du är möjligen en sådan som blandar in alla i en konspiration för att förklara dessa uppgifter?

Med ”alla” antar jag att du menar de personer, vars uppgifter om CGÖs tillstånd som du återger. Nej, jag blandar inte in någon annan specifik person. Men jag utesluter inte att CGÖ haft sällskap om han varit inblandad i detta. Så hans tillstånd behöver inte ha tillåtit honom att springa särskilt många meter.

Med rätt dos adrenalin i kroppen kan nog även en blindtarmsopererad människa dessutom springa skapligt obehindrat en relativt lång sträcka, även om det inte är att rekommendera.
Citera
2021-08-04, 00:14
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Jag får ju uppfattningen att det är en blå jacka med stora rutor och en blå mössa på Birgitta W:s teckning.
Fast de "stora rutorna" är kanske önsketänkande av mig.

https://i.imgur.com/deiKXd8.jpg

Som du redan vet tycker jag det finns stora likheter med hur den s.k. Grandmannen beskrivs i Palmemordet och hur Eino Hiltunen beskrivs i Stegmordet.

Har redan tagit upp hans sönderbrända jacka som beskrevs såhär:

”Jacka av täckmodell, d.v.s. den är försedd med någon form av nylonväv på utsidan samt därefter följer någon syntetsfyllning samt därefter på insidan likadan nylonväv. Färgen är mörkblå. Jackan är försedd med krage. Kragen har varit nedvikt och när man viker upp den är den 9 cm bred. Jackbiten är från kragens söm, där den är fastsydd vid ryggpartiet och ned till midjelinningen cirka 53 cm lång. På jackans ryggsida finns tre sömmar gående tvärs över ryggdelen. Avståndet från översta sömmen och kragsömmen är 14,5 cm. Avstånedet mellan sömmarna är 20 mm. Vid midjedelen på jackan har det funnits ett skärp av samma material. Skärpet är 4 cm brett och är fastsatt med höljor i ryggen. Skärpet är placerat 10 cm från jackslutet. Blixtlås med märket RRR på.”

Eino Hiltunen var 45 år gammal vid MOP. Sköts själv till döds bakifrån bara åtta månader senare.

Poliskommissarie Anders Pettersson stoppade en finsk man i 40-45 års åldern i blå täckjacka på Snickarbacken bara minuter efter MOP.

Min profilbild är inte heller helt olik dina fantombilder.

Just saying...
Senast redigerad av OPK123 2021-08-04 kl. 00:17.
Citera
2021-08-04, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Som du redan vet tycker jag det finns stora likheter med hur den s.k. Grandmannen beskrivs i Palmemordet och hur Eino Hiltunen beskrivs i Stegmordet.

”Jacka av täckmodell, d.v.s. den är försedd med någon form av nylonväv på utsidan samt därefter följer någon syntetsfyllning samt därefter på insidan likadan nylonväv. Färgen är mörkblå. Jackan är försedd med krage. Kragen har varit nedvikt och när man viker upp den är den 9 cm bred. Jackbiten är från kragens söm, där den är fastsydd vid ryggpartiet och ned till midjelinningen cirka 53 cm lång. På jackans ryggsida finns tre sömmar gående tvärs över ryggdelen. Avståndet från översta sömmen och kragsömmen är 14,5 cm. Avstånedet mellan sömmarna är 20 mm. Vid midjedelen på jackan har det funnits ett skärp av samma material. Skärpet är 4 cm brett och är fastsatt med höljor i ryggen. Skärpet är placerat 10 cm från jackslutet. Blixtlås med märket RRR på.”

Eino Hiltunen var 45 år gammal vid MOP. Sköts själv till döds bakifrån bara åtta månader senare.

Poliskommissarie Anders Pettersson stoppade en finsk man i 40-45 års åldern i blå täckjacka på Snickarbacken bara minuter efter MOP.

Just saying...

Sköts han av sin bror?
Citera
2021-08-04, 07:31
Medlem
ieshos avatar
I tråden har mycket kommit fram om sportskytten Bergh och polisen Klöfverskjöld och hans fru. I september 1985 åt de middag tillsammans. De har och olika versioner om samtalet och den mängd alkohol som förtärdes, men enligt Bergh var de tämligen nyktra och samtalstonen var förtroelig med en underton av hot.

Bergh hävdar att han fick ett erbjudande om att skjuta Olof Palme mot betalning. Några, som hade tillgång till anonyma vapen från polisens hittegodsavdelning, hade avancerade planer på att mörda Palme. Bergh skulle inte behöva tänka på något annat än att skjuta, om han accepterade erbjudandet. Konspiratörerna hade personer nära Palme som hjälpte till och underförstått så skulle inte skytten ens behöva oroa sig för flykten.

Konsekvenserna av detta är stora. En mördare skulle placeras i Palmes väg och han skulle bara skjuta och sedan transporteras bort i säkerhet.

Nu vet jag inte om det var dessa konspiratörer som mördade Palme, men det är värt att ha Berghs berättelse färskt i minnet när man ska försöka förstå vad som hände på mordplatsen.
Citera
2021-08-04, 09:40
Medlem
Donald Forsberg- Fågel eller fisk?

"Större polisoperation

I samtalet med Inblick avslöjar Donald Forsberg sin kännedom om en större polisoperation i Stockholmsområdet under mordnatten, där 22 poliser deltog.
Operationen skulle enligt Donald Forsberg ha avbrutits av en kvinnlig polischef ( borde syfta på Margareta E? ) en halvtimme innan statsministermordet.

Palmes statssekreterare Ulf Dahlsten har tidigare berättat om en walkie-talkieoperation under mordnatten.

I en bok av författaren Gunnar Wall berättar Dahlsten att han efter mordet blev informerad av polisens mordutredare om att walkie-talkie-uppgifterna kunde kopplas samman med en grupp poliser som befunnit sig i området under mordkvällen. Det var ”någonstans mellan sex och tio” nere vid Tunnelgatan som gick med walkie-talkies.

Knarkspaning

”Det är fortfarande lite oklart för mig om de var på officiellt uppdrag eller om det var någonting de själva hittat på att de skulle göra”, säger Dahlsten i Gunnar Walls bok.

– Ja, jag fick höra av polisen vid den här tidpunkten, som är ett antal år sedan, att de hade kollat upp att det pågick en polisspaning i området med ett antal som hade walkie-talkies. Jag tolkade det som en knarkspaning, men det där grävde jag aldrig i. Det var bara som de berättade, sade Ulf Dahlsten till Expressen i samband med utgivningen av boken i september 2015.

Anledningen till Palme-gruppens intresse för Donald Forsbergs iakttagelser under mordnatten är att
grupp Barbro var en underrättelsegrupp som den operative Säpo-chefen Olof Frånstedt har nämnt som tänkbar för delaktighet i mordet på Olof Palme.

Donald Forsberg berättar för Inblick att Palme-gruppen var inne på just detta tema i sina frågor till honom. Själv är han mycket kritisk till Olof Frånstedts analys, som han helt avfärdar som nonsens.
Han menar att Olof Frånstedt på denna punkt hade förlorat omdömet."

https://web.archive.org/web/20180324224005/https://www.inblick.se/nyheter/2017/11/16/ib-man-i-nya-palme-forhor
Citera
2021-08-04, 11:12
Avslutad
Allt är under hemlig/skyddstjänst. Solna Taxi, Järfälla Taxi, Lac, Ambulanser instruerade även har man bytt in folk från polisen på Lac på Skandia mm mm Vittnena är instruerade att dyka upp vid viss tidpunkt med Vans o bilar med kopplingar till polisen och sossarna. Många vittnen delar trapp med poliser eller varit skolkamrater. Hage hotas av militär-militären döljer något. Sjukhuset var instruerat att det skulle komma en skottskadad före 23.
Manipulering i förhör, Ej ställda frågor, Återkommande konstiga förhörare
Polis med kopplingar till Holmer o de andra hemma hos VG visar vapen smetar in krut på vgs jacka
Nässen på knarket med kopplingar till Holmer manipulerar nedgångna själar för att binda upp CP
Lisbet får hjälp att välja CP "visk visk" "han är alkis"
Förberedande övningar med Holmer Säpo mfl hösten -85
Palme är med på det som ska hända han går dit frivilligt. Det är kopplat via stay behind ringer sven asplund på kvällen o björn är med på bion.

Det viktigaste för Arierna är inte att mordet löses utan det viktigaste är att man har fortsatt förtroendet för Ariernas dolda makt över det vi tror är landet/staten Sverige/och dess fria media.
Senast redigerad av jajagvinner 2021-08-04 kl. 11:18.
Citera
2021-08-04, 13:23
Avslutad
Programledaren arbetsvän såg och teckande senare ned mannen En bufflig person som förfölja paret på han lämnade in dessa uppgifter/bilder 2 ggr men de har aldrig blivit bekräftade. Är denna förföljare känd i tråden?
folk utanför kanalen i pereferin kan man misstänka har kopplingar/iflera led bort som var sådana som förföljde Palme. LL och Teuten o palmes läkare o Hedberg o juri Linna andra har talat om OP i olika vinklar i olika program. Vad tycker/tror ni? Om mannen som förföljde mm
58 min in https://swebbtv.se/w/30538097-c7ae-4327-945c-6d47a8ef1614
Man kan faktiskt säga att OP är en fascination i gänget runt denna kanal. Odd Eiken är en direkt man skulle vilja höra en intervju med om man får önska. Hur han såg på Op? Hur var det kring valet o vad sa man om OP? Hur var det att arbeta på Skandia?

Vad tror ni kan det va LL som hade i uppgift som gammal barndomsvän att hålla koll på Op via Länninge/Holmer i en särskild grupp med ett mål vi inte ännu vet men snart? Tycker hans läge vid AF kyrka skulle passa bra in i den händelsen. Kan radiokontakt om vad OP var ha hållits av LL o JÅS med markgående personer med wt o en förstäkande bil som blinkar? Där Jås skruvade av sin antenn före var påhittat? Någon borde ta kontakt med Micke o be ingenjören o posta bilden här så kanske vi känner igen personen. Fast det borde väl Pu ha kollat.
Senast redigerad av jajagvinner 2021-08-04 kl. 14:05.
Citera
2021-08-04, 15:32
Medlem
HAARPs avatar
Citat:

Just saying...

Om vi antar att grandmannen är GM och samma man som sen ses springa på Sturegatan så har vi åtminstone dessa som sagt smal kroppsbyggnad:

Birgitta Wennerling
Hubert Falk
Cecilia Anderstedt
Vittnet på Sturegatan

Mannen på Birgitta W:s teckning ser heller inte så kraftig ut med lite insjunken kind/kinder.

De flesta andra vittnen säger inget om kroppstyp eller normal , Anna Hage säger ganska normal kroppsbyggnad förutom att han såg ut att vara bredaxlad.

Jag tycker Eino Hiltunen ser ut att vara kraftigare.
Citera
2021-08-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Om vi antar att grandmannen är GM och samma man som sen ses springa på Sturegatan så har vi åtminstone dessa som sagt smal kroppsbyggnad:

Birgitta Wennerling
Hubert Falk
Cecilia Anderstedt
Vittnet på Sturegatan

Mannen på Birgitta W:s teckning ser heller inte så kraftig ut med lite insjunken kind/kinder.

De flesta andra vittnen säger inget om kroppstyp eller normal , Anna Hage säger ganska normal kroppsbyggnad förutom att han såg ut att vara bredaxlad.

Jag tycker Eino Hiltunen ser ut att vara kraftigare.

Anna Hage sa att han hade litet huvud i förhållande till axlarna så vältränad ja. Kolla på bilden när de tar Svarten i Göteborg så litet huvud. O bilder längre ner ser man honom på polisens bilder framifrån o från sidor.

https://images.app.goo.gl/of7VJ8s8zDo816Zp9
Senast redigerad av Cianneli 2021-08-04 kl. 15:52.
Citera
2021-08-04, 17:21
Medlem
Citat:

Just saying...

Du som grävt så mycket i Steg-kopplingen, har du kommit över nån bild på Eino?
Citera
2021-08-04, 18:32
Medlem
Ny postning på Gunnar Walls blogg.

"ANDERS LEOPOLD har gått ur tiden. Han var journalisten som med stort engagemang drev tesen att Victor Gunnarsson utförde mordet på Olof Palme och som menade att bakom Gunnarsson fanns en mordkonspiration som bland annat omfattade amerikanska CIA och underrättelsetjänster i Chile och Sydafrika.

Teorin har onekligen en rad omständigheter som talar för sig – Palme hade djärvt utmanat de ledande krafterna i alla tre dessa stater under sin politiska karriär. Och det är klarlagt att Chilejuntan hade konkreta planer på att mörda Palme under 1970-talet. Det finns dessutom åtskilliga omständigheter som leder till frågor om Washingtons och Pretorias möjliga roll i dådet mot den svenske statsministern.

Sina slutsatser sammanfattade Anders Leopold i Jag sköt Olof Palme, publicerad som ebok 2015. Innan dess hade han i romanform skildrat Palmemordet i boken Det svenska trädet skall fällas. Han hade också hjälpt polisen Börje Wingren med skrivandet av boken Han sköt Olof Palme från 1993."

Forts på
https://gunnarwall.wordpress.com/2021/08/04/en-hangiven-sokare-efter-sanningen-om-palmemordet-har-gatt-ur-tiden/?fbclid=IwAR1ABaqIwEuNZuXTZCmG3h2S4p5RjrQGKQPqP_4r 0NSxzZK6iX0hd4NAHCs
Citera
2021-08-04, 20:29
Medlem
Oavsett om CGÖ var i stånd till att skjuta Olof Palme eller ej efter sin operation så tror jag ändå att det var Pettersson som sköt.

Men märker att det blivit lite mer modernt att slänga sig med teorier om Skandiamannen, 33-åringen och herr Andersson.

Det går mycket mode i palmemordet, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in