[quote=Cianneli|81026755]
Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Lars-Inge Svartenbrandt är garanterat inte OP:s mördare. Inte heller Christer Pettersson eller Stig Engström.
Förstår inte varför så många inte tror att Svarten är mördaren. Det är därför han kunde hålla sig undan alla år fast han visat tecken. Fast polisen visste, som han själv sa när Guillou intervjuade honom. Guillou tänkte inte utan var förblindad av den store brottslingen han fick intervjua! 😠
Såklart är varken Engström eller Christer Pettersson Palmes mördare. Men Svarten o CP var lika till både utseende och gångstil.
Jan Guillou är en orm och en fitta. Ta ingenting den idioten säger eller förmedlar på sitt vis som sanning. Jag menar det i all välmening. Om du bryr dig om sanningen.
MOP var en statlig affär. Antingen inhemsk eller utländsk. Allt beror på hur stora pungkulor Sverige själva hade 1986 (redan 1984-1985 faktiskt). Jag tror ju personligen att USA inte hade det själva 1963 utan fick ta in Mossad. Jag är kluven ifall Sverige hade det. Man kanske ville vara "one up" på USA. Jag tror ärligt talat att svenska skyttar 1986 var mer kapabla än amerikanska 1963. Jag kan ha fel men det är min övertygelse. Drygt 22 år på den tiden var en lång tid.
Att bara försvinna så där på Tunnelgatan. Puts väck utan hjälp? Nej.