2022-05-26, 20:54
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiefdusky
Preminält antagen då! Tyckte allting flöt på bra och att inte nåt moment var särskilt svårt i alla fall enligt vad jag upplevde. Men det hjälpte mycket att bara lunga ner sig själv och inte tänka för mycket och prata med andra mellan momenten för att inte vara så nervös.
Kul, grattis! Testerna är lättare än vad man kan tro, särskilt om man förbereder sig ordentligt.
Återigen grattis!
Citera
2022-05-28, 15:41
Medlem
Hej!!
Ska göra prövning igen nästa vecka men är sjukt nojig över cykeln nu. Är en van löpare och testa cykla idag på gymmet men uträknad watt från start till slut. Dock fick jag höja 30 watt direkt per minut istället för att det ökades successivt. Knappt att jag klarade till slut watten för godkänt.
Ni som gjort testet där, är det enklare att cykla när det ökar successivt eller blir det som att cykla mot en vägg där med?
Citera
2022-05-28, 19:34
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nataliejonas
Hej!!
Ska göra prövning igen nästa vecka men är sjukt nojig över cykeln nu. Är en van löpare och testa cykla idag på gymmet men uträknad watt från start till slut. Dock fick jag höja 30 watt direkt per minut istället för att det ökades successivt. Knappt att jag klarade till slut watten för godkänt.
Ni som gjort testet där, är det enklare att cykla när det ökar successivt eller blir det som att cykla mot en vägg där med?
Kommer nog inte vara några problem. Man cyklar i en rätt lugn takt och jag tyckte inte det började bli jobbigt förräns efter man hade fått en femma
Citera
2022-05-30, 15:04
Medlem
Då var man och gjorde prövningen för första gången. Åkte ut på UNIQ testet allt känns bara skit just nu. Jobbigt när man vet att man måste vänta 1 år för att söka igen men det var väldigt kul att komma dit och och ge det ett försök även fast man inte var så förberedd som man hade kunnat vara

Någon som har tips på hur jag kan göra för att förbereda mig till nästa gång jag åker dit?
Citera
2022-05-31, 15:17
Medlem
Kristaallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swaytilkat
Då var man och gjorde prövningen för första gången. Åkte ut på UNIQ testet allt känns bara skit just nu. Jobbigt när man vet att man måste vänta 1 år för att söka igen men det var väldigt kul att komma dit och och ge det ett försök även fast man inte var så förberedd som man hade kunnat vara

Någon som har tips på hur jag kan göra för att förbereda mig till nästa gång jag åker dit?

Ett tips är ju att träna på just Uniq-test, finns ett par bra på internet för några 100-lappar i månaden, ex. denna:

https://www.jobtestprep.se/polisutbi...uniq-neo-pi-r/
Citera
2022-05-31, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristaallen
Ett tips är ju att träna på just Uniq-test, finns ett par bra på internet för några 100-lappar i månaden, ex. denna:

https://www.jobtestprep.se/polisutbi...uniq-neo-pi-r/

Okej, tack så mycket för svar. Just nu känner man sig helt värdelös att man inte klarade de och måste vänta ett helt år 😮‍💨 brukade ha det rätt lätt på iq tester men det där testet var helt annat än vad jag förväntade mig.
Citera
2022-05-31, 16:49
Medlem
Kristaallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swaytilkat
Okej, tack så mycket för svar. Just nu känner man sig helt värdelös att man inte klarade de och måste vänta ett helt år 😮‍💨 brukade ha det rätt lätt på iq tester men det där testet var helt annat än vad jag förväntade mig.

Kan inte mer än hålla med dig, åkte också på Uniq-testet förra November och hade någon månad innan gjort ett IQ-test som gick över förväntat men som du sa, det var något helt annat när man satt där.
Citera
2022-05-31, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristaallen
Kan inte mer än hålla med dig, åkte också på Uniq-testet förra November och hade någon månad innan gjort ett IQ-test som gick över förväntat men som du sa, det var något helt annat när man satt där.

Ja, tråkigt att höra men de bara kämpa så klarar du de. Ska verkligen ligga i och plugga nu så man inte sitter i samma sits nästa år.

Dock så tycker jag att dom kanske kan ändra till att det iaf är 4 månaders spärrtid på uniq. Det är ju liksom något man kan plugga sig till om man måste. Det resterande är ju förståeligt att det är minst 1 år spärrtid
Citera
2022-06-02, 08:59
Medlem
zoomlanders avatar
vet någon när de började ge Högdkolepoäng för polisutbildningen?

tidigare vet jag att det inte var högskolepoäng.
Citera
2022-06-02, 13:58
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nataliejonas
Hej!!

Jag som löpare, kallar mig själv på sin höjd för vardagscyklist, klarade cyklingen ganska enkelt.
Gränsen för godkänt är relativt låg så dit kommer du fort, lycka till!
Citera
2022-06-02, 14:19
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
vet någon när de började ge Högdkolepoäng för polisutbildningen?

tidigare vet jag att det inte var högskolepoäng.
Det verkar som att det började 2017: https://universitetslararen.se/2021/...ska-finrummet/
Citera
2022-06-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Jag som löpare, kallar mig själv på sin höjd för vardagscyklist, klarade cyklingen ganska enkelt.
Gränsen för godkänt är relativt låg så dit kommer du fort, lycka till!

För mig dog benen helt med 45 sekunder kvar, jag har också löpt en del men inte cyklat så skulle verkligen rekommendera alla som ska testas att cykla med tungt motstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in