Citat:
Ursprungligen postat av
theonly1220
Hej Alla!
Nu vet jag inte om jag gör rätt haha, första gången jag skriver på flashback. Ska göra testerna på pliktverket om ca 1 vecka, har läst mycket tips på denna tråd. Finns det någon som gjort testerna i närtid och kan förklara lite hur begåvningstestet var?
Finns ju squidfactor/jobbtestprep men ej köpt de, gjort mycket gratis övningar på nätet istället. När det gäller det fysiska har jag tränat så gott jag kan.
Först ett personlighetstest. Tips är att svara ärligt och inte som du tror att du borde svara. Psykologen kommer kunna referera till dina svar, så det framgår lätt för de om inte svarat ärligt.
De andra testerna skulle man kunna säga ämnar att testa dina språkkunskaper och ditt logiska problemlösande. För språkdelen är ett exempel bland annat motsatsord. Typ, du ser ordet ”liten” och ska välja ett av fyra alternativ som är motsatsord till liten. I detta fall skulle det vara ”stor”
Ett exempel ur den logiska biten är att du får se bilder på ett gäng utvikta figurer, (en i taget) och så ska du välja det alternativ av fyra olika som den utvikta figuren skulle se ut som när den är ihopvikt.
Ber om ursäkt om det är luddigt, gjorde mina tester för snart ett år sen så kan ha glömt av lite
Lycka till med din ansökan!