2022-06-02, 13:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus
Det låter som dålig planering. Att bara ha mat för dagen. Veckohandlar aldrig folk och köper mat som räcker mer än för dagen?
Om man veckohandlar så är det meningen att det skall räcka hela veckan ... så vad gör det för skillnad?
Citera
2022-06-02, 13:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du tror att det ska bo många miljoner utlänningar och andra nationaliteter i Sverige men dessa ska av någon anledning inte diskutera svenskars sätt att vara på? Många svenskar har verklighen inte alla hästar i kanoten och har en helt orealistisk syn på verkligheten.
Det är ju många invandrare som inte har det heller -- men om vi skulle börja klistra det som karakteristika för hela gruppen så blir vi anmälda för HMF brott.

Den här Jallow och de som yttrat sig i hennes grupp handlar det om deras etnicitet eller om att de är dumma i huvudet och inte begriper sig på svensk kultur och svenska normer?
Senast redigerad av micro113 2022-06-02 kl. 13:27.
Citera
2022-06-02, 13:27
Medlem
Hemma hos oss var det så att var inte alla i familjen hemma så bjöds mina kompisar till matbordet. Vi var åtta i familjen så det kunde blir rätt trångt runt bordet annars.
Citera
2022-06-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkiebizness
Man måste kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt och tänka 4 dimensionellt.
Det handlar om perspektiv.

Svensken kännetecknas inte med orden sparsam, rättvis och självständig.

Det är lite som att din chef talar om för dig att du av kollegorna uppfattas som väldigt otrevlig och dryg. Och istället för att ta till dig av kritiken så väljer du att svara "Nej, de har fel. Jag uppfattas som mindre trevlig och mer fåordig än mina kollegor".
Citera
2022-06-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus
Det låter som dålig planering. Att bara ha mat för dagen. Veckohandlar aldrig folk och köper mat som räcker mer än för dagen?

Har heller aldrig förstått detta med 4 personer fyra bitar. Köper alltid så jag har gott om i frysen i några dagar. Räkna köttbullar har jag heller aldrig förstått mig på
Citera
2022-06-02, 13:37
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyTheDog01

Det är lite som att din chef talar om för dig att du av kollegorna uppfattas som väldigt otrevlig och dryg. Och istället för att ta till dig av kritiken så väljer du att svara "Nej, de har fel. Jag uppfattas som mindre trevlig och mer fåordig än mina kollegor".
Frågan som ställts flera gånger i tråden förtjänar att ställas igen....

Varför i hela helvete väljer så många att bosätta sig i SVERIGE om man avskyr SVENSKAR?
Jordklotet är fullt av rövländer befolkade av generösa människor som med stora famnen öppen bjuder hela grannskapet på getgryta och tilltugg... Vad gör alla svenskhatande världsmedborgare här hos oss?
Citera
2022-06-02, 13:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa

Varför i hela helvete väljer så många att bosätta sig i SVERIGE om man avskyr SVENSKAR?

Jordklotet är fullt av rövländer befolkade av generösa människor som med stora famnen öppen bjuder hela grannskapet på getgryta och tilltugg... Vad gör alla svenskhatande världsmedborgare här hos oss?
Det är en helt relevant fråga.
Citera
2022-06-02, 13:47
Medlem
Citat:

Bidragen såklart.
Citera
2022-06-02, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DannyTheDog01

Om vi säger såhär.
I det stora hela så är det en enorm minusaffär för vanliga Svenskar både kulturellt och ekonomiskt med det mångkulturella samhället.

Våra gamla ordspråk kan lära oss vad som kännetecknar en Svensk.
Den som spar han har. = Sparsam icke slösar
Ensam är stark. = Självständig
Ärlighet varar längst = rakryggad, ärlig och rättvis

Kolla bara på islam, muhammed den perfekta människan var en tjuv, lögnare mördare och pedofil.
Citera
2022-06-02, 13:50
Medlem
Citat:

Du svarar på mitt inlägg som om jag avskyr svenskar, varför då?
Jag belyser hur omvärlden kännetecknar svensken.

På samma sätt som att Israeliska och ryska turister är sjukt otrevliga. Britter packade och dryga. Amerikaner är verklighetsfrånvända och macho. Eller att fransoser är jävligt snofsiga och dryga, så länge du inte pratar franska.

Du förstår, alla hatar inte de ovanstående länderna p.g.a detta.
Citera
2022-06-02, 13:50
Medlem
AuticaMinores avatar
Är själv uppvuxen under 80-90-talet och som jag minns det brukade man väl umgås med kompisar mestadels innan matdags och vi skildes åt just när den ena skulle hem och käka middag.

Att sitta och vänta ensam på ens rum medan man äter låter inte så roligt för kompisen. Oartigt tycker jag, oavsett vilken folkgrupp det rör sig om.

Vid övernattningar minns jag däremot att det bjöds både fika, snacks och mat då ju vistelsen var lite längre.
Citera
2022-06-02, 13:56
Medlem
DeValeras avatar
Var det inte vanliga förr att andras barn inte bjöds på mat? Har nog egentligen inte något med snålhet att göra, utan man vet att barnets förälder lagar mat.

Tror det är mycket vanligare nu att andras barn äter hos andra. Detta är väl väldigt vanligt nuförtiden.

När det gäller den utländska flickan från Gambia som torgfört åsikten tror jag att det kan handla om andra orsaker varför hon inte bjöds på mat hos sina kompisar.

Att svenskar skulle vara snåla tycker jag då rakt inne. Frågan är om inte detta är världens allra mest generösa och frikostiga folk:

- Sverige är ett av de länder som lägger störst andel av vårt BNP på bistånd

- Utöver det skattefinansierade offentliga biståndet lägger svenskarna ned mycket privata pengar till att skicka till drabbade områden.

- Sverige är den största nettobetalaren till EU och vi går i borgen för megastora lån till Sydeuropa.

- Sverige är det OECD-land som har tagit emot allra flest migranter från tredjevärlden, och erbjuder dem hedersplatsen vid buffébordet av välfärdstjänster. Vi låter dessa få tex gratis tandvård, något som inte skattebetalande medborgare kan få. Vi slänger ut våra egna ur kommunernas bostäder för att ge till andra länders medborgare. Vilket annat land skulle ens komma på tanken att göra detta, så säg?

Sverige verkar vara ett slags globalt socialkontor för andra länders medborgare och de flesta svenskar verkar glatt tycka om detta.
Senast redigerad av DeValera 2022-06-02 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in