Citat:
Ursprungligen postat av
fiftyforfifty
Hashtaggen #Swedengate har blossat upp på Twitter. Tydligen så att svenska familjer inte bjuder sina gäster på mat. Rätt ointressant i sig. Däremot en intressant aspekt i detta är det stora antal svarta som vräker ur sig sin rasism mot svenskar och vita.
Vilket i sig är komiskt då Sverige är den 8e största biståndsdonatorn i världen. Vi skattebetalare mättar xxx-miljoner människor världen över årligen.
En annan intressant aspekt är att bland hatarna och rasisterna finns det en person med namnet Lovette Jallow. @lovettejallow en svensk/gambiansk trashfluenser. (Influenser som livnär sig på hat, desinformation och segregation). Hon påstår sig dock vara antirasist och LBTQ förespråkare. Något jag starkt misstror.
Hon är nämligen en motor i hatkampanjen och skriver bland annat följande:
”Swedes are an antisocial and weird lot. Alot of foul things are just accepted as “normal”. Not feeding your kids friends is one of those things.”
”As I trailed behind my friend heading for the dinner table, the mom sternly told me I was allowed to wait and play with the toys in my friends room until dinner was done ✅ 😂 let me just say The swedes are not well at all.”
”In our Gambian home everyone gets fed during lunch/dinner. But I even wrote about this phenomenon in my book because coming from Gambia it was a given. But what a culture shock it was for me. Only immigrants in sweden will share their plates with you.”
Det spelar nog ingen roll om hon är i Gambia eller här i Sverige, det är sannolikt svenska skattebetalare som betalar hennes lunch, middag och kvällsmål ändå. 200 miljarder om året går åt till sådant bistånd sammanlagt sist jag kollade. Ifrån våran statskassa alltså.
Detta får en att fundera, är det verkligen svensken som har valt detta förfarande demokratiskt? Jag skulle inte tro det, för det hon säger om att svenskar är dåliga på att bjuda kompisar till barnen på mat, det stämmer.
Något Rysstroll är hon knappast om hon har LGBT flagga, för i Ryssland är man emot LGBT och globohomo överlag.