2022-05-31, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nutida svensken i sin svenska bubbla tror att det är en naturlag att det svenska skithålslandet är världens mest förträffliga land om det är någon som säger någon kritik mot Sverige eller svenskar så måste det vara ett ryskt troll för det kan ju inte tänkas att någon normal människa med ärliga intentioner skulle kritisera Sverige eller svenskar.

Jag förstår inte heller varför svenskar använder skällsord som ryss troll? Menar ni att ryssar lägger större vikt på att hata just er?

Fråga vilket folkslag som helst söder om skandinavien så kommer de flesta hålla med om att svenskar är kalla i mentaliteten, de bara är så och behöver inte vara något negativt.
Senast redigerad av Americanwest 2022-05-31 kl. 13:28.
Citera
2022-05-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Jag förstår inte heller varför svenskar använder skällsord som ryss troll? Menar ni att ryssar lägger större vikt på att hata just er?

Svenskar kan förklara all sorts information de inte gillar med att det måste vara ett ryskt troll som har producerat den därför är den illegitim och behöver inte tas hänsyn till.
Citera
2022-05-31, 13:27
Medlem
tjallepetters avatar
Upplevde detta märkliga autistiska beteende själv och är svensk.

Man blev placerad i kompisens rum som en jävla hund.

Värst var nog när jag var hemma hos en polare vars familj är oerhört välbärgad. Mångmiljonärer.

De hade oxfilé, potatisgratäng osv. Fina grejer. Satt vid middagsbordet och fick på min tallrik 2 kanelbullar medan resten av familjen käkade oxfilé.

Jag kände där och då att åt helvete med dessa svin. Stoltheten fick mig att inte ens äta upp bullarna.
Citera
2022-05-31, 13:31
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nutida svensken i sin svenska bubbla tror att det är en naturlag att det svenska skithålslandet är världens mest förträffliga land om det är någon som säger någon kritik mot Sverige eller svenskar så måste det vara ett ryskt troll för det kan ju inte tänkas att någon normal människa med ärliga intentioner skulle kritisera Sverige eller svenskar.

Grandiose de Luxe. Svensken är den mest grandiosa varelsen på jorden. Tröttsamt att behöva se och höra dessa patetiska varelser för dom är ju i sina ögon helt enkelt bara bäst i världen på allt.

Verkligheten är att ingen tycker om dom.
Citera
2022-05-31, 13:32
Medlem
leckerleles avatar
Vakna upp ur en god natts sömn o fick se denna twitter trend. I all hast så sökte jag omkring vad swedengate betydde och vad som menas. När jag väl fick kännedom vad det handlar om från början gentemot vad som skrivs på twitter brast jag ut i flabb!
Att man kan vrida o vända på varje saga
Neger, ät hemma och sluta gnäll.
Citera
2022-05-31, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Vakna upp ur en god natts sömn o fick se denna twitter trend. I all hast så sökte jag omkring vad swedengate betydde och vad som menas. När jag väl fick kännedom vad det handlar om från början gentemot vad som skrivs på twitter brast jag ut i flabb!
Att man kan vrida o vända på varje saga
Neger, ät hemma och sluta gnäll.

Det är ju helt absurt egentligen, varenda jävla middag en nysvensk somalier äter är ju betald av slavande svenskar.
Citera
2022-05-31, 13:37
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Det finns en miljon trådar om hur invandrare "är" och det startas en tråd om svenskar och du flippar ut 🤣

Det finns bra och dåliga grejer i alla kultur lugna ner dig 😀

Du har bara omvänd psykologi kvar att spela ut ur registret märker jag. Jag har redan klarlagt att svensk kultur har många djupa brister. Gästvänlighet är dock inte ett utav dem.

Det ni gör är i stort sett bara att sparka på en förvirrat autist (svenne) som redan ligger ner medans ni själva låtsas som att det är ni som är den förvirrade autistens mobboffer. Ni låtsas vara offer och moralens väktare medans ni själva passiv aggressivt avhumaniserar och skurkförklarar svenne.

Men du vänder det bara emot mig och menar att det är svenne som är fördomsfull mot stackars oskyldiga invandrarna ändå. Så det spelar ju ingen roll. Det går bara runt runt i en enda ond efterbliven cirkel.

Skit att jag någonsin skrivit något. Skit i mig. Jag är luft. Obetydlig. Jag har aldrig funnits. Jag önskar att jag aldrig funnits. Jag skulle aldrig ha funnits. Och jag vill att du ska veta att det är passiv aggressiva narcissister av din sort som får mig att må så. Och mig själv. Jag skulle bara hållt käft. Jag tillför ändå inget. Jag är bara ännu en skräpig aspie svenne.

Jag har aldrig funnits.
Citera
2022-05-31, 13:41
Bannlyst
Invandrare hatar svenskar mer än dumsvennar fattar.
Citera
2022-05-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Upplevde detta märkliga autistiska beteende själv och är svensk.

Man blev placerad i kompisens rum som en jävla hund.

Värst var nog när jag var hemma hos en polare vars familj är oerhört välbärgad. Mångmiljonärer.

De hade oxfilé, potatisgratäng osv. Fina grejer. Satt vid middagsbordet och fick på min tallrik 2 kanelbullar medan resten av familjen käkade oxfilé.

Jag kände där och då att åt helvete med dessa svin. Stoltheten fick mig att inte ens äta upp bullarna.
Jag tror de flesta normala svenskar tänker att maten äter man när man är hemma och man umgås med kompisar utöver mattiderna och planerar efter detta. Detta är helt logisk för alla tänkande människor. Om man skulle sova över hos en kompis så förväntar man sig givetvis en annan behandling. Det handlar mycket om planering. Den gnälliga muslimska afrikanen lever ett helt annat liv än svenska föräldrar. Hon förstår inte ens att båda föräldrarna arbetar och har ett fullspäckat schema.
Citera
2022-05-31, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Liknande har hänt mig som barn också. Finns uppenbarligen sanning i påståendet. Men alla bara skriker blatte. Även ifall jag har svårt för många s.k blattar får man väl svälja en jävla chill-tablett och inse att Svenskar är generellt ibland icke-inkluderande.

Så är det. Jag hade nog haft en starkare jargong om jag följt länkarna då det uppenbarligen är en person som är driven utav hat och drar alla över en kam men jag behöver inte titta för att förstå då många FB-are gör exakt likadant dag in och dag ut, man tar en sanning och så applicerar man det på hela folkslaget.

Att skriva fula ord göder bara hennes debatt, hon får ett gratis smörgåsbord utav hat och hon bevisar bara en poäng.

Det är bra med självinsikt ibland, liksom. Vi har sjukt mycket att vara stolta över i lilla Sverige men just det här är inte en utav de sakerna, det är ett udda och utfrysande beteende (mot barn) och är ingenting att försvara men inte heller ta åt sig utav om man inte har blivit en sån kuf själv.
Citera
2022-05-31, 13:43
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Det är ju helt absurt egentligen, varenda jävla middag en nysvensk somalier äter är ju betald av slavande svenskar.

Måste snurra på bra i skallen på dom som gick från ” snåla svenskar bjuder inte barnens kompisar på mat” till att ” Sverige är ett Rasistiskt land som vill svälta ihjäl invandrare”
Men som man säger, de går fort i hockey!
Citera
2022-05-31, 13:46
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hashtaggen #Swedengate har blossat upp på Twitter. Tydligen så att svenska familjer inte bjuder sina gäster på mat. Rätt ointressant i sig. Däremot en intressant aspekt i detta är det stora antal svarta som vräker ur sig sin rasism mot svenskar och vita.

Vilket i sig är komiskt då Sverige är den 8e största biståndsdonatorn i världen. Vi skattebetalare mättar xxx-miljoner människor världen över årligen.

En annan intressant aspekt är att bland hatarna och rasisterna finns det en person med namnet Lovette Jallow. @lovettejallow en svensk/gambiansk trashfluenser. (Influenser som livnär sig på hat, desinformation och segregation). Hon påstår sig dock vara antirasist och LBTQ förespråkare. Något jag starkt misstror.

Hon är nämligen en motor i hatkampanjen och skriver bland annat följande:

”Swedes are an antisocial and weird lot. Alot of foul things are just accepted as “normal”. Not feeding your kids friends is one of those things.”

”As I trailed behind my friend heading for the dinner table, the mom sternly told me I was allowed to wait and play with the toys in my friends room until dinner was done ✅ 😂 let me just say The swedes are not well at all.”

”In our Gambian home everyone gets fed during lunch/dinner. But I even wrote about this phenomenon in my book because coming from Gambia it was a given. But what a culture shock it was for me. Only immigrants in sweden will share their plates with you.”

Det spelar nog ingen roll om hon är i Gambia eller här i Sverige, det är sannolikt svenska skattebetalare som betalar hennes lunch, middag och kvällsmål ändå. 200 miljarder om året går åt till sådant bistånd sammanlagt sist jag kollade. Ifrån våran statskassa alltså.

Detta får en att fundera, är det verkligen svensken som har valt detta förfarande demokratiskt? Jag skulle inte tro det, för det hon säger om att svenskar är dåliga på att bjuda kompisar till barnen på mat, det stämmer.

Något Rysstroll är hon knappast om hon har LGBT flagga, för i Ryssland är man emot LGBT och globohomo överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in