Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-30, 22:20
  #1
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Hashtaggen #Swedengate har blossat upp på Twitter. Tydligen så att svenska familjer inte bjuder sina gäster på mat. Rätt ointressant i sig. Däremot en intressant aspekt i detta är det stora antal svarta som vräker ur sig sin rasism mot svenskar och vita.

Vilket i sig är komiskt då Sverige är den 8e största biståndsdonatorn i världen. Vi skattebetalare mättar xxx-miljoner människor världen över årligen.

En annan intressant aspekt är att bland hatarna och rasisterna finns det en person med namnet Lovette Jallow. @lovettejallow en svensk/gambiansk trashfluenser. (Influenser som livnär sig på hat, desinformation och segregation). Hon påstår sig dock vara antirasist och LBTQ förespråkare. Något jag starkt misstror.

Hon är nämligen en motor i hatkampanjen och skriver bland annat följande:

”Swedes are an antisocial and weird lot. Alot of foul things are just accepted as “normal”. Not feeding your kids friends is one of those things.”

”As I trailed behind my friend heading for the dinner table, the mom sternly told me I was allowed to wait and play with the toys in my friends room until dinner was done ✅ 😂 let me just say The swedes are not well at all.”

”In our Gambian home everyone gets fed during lunch/dinner. But I even wrote about this phenomenon in my book because coming from Gambia it was a given. But what a culture shock it was for me. Only immigrants in sweden will share their plates with you.”

En annan intressant spaning är de som re-tweetar henne. Ett stort antal kan antas vara (ryska) troll. Svarta, ingen uppenbar koppling till Sverige och samtliga med LBTQ-flaggan i sitt namn, få följare och tweets. Vilket i sin tur får en att undra, är Lovette Jallow en nyttig idiot eller rent av, ett ryss-troll själv?

Vad tror ni om kampanjen Swedengate? Är det en påverkanskampanj?

Länk till Lovetts tweets: https://mobile.twitter.com/lovetteja...40506506674178
__________________
Senast redigerad av fiftyforfifty 2022-05-30 kl. 22:29.
Citera
2022-05-30, 22:28
  #2
Medlem
TheJackets avatar
Gammalt trams som blattar snöat in på. Dom fattar inte att det är just DOM som inte blev bjudna på mat för att dom var dampiga och stökiga.
Citera
2022-05-30, 22:31
  #3
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Vem bryr sig vad främlingar tycker? Så länge deras bröder och släktingar våldtar, rånar misshandlar och mördar här så kan de hålla käft.
Citera
2022-05-30, 22:32
  #4
Medlem
Well, hon har ju inte fel. Var med om det själv (jag är Svensk) ett par gånger som barn att man fick vänta i rummet eller så blev man rent utav hemskickad (vilket är det bättre utav de två). Värst var en gång när jag sov över hos en kompis någon gång i 9-11 års åldern och vi hade filmkväll.
Föräldrarna beställde en kebabtallrik till sin son, jag fick ingenting. Allt det här var sent 80/tidigt 90-tal.

Jag är inte uppvuxen så och absolut inte ett beteende som jag fört vidare, tvärtom. Tråkigt om det här har levt vidare, rent utav skämmigt.

Edit: Nu har jag varken kollat upp henne, klickat länkar eller någonting annat. Besvarar bara hennes påståenden om biten med maten och Svenskar och ingenting annat.
__________________
Senast redigerad av ClitEastwood 2022-05-30 kl. 22:37.
Citera
2022-05-30, 22:36
  #5
Medlem
Härligt

Sveriges bild i världen ser fantastisk ut just nu.
Citera
2022-05-30, 22:36
  #6
Medlem
För svenskar, som arbetar, är middagsbordet en chans att samlas och prata om dagen
Då vill man inte ha en negerunge sittandes peta i näsan

Sen så är mat inte så stor grej för oss, som för dom
"ett mål mat" det största man kan bjuda en u t s v u l t e n undernärd på, medans vi såklart antar att hen har massa mat hemma hen också
Citera
2022-05-30, 22:36
  #7
Medlem
För min del får de mer än gärna fortsätta sprida den här lögnen. Jättebra om de målar upp oss som ogästvänliga och snåla vitingar som låter svarta människor gå hungriga. Det är mycket bättre än den tidigare enormt framgångsrika kampanjen som utlovade pengar, villor och villiga blonda kvinnor i ett försök att locka hit så många som möjligt.
Citera
2022-05-30, 22:38
  #8
Medlem
Hoppas detta fortsätter ett tag, är ju mycket negresser som sitter och klagar på Sverige. Sprider sig dessa tankarna så kanske vi kan reducera mängden undermänniskor de kommande åren.
Citera
2022-05-30, 22:39
  #9
Medlem
Frickys avatar
Jaja, dom får mer än gärna gnälla på svenska föräldrars beteende samtidigt som deras släkt begår hedersbrott.

Inte bjuda sina barns vänner på mat? Hemskt!

Kasta sina familjemedlemmar från balkongen? Äsch, det gör väl inget?
Citera
2022-05-30, 22:40
  #10
Medlem
Svensken är också noga med vad dom stoppar i sig, menast negern sväljer ner vilket klet som helst

vet inte ens om husmodern tvättat händerna innan eller vad det är i grytan,
Därför bjuder vi svenskar inte varann av ren artighet, menast i deras länder Måste man käka den preparerade skiten nån blandning av roadkills och rester från gårdagens nattfrossa med gaffeln rätt i smeten ush
Citera
2022-05-30, 22:44
  #11
Medlem
MASSAGATTIs avatar
#blattegate

När negern och svartskallarna bjuder hela grannskapet på mat som SVENSKAR betalat för. Socialbidragen växer inte ur ett magiskt hål i backen. Tyvärr är svartskallen och negern för
dumma för att fatta det.

OnT : Pinsamma undermänniskor som biter handen som föder dem och deras bastarder till avkommor.

Edit : Jag är inte som negrer som är undernärda bengetter utan jag äter 6-7 mål om dagen och det
kommer inte i form av bidrag utan pengar jag stolt jobbat ihop. Negrer och araber äter mat idag
för att svensken tycker synd om dessa odugliga individer som är så pass värdelösa människor att
de inte kan/orkar lära sig språket och skaffa ett jobb. Skräpmänniskor utan heder och moral,
__________________
Senast redigerad av MASSAGATTI 2022-05-30 kl. 22:50.
Citera
2022-05-30, 22:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Well, hon har ju inte fel. Var med om det själv (jag är Svensk) ett par gånger som barn att man fick vänta i rummet eller så blev man rent utav hemskickad (vilket är det bättre utav de två). Värst var en gång när jag sov över hos en kompis någon gång i 9-11 års åldern och vi hade filmkväll.
Föräldrarna beställde en kebabtallrik till sin son, jag fick ingenting. Allt det här var sent 80/tidigt 90-tal.

Jag är inte uppvuxen så och absolut inte ett beteende som jag fört vidare, tvärtom. Tråkigt om det här har levt vidare, rent utav skämmigt.

Edit: Nu har jag varken kollat upp henne, klickat länkar eller någonting annat. Besvarar bara hennes påståenden om biten med maten och Svenskar och ingenting annat.

Hör lite då och då historier om "sitta kvar på rummet-fenomenet" och tvivlar inte på att det stämmer även om jag inte varit med om det själv. Minns att man blev hemskickad ibland vid middagsdags men det var bra mycket vanligare att man stannade och blev bjuden på mat. Men eftersom jag har flera syskon tyckte mina förälder att vi kunde bestämma sådant innan maten stod på bordet. Är ju en himla skillnad mellan att utfodra en unge extra och om det plötsligt blir nio pers runt bordet för att alla barn i familjen släpat hem kompisar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback