Citat:
Ursprungligen postat av
Elekensa
Mitt inlägg handlar inte om löner, utan om hur inställningen till arbete är bland unga. Sen att du drar extrema liknelser som att man ska stå vid en kopiator i två år har heller inget med det att göra eller "sänka dom till 0kr".
Svara inte på inlägg om du inte ens kan läsa innebörden och förstå den...
Sätt ditt agg mot Jureskog som person åt sidan och se helheten istället.
Det var ju just det jag svarade på och skrev att jag delvis håller med om.
Men det är ju inte ungarna som gått ut i Aftonbladet och gnällt utan tvärtom en curlad företagare som curlats av media och hela befolkningen till den position han är vid i dag och till det bortskämda liv han kan leva.
Så jag förstår inte din poäng? Äter du aldrig hamburgare? Tusentals ungdomar gör ju exakt det du (och jag) tycker är en bra skola in i arbetslivet utan att lata sig nämnvärt eller gnälla på ett sätt som har negativ inverkan på resultatet.
Min upplevelse är precis rakt motsatt att dom flesta inom yrket är extremt professionella, trevliga och imponerande effektiva trots den förhållandevis låga lönen och det tuffare arbetsklimatet.
Men nu handlar ju tråden om att inte exakt alla ungdomar vill jobba för Jureskog och att han vill lösa problemet genom att ge dom ännu lägre lön.
Dessutom är min fråga relevant till din utläggning om ungdomars curlande och bristande ansvarsförmåga. Behövs enbart dom uppfostringsmetoder du beskriver för den här gruppen ungdommar? Varför är det när Kidsen just steker hamburgare man så ofta hör att det är bra att dom piskas medans många arbetsplatser för högutbildade mer och mer ser ut som fritidsgårdar för vuxenbebisar med pingisbord, flipperspel, gratis läskautomater, godisskålar, bollhav, lego, tv-spel och fan och hans moster? Varför finns det ingen diskussion om pisk där utan tvärtom en kultur som är ännu slappare än hemma i pojkrummet?