2022-05-28, 13:57
Medlem
Såg en mycket upprörande artikel idag där Johan Jureskog, en av Sveriges kändaste krögare, uttrycker sig mycket klanderfullt om arbetssökande ungdomar.

Han tycker att minimilönen inom restaurangbranschen är alldeles för HÖG och gnäller samtidigt att ingen vill jobba inom restaurang längre med slutsatsen att ungdomar är "lata slöfockar som hellre vill ligga hemma" och gråter över att "ungdomar drömmer om annat än att slita"

No shit? Klart som fan att folk har högre ambitioner i livet än att "slita" för att göda någon annans plånbok, med skräplön och dåliga villkor.

Att utsätta sitt psyke och kropp genom att göra slitiga jobb med skräplön är i mitt tycke att pissa på sig själv. Undra om Jureskog själv hade velat gå tillbaks till att flippa burgare för 130kr/h med dåliga villkor om det är så självklart?

Akut personalbrist på krogar: ”Slöfockar som går hemma”
https://www.aftonbladet.se/a/7dkAk9
Citera
2022-05-28, 14:01
Medlem
Jag jobbade inom snabbmatbranschen i en längre tid och det här är raka motsatsen till varför jag stannade.

Min AG var fantastisk och inte såhär. Jureskog snor personal från bl.a. max.
Citera
2022-05-28, 14:04
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Han tycker nog att folk är som djur i skogen.
Han borde anställda hjärntvättade apor att steka hamburgarna.
Och kalla restaurangen för jureskog.

Vänta. Det är precis vad han gör nu.
Citera
2022-05-28, 14:06
Medlem
neuron-drones avatar
Vad synd att han inte får gratis personal så han kan tjäna fett med pengar.
Citera
2022-05-28, 14:07
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Undra om Jureskog själv hade velat gå tillbaks till att flippa burgare för 130kr/h med dåliga villkor om det är så självklart?]
Gå tillbaka?
Begriper du inte vad han menar?
Det handlar inte om att gå tillbaka utan att BÖRJA med att ta kneg där inte allt är serverat på silverfat för att SENARE få det bättre när kompetensen har stigit.
Nä ungdomar är jävligt bortskämda i EN DEL FALL
Citera
2022-05-28, 14:08
Medlem
BaraBiffens avatar
Vill han själv stå och steka hamburgare för 120kr i timmen? Nehe? Inte? Hans barn då? Nehe, inte dom heller? Vilka slöfockar.
Citera
2022-05-28, 14:09
Medlem
JustTheFactss avatar
Ja det är tragiskt, men hur kan det ha blivit såhär? Kan det ha med utbildningssystemet att göra kanske?

Alltså, där man lär sig feminism och genusvetenskap istället för något som gör en anställningsbar?

Eller där man helt enkelt är kvinna i hjärnan och därför vill ha någon som tar hand om en istället för att göra något själv?
Citera
2022-05-28, 14:11
Medlem
Problemet är för höga bidrag? Hade folk fått 3000 kr att överleva på hemma så hade dom varit tvungna att ta på sig jobb oavsett om dom är sugna eller inte. Det är så vi löser samhällets stora problem med bidragen. Tvinga folk i jobb. Varför ska staten betala lägenhet åt något jävla vänsterpack som bara vill spela wow och dricka öl.
Citera
Bannlyst
Det där är sånt bullshit. Jag tror jag sökt hundra restaurangjobb sista året utan ens ett svar. Han vill ha konkurrens om jobben för att pressa ned lönerna på sina usla restauranger som ingen går till. Jag har varit på hans restaurang, ingen var där, det var tomt.
Citera
Medlem
LeCastles avatar
Han är ju en rosafärgad flintskallig djurplågare utan dess like. Synonymt med cancer.

Vem fan är han att döma ut andra på det sättet? Vilken sopa.
Citera
2022-05-28, 14:12
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Tacka fan för att det är arbetstagarens arbetsmarknad. Nya generationerna verkar ta mindre och mindre bullshit från arbetsgivarna. Jureskog har något error i hjärnan, "jag får ingen personal. dom lata jävlarna får FÖR MYCKET betalt men trots det vill dom inte jobba". Betala = du får personal. Undra hur arbetsklimatet är där.

Kan ju bara hoppas att någon som tänkt söka dit ser denna artikel och tänker om. Med det synsättet förtjänar han ingen personal.
Citera
2022-05-28, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Såg en mycket upprörande artikel idag där Johan Jureskog, en av Sveriges kändaste krögare, uttrycker sig mycket klanderfullt om arbetssökande ungdomar.

Han tycker att minimilönen inom restaurangbranschen är alldeles för HÖG och gnäller samtidigt att ingen vill jobba inom restaurang längre med slutsatsen att ungdomar är "lata slöfockar som hellre vill ligga hemma" och gråter över att "ungdomar drömmer om annat än att slita"

No shit? Klart som fan att folk har högre ambitioner i livet än att "slita" för att göda någon annans plånbok, med skräplön och dåliga villkor.

Att utsätta sitt psyke och kropp genom att göra slitiga jobb med skräplön är i mitt tycke att pissa på sig själv. Undra om Jureskog själv hade velat gå tillbaks till att flippa burgare för 130kr/h med dåliga villkor om det är så självklart?

Akut personalbrist på krogar: ”Slöfockar som går hemma”
https://www.aftonbladet.se/a/7dkAk9

130kr/h är nog för mycket i dennes ögon. Helst ska du arbeta gratis. Han är ju företagare så han tycker nog att hans DNA är förädlat på något vis. Precis som nazisterna trodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in