2022-05-31, 22:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Ursäkta att jag hoppar in sent i tråden.
Är det samma fall där GW en gång sa att fallet är "polisiärt klarat"?
I så fall hoppas jag aset åker dit, kommer ihåg när fallet togs upp i något program, killen är ju så solklart GM men som så ofta vårat fittiga rättssystem med yrkesskadade jurister letar med förstoringsglas efter möjlighet att fria självklara GM.

Tror att han kallat mordet på Malin Olsson för polisiärt uppklarat. Kallas också för ”Malinmordet” ibland.

Tveksam till att han offentligt skulle kalla detta för polisiärt uppklarat, givet att det finns en så tydlig och identifierbar misstänkt gärningsman.
Citera
2022-05-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Skulle tro att det är en slump ja. Han har ju inte varit hemma hos henne. Hon bodde inte i Husum och han har aldrig haft möjlighet att besöka hennes rum till exempel. Så har svårt att se hur det kan ha ett samband.

Men som Mysticalle skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Mysticalle
Varför hade hon GOP-souvenirer hemma. Amerikanska valet var bara dagar innan mordet. Republikanerna förlorade. Pratade Malin politik/amerikanska valet med den misstänkte?

Verkar ju himla märkligt att han skrev GOP på teckningen och det står GOP på dockan hemma hos henne? Se bilden:
https://anonfiles.com/j57cO6l0y6/USER_SCOPED_TEMP_DATA_orca-image-435600450_jpeg
Citera
2022-05-31, 22:21
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Tänk dig själv att du kommit undan med något och sen få sota för det 25år senare, önskar ingen det ödet.
Skulle du resonera på samma sätt om det var din mamma som blev mördad och gärningsmannen greps 25 år senare?

Jag tänker eftersom att du önskar ingen det ödet.
Citera
2022-05-31, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Malin var väldigt blyg, det var första gången hon skulle åka själv till sin kompis, med buss, lite osäker över vart hon skulle plinga för att gå av
Hon visste ju att kompisen skulle möta henne vid busshållplatsen, ingen hemma, vart skulle hon ringt, där någon skulle svarat?

juförsig, kanske inte så lätt för stunden i den åldern.
Citera
2022-05-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technox

Verkar ju himla märkligt att han skrev GOP på teckningen och det står GOP på dockan hemma hos henne? Se bilden:
https://anonfiles.com/j57cO6l0y6/USER_SCOPED_TEMP_DATA_orca-image-435600450_jpeg
Det är inte så konstigt. Det är souvenirer från USA, Malins pappa jobbade där ett tag om jag minns rätt, hursomhelst hade familjen varit i USA.

Edit: Jag antar att det är souvenirer, spekulerar bara men det låter ju troligt.
Senast redigerad av Ppal 2022-05-31 kl. 22:46.
Citera
2022-05-31, 22:38
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technox

Vad föreslår ni kopplingen är i så fall, vad skulle sambandet kunna vara?

Jag vet att GOP-teckningen är ett mysterium men jag kan inte se hur den har ett samband med något som finns i hennes rum som han aldrig varit i närheten av.
Citera
2022-05-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Självklart har etanolen bildats när kroppen brutits ner, postmortal etanolbildning.

Ja men tack för förtydligandet! Såg att det kan uppstå särskilt om kroppen utsatts för ett omfattande trauma.
Citera
2022-05-31, 22:42
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Skulle du resonera på samma sätt om det var din mamma som blev mördad och gärningsmannen greps 25 år senare?

Jag tänker eftersom att du önskar ingen det ödet.

Tror det bara är fel av någon av oss, inklusive mig själv att ens ha valt att engagera oss i denna persons inlägg. Kollar man trådhistoriken för användaren förstår man varför personen har medkänsla för någon som sexualmördar en 16-åring. Empati för barn som utsätts för sexualbrott är absolut noll kan man säga.
Citera
2022-05-31, 22:58
Medlem
Han fick 700 000 svenska riksdaler av skattebetalarnas pengar efter han frikändes.

Malins pappa berättar i en intervju att han var ute och körde bil en dag och såg mördaren, som alla visste var skyldig. Tanken slog honom att trycka ner pedalen och köra på äcklet men han samlade sig och kom fram till att han inte kunde sjunka lika lågt.
Går att lyssna på Spotify, Aftonbladets reportage.
Där berättar de åldrande föräldrarna om Malins gravsten, på den står det att kärleken aldrig dör.

Jag hoppas att rättvisan segrar och att fanskapet åker dit så Malins stackars föräldrar kan få något slags avslut på en livsöde ingen människa ska behöva få
Citera
2022-05-31, 23:09
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror att han kallat mordet på Malin Olsson för polisiärt uppklarat. Kallas också för ”Malinmordet” ibland.

Tveksam till att han offentligt skulle kalla detta för polisiärt uppklarat, givet att det finns en så tydlig och identifierbar misstänkt gärningsman.

Det är i princip själva definitionen av "polisiärt uppklarat", hade man inte haft en klar gärningsmän av denna typ så är det inte polisiärt uppklarat. Är det polisärt uppklarat så har man i princip den skyldige men denne kan inte dömas i rättegång av ena eller andra skälet, så det går inte att polisiärt komma vidare i fallet. Palmemordet är till exempel polisiärt uppklarat. Enligt Polisen 😁

Han kallade detta för polisiärt uppklarat eftersom det var tydligt vem gärningsmannen var men han friades i HR, och enligt GWs övertygelse vid tidpunkten var detta presikberat för Olofs del så han kunde aldrig fällas för det.

Citat Leif GW Persson:

Citat:
Polisprofessorn har länge intresserat sig för mordet på Malin Lindström och tog bland annat upp det i sitt program ”Veckans brott” 2012.

– Jag anser precis som de allra flesta poliser att fallet är polisiärt uppklarat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngMz55/gw-sa-illa-skott-att-klockorna-stannar

Avsnittet finns på Youtube.
Senast redigerad av KrimiMilla 2022-05-31 kl. 23:12.
Citera
2022-05-31, 23:11
Medlem
F3ttans avatar
Vallningsfilmen som är omtalad, den måste man väl kunna begära ut?

Allmän handling.

Hur gör man det på bästa sätt?
Citera
2022-05-31, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Enligt FUP så låtsades han dränka dockor när han var en liten grabb, nånting väldigt fel sen tidig ålder.

Ok, barn brukar visa något de sett eller varit med om. Lite David Pelzer varning över detta, han som skrev ”Pojken som kallades DET” Han har inte skadat andra barn eller djur, vad som framkommit. Inte läst igenom detta case själv. Tack för ditt tålamod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in