2022-05-31, 21:04
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Tänk dig själv att du kommit undan med något och sen få sota för det 25år senare, önskar ingen det ödet.

Önskar alla mördare det ödet. Men vi är ju olika helt klart.
Citera
2022-05-31, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reservkontot
Någon efterfrågade film från Bruksvägen, varsågoda!

Start:
00.00 vid Ö-kiosken (numera pizzeria)
01:00 Linaplatån
03:45 Korsningen Bruksvägen/E4
04:32 Skogsvägen upp till fyndplatsen

https://www.youtube.com/watch?v=5vAnpqGYBvQ

Sent svart men kan någon förklara just detta kapitel för mig? Jag förstår faktiskt inte här. Malin påstås alltså har gått av vid Linaplatån, och sedan gått hela vägen där den lilla vägen viker in mot skogen - jag uppskattar att det tar ca 45 minuter, samtidigt som hon skulle ha BO som sällskap?
Citera
2022-05-31, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Sent svart men kan någon förklara just detta kapitel för mig? Jag förstår faktiskt inte här. Malin påstås alltså har gått av vid Linaplatån, och sedan gått hela vägen där den lilla vägen viker in mot skogen - jag uppskattar att det tar ca 45 minuter, samtidigt som hon skulle ha BO som sällskap?

Han gick en bit efter, 30 min tar det till fots.
Senast redigerad av painkiler 2022-05-31 kl. 21:15.
Citera
2022-05-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanttomen
Men Dödskallen med texten GOP nu då , ingen som hittat någon ledtråd till det genom åren? Han hade ju själv nämnt att det förekommit sådan bild i nåt magasin men kunde inte visa på det vid förfrågan.
Kan ju vara helt eget påhitt med att O:et står för Olof på nåt vis

Kolla mitt inlägg från den 8 juli 2021 och kolla 04:45 in i filmen från Malins rum. Där finns GOP-docka i hyllan (Grand old Party). Valet i USA var i samma veva som mordet. Republikanerna (GOP) förlorade valet Slump?
Citera
2022-05-31, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Han gick en bit efter, 30 min tar det till fots.

Tack för svar, men varför gick hon från all bebyggelse, ut till ingenstans? Hamnar man fel så knackar man väl på närmsta hushåll och ber om att få låna telefon.. Med all respekt, hur tragiskt detta än är så begriper jag inte riktigt hur hon tänkte. Skulle hon ta sig tillbaka hela vägen till fots? Lång text nu men jaja, du får svara om du behagar
Citera
2022-05-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja håller med. Har läst många av förhören med OH men inte blivit klok på om han hade hela kitet med sig från början typ knivar, sax, tejprullar, alkohol mm eller om han kom tillbaka vid senare tillfälle och avsluta.

Jag utesluter inte att han hållit henne vid liv ett tag.
Etanolhalt kunde uppmätas just i hennes blod. Det kunde ev tillkommit efter hennes död konstaterades det. Vet inte hur man resonerade här.
Självklart har etanolen bildats när kroppen brutits ner, postmortal etanolbildning.
Citera
2022-05-31, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Tack för svar, men varför gick hon från all bebyggelse, ut till ingenstans? Hamnar man fel så knackar man väl på närmsta hushåll och ber om att få låna telefon.. Med all respekt, hur tragiskt detta än är så begriper jag inte riktigt hur hon tänkte. Skulle hon ta sig tillbaka hela vägen till fots? Lång text nu men jaja, du får svara om du behagar
Malin var väldigt blyg, det var första gången hon skulle åka själv till sin kompis, med buss, lite osäker över vart hon skulle plinga för att gå av
Hon visste ju att kompisen skulle möta henne vid busshållplatsen, ingen hemma, vart skulle hon ringt, där någon skulle svarat?
Citera
2022-05-31, 21:59
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysticalle
Kolla mitt inlägg från den 8 juli 2021 och kolla 04:45 in i filmen från Malins rum. Där finns GOP-docka i hyllan (Grand old Party). Valet i USA var i samma veva som mordet. Republikanerna (GOP) förlorade valet Slump?

Skulle tro att det är en slump ja. Han har ju inte varit hemma hos henne. Hon bodde inte i Husum och han har aldrig haft möjlighet att besöka hennes rum till exempel. Så har svårt att se hur det kan ha ett samband.
Citera
2022-05-31, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Skulle tro att det är en slump ja. Han har ju inte varit hemma hos henne. Hon bodde inte i Husum och han har aldrig haft möjlighet att besöka hennes rum till exempel. Så har svårt att se hur det kan ha ett samband.

Har du någon information om hur han var som barn?
Citera
2022-05-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Tänk dig själv att du kommit undan med något och sen få sota för det 25år senare, önskar ingen det ödet.

Det är väl underbart om rättvisa äntligen får skipas och en mördare sitt straff. Det hemska är väl tvärtom att han gått fri så länge, trots det fruktansvärds han gjort.
Citera
2022-05-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Nån som vet vem den då 18-årige (idag 26-27 år gammal) mannen är? Namn? Leif GW sa i Efterlyst att han är nästan säker på att denne är den skyldige.

http://www.efterlyst.tv3.se/index.phtml?start=0&action=veckans_fall&category_i d=34&content_id=15058

"Efter att kroppen hittades genomfördes en husrannsakan hos den misstänkte mannen. Under uthuset hittade polisen en påse med bland annat ett par flickdockor där mun och skrev var uppskurna.

18-åringen hade även sytt ett hål mellan dockans ben som gick långt in i dockkroppen. I övrigt var påsen fylld med sprutor, knivar och ett 30-tal blyertsteckningar på nakna kvinnor i förnedrande ställningar.

Polisens utredning ledde tillslut till åtal och den 12 augusti 1998 dömdes mannen av Örnsköldsviks tingsrätt till åtta års fängelse för mord. Men domen överklagades och i oktober friades mannen i hovrätten på grund av brist på bevis."

.............................

Länk till länksamling: (FB) Mordet på Malin Lindström i Husum, Örnsköldsviks kommun, 1996-11-23

/Mod

Undrar hur många han gjort illa, sådana som inte kunnat försvara sig.
Citera
2022-05-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Har du någon information om hur han var som barn?
Enligt FUP så låtsades han dränka dockor när han var en liten grabb, nånting väldigt fel sen tidig ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in