2022-05-27, 11:06
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
Ja just det, glömde att vissa använder horoskop för män för sina investeringar, kör hårt.

Hade jag skrivit $500 inom tre månader så hade du nickat gillande fastän det är mer osannolikt än $70.
Citera
2022-05-27, 11:07
Medlem
Hur fungerar det med skatt om man DRSar? Får väl skatta 30% på vinsten vid försäljning?
Citera
2022-05-27, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hade jag skrivit $500 inom tre månader så hade du nickat gillande fastän det är mer osannolikt än $70.

Nope, jag har själv lite linjer här och där vid demand och supply etc för att assistera kring inköp men långsiktigt är det helt meningslöst att förutse där det kan hänga på en positiv/negativ fundamental nyhet så kan man kasta analysen i papperskorgen.

Men ja, $500 i Augusti klingar vettigare i mina öron än $70
Citera
2022-05-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugarboypetoj
Hur fungerar det med skatt om man DRSar? Får väl skatta 30% på vinsten vid försäljning?

Det stämmer, du behöver även rapportera den själv till Skatteverket.
Citera
2022-05-27, 12:03
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:

Har du fortfarande inte investerat i GME och ändå orkar hänga här? Svara ärligt nu
Citera
2022-05-27, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
Har du fortfarande inte investerat i GME och ändå orkar hänga här? Svara ärligt nu

haha... shills gör det bara värre för sig själva. Folk investerar MERA bara för att dom sitter och skriver skit om GME, ComputerShare hela tiden.

that's what's up.
Citera
2022-05-27, 12:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

0 innehav.
Citera
2022-05-27, 13:58
Citat:
Den sågtandsformade trendkanalen pekar mot i första hand $70 inom tre månader.

Så sa du om augusti förra året också och hade fel. Kanske har du rätt den här gången och så kan vi höras om det igen nästa år.

Tänk vad fort tiden går!
Citera
2022-05-27, 13:58
Medlem
"GameStop Stock: Is This A Perfect Setup For A Short Squeeze?
GameStop stock could be on the verge of new short squeezes, as the stars appear to align for the “meme mania” favorite once again."

https://www.thestreet.com/memestocks...-short-squeeze

thestreet knows whats up... är ni redo?
Citera
2022-05-27, 16:10
Citat:
Ursprungligen postat av tendielord
thestreet knows whats up... är ni redo?

Jag litar inte ett ord på vad de säger. Det blir -50% flash crash.
Citera
2022-05-27, 16:15
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Då du tog ut den kontexten ur citatet, så är det säkert bra att DRSa. Det är ingenting för mig då jag håller på med det professionellt, och gjort länge, och kan inte vänta på någon dålig klient utan stöd för APIer att få sålt vad jag vill när jag vill.

DRS är en bra försäkring för alla som köper och håller GME om något skulle gå söderut längre fram, jag tror nämligen inte att det är en slump att Avanza ändrar sina villkor lagom till dividend.

Jag tolkade det du skrev som att DRS är värdelöst för alla i alla lägen vilket lät lite märkligt men nu förstår jag att du utgick ifrån din egen situation.
Citera
2022-05-27, 17:22
Medlem
Citat:
För en vanlig person som inte är professionell trader tror jag att buy, hodl, DRS är mycket tryggare sätt att tjäna och inte förlora pengar. Men det är bara min mening 😊

Beror väl på hur man ser på helhetsbilden. Att köra buy-and-hold innan depressionen var ju inte en fungerande strategi och att återgå till +/- 0 kunde ta decennier.

Människor som i all evighet snackar om att det inte går att timea marknaden tycker jag har helt fel. Efficient market hypothesis är en sådan skit tes, precis likt random walk hypothesis.

Man måste vara extremt naiv för att idag inte kunna inse att detta är extraordinära förhållanden, rent makroekonomiskt. Vi har haft riksbanker runt om i världen med finansiellt ingripande i marknader på en nivå som aldrig tidigare skådats.

Inflation som inte setts på 40 år, med fortfarande låga räntor.

Långsiktigt tror jag på GME, de har inga större skulder längre, en bra kassa och en framtidsplan. NFTs har åkt på en redig smäll på senaste, men uppenbarligen var konst inte det rätta ändamålet för det. Att NFTs hör hemma inom gaming tycker jag är uppenbart, men tror inte utvecklare och konsumenter idag är mogna nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in