Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-25, 00:31
Medlem
Jag tycker inte helt objektivt bevisen räcker för att fälla fishy till mord utan isåfall medhjälp till mord
Citera
2022-05-25, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Tror inte Svensken och co nöjer sig med en springis, fast de får nog göra det med tanke på att DP inte har några spelare på fältet. Myran om han släpps från Danmark kan nog vara ett bra "target". Den killen är ett vandrande lik.
Klart inte men tror dom tar vad dom kommer åt. Är inte Okashe med flera ute?
Citera
2022-05-25, 16:18
Medlem
60 och en till sprang in i Ungdomens hus under 2020 med automatvapen och letade efter någon. Bra informationsförhör med konstapel Mats Lindström i rättegången.

Under besöket i Sundsvall förra året försvann Maikal Hassan aka Makaveli till Finland och polisen tror han hade narkotika med sig.
Senast redigerad av TopDogg08 2022-05-25 kl. 16:27.
Citera
2022-05-25, 16:34
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Har för mig, inte riktigt säker, att Jokern lämnat Sverige för gott och att Kah ska ha lämnat Sthlm för att etablera sig i en mindre stad. Inte säker alls dock så rätta om jag har fel.
Vem är denna DP-Kah? Namn? Vilken krets/personer hängde han med? Varit med i ngt framträdande sammanhang?

Också, inte riktat till ngn särskild, varför skulle det börja hämndsmällas just om Svensken går fri? Som flera nämnt är han kanske egentligen inte primärt en "utförare". Och inte en riktig ledargestalt heller. De som vill hämnas har väl ingen specifik anledning att invänta Svensken...

Kanske syftas det på att det sannolikt finns (åtminstone några) kaniner undanstoppade... att det kan läggas ett fett pris på en eller annan till ditten eller datten entreprenör... ? Annars tror jag det avgörande är hur hetsiga Ghost/Navy eller Hoodz kan vara, eller någon annan mer tongivande, om/när de finns på fältet. Samtidigt har de ju inte blodshämnd riktigt varit FLG/SSAs starka sida. Men det kanske inte betyder att det inte varit prioriterat, utan bara att det saknats förmåga och/eller flax.
Citera
2022-05-25, 16:49
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
60 och en till sprang in i Ungdomens hus under 2020 med automatvapen och letade efter någon. Bra informationsförhör med konstapel Mats Lindström i rättegången.

Under besöket i Sundsvall förra året försvann Maikal Hassan aka Makaveli till Finland och polisen tror han hade narkotika med sig.
...och Monti Byn (Karrars lillebror)? Rätt säker på att jag sett hans namn i någon FUP för inte sååå länge sedan. Att han fortfarande hängde med DP-kids. Syns han i Järva... eller varit tvungen att gömma sig? Oavsett om han fortfarande kör med DP (någon som vet?) bryr sig kanske inte ops nämnvärt om den saken. Kan mycket väl vara en måltavla om ej inte sitter...
Citera
2022-05-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
...och Monti Byn (Karrars lillebror)? Rätt säker på att jag sett hans namn i någon FUP för inte sååå länge sedan. Att han fortfarande hängde med DP-kids. Syns han i Järva... eller varit tvungen att gömma sig? Oavsett om han fortfarande kör med DP (någon som vet?) bryr sig kanske inte ops nämnvärt om den saken. Kan mycket väl vara en måltavla om ej inte sitter...

Det var någon annan som skrev att hans namn dök upp i den här fupen på Stress delen. Att han då hade kontakt med DP iaf. Har ingen aning om nuvarande status dock.
Citera
2022-05-25, 18:54
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Som kuriosa kontrollerade polisen ett gäng somalier på Drottninggatan den 2/6 -21. Se AB 460 s 1026-1027. Följande personer identifierades i sällskapet:

Makaveli
Monty Byn
Sixty
Fishy
AZ/Myran
Okke
Clay
+ 4 till varav en från Skärholmen och en från Malmö.

Man får en känsla av att DP fortfarande är rätt starka på Järva men polisen tunnar ju ut dem nu.

Från Stress tråden.
Citera
2022-05-25, 21:17
Medlem
Citat:

Mats Lindström berättade senare att det var Kapten i Flg man letade efter men han var it där.

Sixty och makavelli huvudmisstänkta där.
Citera
2022-05-25, 21:23
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Det var någon annan som skrev att hans namn dök upp i den här fupen på Stress delen. Att han då hade kontakt med DP iaf. Har ingen aning om nuvarande status dock.
Tack. Ha ha, såg honom precis i FUPen :-) De blev kontrollerade på Max-Kungssgatan tror jag det var. Jo, många namn som dyker upp i olika kontroller av misstänkta. Och han Mikael (Yonis) Warsame verkar också fortfarande hänga med dessa...
Citera
2022-05-25, 21:43
Medlem
Citat:
Tack. Ha ha, såg honom precis i FUPen :-) De blev kontrollerade på Max-Kungssgatan tror jag det var. Jo, många namn som dyker upp i olika kontroller av misstänkta. Och han Mikael (Yonis) Warsame verkar också fortfarande hänga med dessa...

Sixty blev kontrollerad av polis tillsammans med Yonis i Rinkeby efter att någon sett personer med vapenliknande föremål på elsparkcyklar. Ingen av dom hade mobil och nycklar på sig.

I avlyssningen av lägenheten så pratas det om 400 för Alpo, 200 för svensken osv Fanns det kontrakt ute att man letade efter oppz i Rinkeby? Detta hände i början av augusti.
Citera
2022-05-25, 21:45
Medlem
Citat:
Sixty blev kontrollerad av polis tillsammans med Yonis i Rinkeby efter att någon sett personer med vapenliknande föremål på elsparkcyklar. Ingen av dom hade mobil och nycklar på sig.

I avlyssningen av lägenheten så pratas det om 400 för Alpo, 200 för svensken osv Fanns det kontrakt ute att man letade efter oppz i Rinkeby?
syftar du på att alpo hade 400lax pris på sitt huvudet och svensken 200 lax? om jag förstår rätt
Citera
2022-05-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
syftar du på att alpo hade 400lax pris på sitt huvudet och svensken 200 lax? om jag förstår rätt

Jag syftar på ingenting. Det är från avlyssningarna av lägenheten när Abdullahi pratar med andra och då nämns dessa siffror tillsammans med något slang för hundra som jag inte kommer ihåg.

Polisen däremot tror att det kan handla om pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in