2022-05-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Jag syftar på ingenting. Det är från avlyssningarna av lägenheten när Abdullahi pratar med andra och då nämns dessa siffror tillsammans med något slang för hundra som jag inte kommer ihåg.

Polisen däremot tror att det kan handla om pengar.
nej nej förlåt jag mena inte så jag tolka lite fel ber om ursäkt
Citera
2022-05-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
nej nej förlåt jag mena inte så jag tolka lite fel ber om ursäkt

Det är lugnt! Svar på din fråga, om man ska tolka polisen ja. När man sen får reda på att Svensken kanske klarar sig uppges man säga vi får iaf 400 för Alpon.

Därav min tidigare fråga. Nu var det Shottaz som kom till Hjulsta men fanns det ändå kontrakt ute med tanke på alla skjutningar i 163 under förra sommaren?
Citera
2022-05-25, 22:20
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
Vem är denna DP-Kah? Namn? Vilken krets/personer hängde han med? Varit med i ngt framträdande sammanhang?

Också, inte riktat till ngn särskild, varför skulle det börja hämndsmällas just om Svensken går fri? Som flera nämnt är han kanske egentligen inte primärt en "utförare". Och inte en riktig ledargestalt heller. De som vill hämnas har väl ingen specifik anledning att invänta Svensken...

Kanske syftas det på att det sannolikt finns (åtminstone några) kaniner undanstoppade... att det kan läggas ett fett pris på en eller annan till ditten eller datten entreprenör... ? Annars tror jag det avgörande är hur hetsiga Ghost/Navy eller Hoodz kan vara, eller någon annan mer tongivande, om/när de finns på fältet. Samtidigt har de ju inte blodshämnd riktigt varit FLG/SSAs starka sida. Men det kanske inte betyder att det inte varit prioriterat, utan bara att det saknats förmåga och/eller flax.

Kah är en medlem i DP och har mest umgåtts med Dumle, Abbe, Panda, Mansor och Panda kretsen. Han var dock innan DP med i ett Rinkeby gäng som fanns runt 2017-2018 som kallades "RG's" som var som dagens FLG fast för DP, där faktiskt både Ninow och Kapten var med innan de gick med i FLG. Kah var nära vän med K27 vilket är därför han togs upp i tråden.

Om Svensken frias så kommer en av FLG:s storspelare vara ute på fältet igen, även om han kanske inte är utförare så betyder det mycket. Svensken är absolut en ledargestalt inom FLG, han hänger med Shottaz/FLGs storspelare och är själv en storspelare. Killen är högt uppsat inget snack om saken.

Du har rätt i att Shottaz/FLG är dåliga på att svara men det är främst för att deras "shooters" är ute i omgångar. Nu när Alpo är död och Ayye lämnat så har de få kvar, någon som är värd att nämna där är Hanad. Men egentligen, hur vet vi att detta var Svenskens första våldsdåd? Eftersom han var så pass nära med Alpo så kanske han börjat gå över till rollen som "shooter". Som du säkert själv vet så är ju varken Hoodz eller Ace några skyttar utan snarare ledare som inte själva utför brotten.
Citera
2022-05-25, 22:23
Medlem
Citat:
Det är lugnt! Svar på din fråga, om man ska tolka polisen ja. När man sen får reda på att Svensken kanske klarar sig uppges man säga vi får iaf 400 för Alpon.

Därav min tidigare fråga. Nu var det Shottaz som kom till Hjulsta men fanns det ändå kontrakt ute med tanke på alla skjutningar i 163 under förra sommaren?
kan vara så. men frågan är vem som betalar ut dessa pengar till folk som skjuter shottaz/flg till döds? HH?
Citera
2022-05-25, 22:24
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Klart inte men tror dom tar vad dom kommer åt. Är inte Okashe med flera ute?

Det är sant men de vågar nog inte röra sig i 163 nu när Sixty och Fishy är borta.
Citera
2022-05-25, 22:26
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
kan vara så. men frågan är vem som betalar ut dessa pengar till folk som skjuter shottaz/flg till döds? HH?

HH, Märsta, Västerås, Farsta, Bredäng, Hässelby. FLG/Shottaz har många fiender.
Citera
2022-05-25, 22:26
Medlem
Citat:

Som jag fattat det skulle det vara HH som lagt ut uppdraget. Nu tycker jag att det svamlas åtskilligt i de där avlyssningarna. Misstänker att killen försöker verka vara något han inte är och ljuger vilt.

I annat fall kan man ju misstänka att det var DP som tipsade om var Kapten var och som också låg bakom skjutningen av Ninow.
Citera
2022-05-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Kah är en medlem i DP och har mest umgåtts med Dumle, Abbe, Panda, Mansor och Panda kretsen. Han var dock innan DP med i ett Rinkeby gäng som fanns runt 2017-2018 som kallades "RG's" som var som dagens FLG fast för DP, där faktiskt både Ninow och Kapten var med innan de gick med i FLG. Kah var nära vän med K27 vilket är därför han togs upp i tråden.

Om Svensken frias så kommer en av FLG:s storspelare vara ute på fältet igen, även om han kanske inte är utförare så betyder det mycket. Svensken är absolut en ledargestalt inom FLG, han hänger med Shottaz/FLGs storspelare och är själv en storspelare. Killen är högt uppsat inget snack om saken.

Du har rätt i att Shottaz/FLG är dåliga på att svara men det är främst för att deras "shooters" är ute i omgångar. Nu när Alpo är död och Ayye lämnat så har de få kvar, någon som är värd att nämna där är Hanad. Men egentligen, hur vet vi att detta var Svenskens första våldsdåd? Eftersom han var så pass nära med Alpo så kanske han börjat gå över till rollen som "shooter". Som du säkert själv vet så är ju varken Hoodz eller Ace några skyttar utan snarare ledare som inte själva utför brotten.

Flg kmr säkert aldrig hämnas samma med shottaz
Citera
2022-05-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Flg kmr säkert aldrig hämnas samma med shottaz
Varför skulle dom inte göra det? Ska dom bara lägga ner vapnen och dö som flyger? Tror inte det. Dom här grabbarna oavsett sida krigar till döden tyvärr och de är så de ser ut idag. Är inte Ghost en shooter? Piraten agerar väl shooter också likadant med Ace?
Citera
2022-05-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Som jag fattat det skulle det vara HH som lagt ut uppdraget. Nu tycker jag att det svamlas åtskilligt i de där avlyssningarna. Misstänker att killen försöker verka vara något han inte är och ljuger vilt.

I annat fall kan man ju misstänka att det var DP som tipsade om var Kapten var och som också låg bakom skjutningen av Ninow.

Något säger mig ändå att Abdullahi pratar sanning. Han säger sen jag visste det fanns en mikrofon.

Men angående Kapten ja. Som det har framkommit i fupen så verkar DP fortfarande ha ett starkt stöd i byn. Det har hänt en del där den senaste tiden. Kan det vara så att DP försöker ta över igen? Eller åtminstone erövra mark? Byn är väl idag starkt förknippad med Shottaz när DP ledarna vill att det ska vara annorlunda?

När det snart väntar muck om inte polis och åklagare har annat på tankarna.

Troublesome’ 23
Senast redigerad av TopDogg08 2022-05-25 kl. 22:42.
Citera
2022-05-25, 22:48
Medlem
Citat:
Något säger mig ändå att Abdullahi pratar sanning. Han säger sen jag visste det fanns en mikrofon.

Men angående Kapten ja. Som det har framkommit i fupen så verkar DP fortfarande ha ett starkt stöd i byn. Det har hänt en del där den senaste tiden. Kan det vara så att DP försöker ta över igen? Eller åtminstone erövra mark? Byn är väl idag starkt förknippad med Shottaz när DP ledarna vill att det ska vara annorlunda?

När det snart väntar muck om inte polis och åklagare har annat på tankarna.

Troublesome’ 23

När jag läste det misstänkte jag att han hittat micken och försökte lägga rökridåer. Han svamlar en del om smågrabbar som fångar i fälla och som är de som skjuter men inget av det går ihop med verkligheten på platsen. Det får mig att misstro allt han säger.

Det har väl blivit en territoriell uppdelning där Shz/FLG kontrollerar Rinkeby och DP Hjulsta.
Citera
2022-05-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Varför skulle dom inte göra det? Ska dom bara lägga ner vapnen och dö som flyger? Tror inte det. Dom här grabbarna oavsett sida krigar till döden tyvärr och de är så de ser ut idag. Är inte Ghost en shooter? Piraten agerar väl shooter också likadant med Ace?

De skapar krig med nya gäng hela tiden istället för o ba köra hårt mot dp vem i shottaz har skjutit ens förutom Yasin men han satsar mkt på musiken nu kurden var med när a2 dog han har aldrig suttit de senaste 5 åren vem har han skjutit mot de kicka ut deras shooter ayye han hade hundra procent klippt 1-2 pers åtminstone de bara förlorar folk hela tiden dp är hänsynslösa de har inget o förlora de har kört skit med dem de kan inte ens klara av dp yngre o de har nu krig med flera gäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in