2021-11-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Nu avsåg jag den gängse metoden att tvinga ner offren på knä och skjuta dem i bakhuvudet.

Jag fattade det, men det betyder exakt samma sak.
Det är skillnad på att mörda och att avrätta någon, därför kunde du skrivit att han blev avrättad från början.
Citera
2021-11-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Jag fattade det, men det betyder exakt samma sak.
Det är skillnad på att mörda och att avrätta någon, därför kunde du skrivit att han blev avrättad från början.

Man kan väl bevisligen avrätta någon på olika sätt. Arkebusering, halshuggning etc. Att avrätta någon execution-style är ju bara ett sätt att göra det på. Eller kalla det maffia-style. Sen fattar jag inte varför du ordmärker när du förstår vad jag menar. Lägg ner.
Citera
2021-11-25, 08:31
Medlem
Citat:
Man kan väl bevisligen avrätta någon på olika sätt. Arkebusering, halshuggning etc. Att avrätta någon execution-style är ju bara ett sätt att göra det på. Eller kalla det maffia-style. Sen fattar jag inte varför du ordmärker när du förstår vad jag menar. Lägg ner.

Det finns inget som heter avrätta execution style.
Det är min poäng.

Execution och avrättning betyder egentligen att dödas av myndigheten som bestraffning.
Citera
2021-11-25, 09:09
Medlem
Citat:
Det finns inget som heter avrätta execution style.
Det är min poäng.

Execution och avrättning betyder egentligen att dödas av myndigheten som bestraffning.

https://en.wikipedia.org/wiki/Execution-style_murder
Citera
2021-11-25, 09:21
Medlem
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Execution-style_murder

Är det svenska ditt stolpskott?
Citera
2021-11-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Så fort åklagaren väcker åtal. Jag har ingen aning men det varierar. Har sett att någon har tidigare skrivit att det tidigare tagit 7-9 månader för några fall.

Vad som hände på innergården i Hjulsta backar den natten? Min teori är att FLG fullmunderade var på jakt efter DP i området som dom har varit många gånger förr oftast utan resultat. FLG blir tagna på bar gärning och DP skjuter ner två. Två ur FLG lyckas komma undan. DP går hem till tre av gärningsmännens bostad och försöker göra sig av med bevismaterial. Polisen vet exakt vart dom ska gå.

De två FLG som lyckades komma undan grips i närheten flera timmar senare. Troligtvis har dom tryckt någonstans.

Det har stått att dessa två FLG var där för att hämnas. Knappast att dom ska åka till området när det kommer vara full polispådrag.

Så kan det men tror dps yngre hämnades på det som dubbelmord i Tensta som hände under sommaren
Citera
2021-11-26, 01:56
Medlem
Citat:
Är det svenska ditt stolpskott?

Du glömde kommatecknet mellan svenska och ditt. //Språkpolisen nr.2
Citera
2021-11-26, 02:05
Medlem
Någon som vet ifall Alpo brukade hänga i Älvsjö för några år sedan?
Känner igen killen grovt.
Citera
2021-11-26, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RufusX
Någon som vet ifall Alpo brukade hänga i Älvsjö för några år sedan?
Känner igen killen grovt.

Han är därifrån
Citera
2021-11-27, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Han är därifrån

Tänkte väl det.. mitt företag var och jobbade där mycket för några år sedan och han hjälpte mig gräs under dom perioderna... Måste säga att han är en av dom trevligaste langare jag träffat, alltid i tid och alltid pratglad och välkomnande.. kommer ihåg en gång när jag skulle möta honom nattetid och fick ett lusthus i Älvsjö som mötpunkt. När jag väl kom dit var det typ 10-15 grabbar som chillade där som frågade vad jag sökte..

Svarade att jag skulle träffa Abdi varav alla blev glada och bjöd in mig o chilla och kicka en gås med dom medans jag väntade för han skulle komma snart. Rökte en med hans hand grabbar innan han dök upp och när han väl dök upp tyckte han det var så trevligt att jag hade chillat med hans grabbar så han bjöd mig på en extra bag!
Citera
2021-11-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Han är därifrån
Tidigare i denna tråd står det att Alpo blev bannad från Älvsjö, vet nån vad som hände?
Citera
2021-11-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbooFettYaoo
Tidigare i denna tråd står det att Alpo blev bannad från Älvsjö, vet nån vad som hände?

Banad tror jag ej bara att hans nämnaste vänner kom från Västerort formodligen gick han i samma skola som dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in