2022-05-24, 15:47
Medlem
avmans avatar
Klarna är ett mycket smart och lukrativt koncept och det funkar bra.
Problemet är följande:
1. Massor extremt dyra och helt onödiga tv reklam med snoop dog mm.
2. Istället för att fokusera på att vara en ren betalningstjänst började klarna erbjuda bildhistorik på vad kunden köpte för produkter vilket är dyrt, tramsigt och integritetskränkande, sedan började Klarna erbjuda kreditkort till höger och vänster samt helt onödiga erbjudanden och rabattprogram för olika onödigheter som kostar enormt med konsultarvoden, personal, mm.
3. Chefer med höga löner som bara köper dyra hus, bilar, skor, väskor, och klänningar och skiter i verksamheten.
Senast redigerad av avman 2022-05-24 kl. 15:51.
Citera
2022-05-24, 16:00
Medlem
Drozds avatar
Härligt, hoppas de konkar. Ett ockrarföretag som lurar in naiva personer i skuldfällan genom totalt onödiga konsumtionskrediter. Klarna är inte dåligt bara för de konsumenter de lurar utan även för stat och kommuner (socialbidrag, skuldsanering osv.). Vore bäst för alla om detta samhällsskadliga parasitföretag försvann.
Citera
2022-05-24, 16:00
Medlem
Har inte läst tråden men jag är också gott och grundligt Rövraendt som Dansken väl säger
av dom på 3000 kronor ..dom vägrar betalar tillbaks .. kan det vare en Jude som rånar Kunderna ??

https://www.svd.se/a/AL5oMA/agnes-wold-id-kapad-via-klarna-blir-rasande

Dom har blivit hackade ev av en Polare sedan spjärnar dom emot så kunden aldrig får tillbaks pengarna

SNUTEN klarar ju inget Finansinspektionen har nog fiffiga konton på Små öar med mycket palmer på
SvD:s granskning visade tusentals polisanmälningar –

Vilken dag som helst gör han väl en Exit och skrattar hela vägen till banken en bank som fungerar till skillnad från hans egna
Citera
2022-05-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca

Surra fast er vid masten. Nu kommer stormen och det kommer att bli åka av.

Så du tycker VI ska följa med ner i djupet ?
Citera
2022-05-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Härligt, hoppas de konkar. Ett ockrarföretag som lurar in naiva personer i skuldfällan genom totalt onödiga konsumtionskrediter. Klarna är inte dåligt bara för de konsumenter de lurar utan även för stat och kommuner (socialbidrag, skuldsanering osv.). Vore bäst för alla om detta samhällsskadliga parasitföretag försvann.

Det är väl ingen som blir lurad. Du känner väl till vilka avtal du säger ja till, eller är du efterbliven?

Jag gillar Klarna. Beställer hem kläder, provar, och pausar fakturan om jag returnerar varan, och betalar om jag är nöjd. Det har fungerat hur bra som helst och är en toppentjänst för säker näthandel.

Att ni inte klarar av att avstå konsumtion ni inte har råd med är inte Klarnas problem.
Citera
2022-05-24, 16:14
Medlem
Var det inte SoftBank som var stora investerare i WeWork? De verkar duktiga på att köpa in sig på toppen.
Citera
2022-05-24, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Ja precis och nu vill de snygga till siffrorna inför en runda? Som jag sa?

Nej det talar mer för konkurs. Visst snygga till siffrorna och kör en emission. Eller två eller fler, men det går utför nu hur de än gör det är inte hållbart.
Citera
2022-05-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avman
Klarna är ett mycket smart och lukrativt koncept och det funkar bra.
Problemet är följande:
1. Massor extremt dyra och helt onödiga tv reklam med snoop dog mm.
2. Istället för att fokusera på att vara en ren betalningstjänst började klarna erbjuda bildhistorik på vad kunden köpte för produkter vilket är dyrt, tramsigt och integritetskränkande, sedan började Klarna erbjuda kreditkort till höger och vänster samt helt onödiga erbjudanden och rabattprogram för olika onödigheter som kostar enormt med konsultarvoden, personal, mm.
3. Chefer med höga löner som bara köper dyra hus, bilar, skor, väskor, och klänningar och skiter i verksamheten.

Herre gud, ett företag med chefer som köper skor. Stoppa pressarna.
Citera
2022-05-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Hur kan kostnaderna dubbleras trefaldigt och ändå komma som en blixt från klar himmel?

Affärsidén bygger ju på fakturaköp med 45 dagars kredit. Klarna betalar företaget och kräver sedan pengar av kunden. Om kunden väljer att inte betala kommer såklart kostnaderna öka betydligt mer än intäkterna. Man bygger helt enkelt upp en stor räntebärande balansräkning på bekostnad av kortsiktigt resultat.
Citera
2022-05-24, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llPOWERll
Affärsidén bygger ju på fakturaköp med 45 dagars kredit. Klarna betalar företaget och kräver sedan pengar av kunden. Om kunden väljer att inte betala kommer såklart kostnaderna öka betydligt mer än intäkterna. Man bygger helt enkelt upp en stor räntebärande balansräkning på bekostnad av kortsiktigt resultat.

30 dagars kredit.
Citera
2022-05-24, 16:29
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Kanske är du också tillräckligt gammal för att minnas Icon Medialab, Spray, Framfab, Boo.com och de bolagen skulle också vara för evigt. Jag var med i den svängen och alla bankkonsulter sa att de IT-företagen skulle vara en säker i investering. Det visste man förstås att de inte skulle vara.

Klokt inlägg, jag kunde inte låta bli att dra på munnen när jag såg bolagen du räknar upp här. Själv lade jag två tiotusenlappar på Boss media. De pengarna skulle jag gärna ha som ett extra tillskott idag när jag ska börja renovera uteplatsen.

Minns något reportage där de intervjuade en äldre pensionär som lagt det mesta av sitt sparade kapital i Framfab och säkert känt sig oerhört rik ett halvår tidigare. Nu stod aktien i under två kronor men "hon hoppades och trodde på att den skulle komma tillbaka upp igen".

Ser vi samma visa nu igen med nya bolag? Inte omöjligt. Den här gången har jag lagt pengarna på husrenovering i stället
Citera
2022-05-24, 16:41
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvafghanen
Är ett kriminellt företag som sätter låginkomsttagare i skiten med judiska räntor.
VD,chef mfl borde få ett lämpligt straff. Enligt mig de slutgiltiga.

Så felet ligger inte i att låginkomsttagare väljer att konsumera för pengar som de inte har?

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in