Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-16, 13:25
  #1645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är just det som är affärsidén eller rättare var - det var då de tjänade pengar o när påminnelsemyglet förbjöds formligen exploderade förlusterna


Helt sjukt, sist jag var i kontakt med dom påstod dom att jag hade köp som inte gått igenom, som jag skulle vara skyldig. När jag frågade hur man kan bli skyldig för ett köp som inte gått igenom, kunde dom inte svara. Den dagen var jag inte ens hemifrån och det misslyckade köpet skulle ha varit på Biltema, där jag inte varit på säkert fem månader. Djävla blufföretag. Det blir att hitta ett nytt betalkort av den gamla sorten
Citera
2024-03-27, 16:59
  #1646
Medlem
Jag har hört många galna stories från insidan. Helt galet är nog den bästa sammanfattningen. Jag önskar att det var lättare att handla utan att hamna i ett läge där man behöver ha med Klarna att göra. Jag försöker verkligen ha dom på minst armlängds avstånd.

Vore intressant att höra från ledningen vilka som är deras "bästa kunder" idag.
Citera
2024-04-06, 10:30
  #1647
Medlem
Förstår absolut de som ogillar Klarna, på samma sätt som jag förstår de som ogillar Kronofogden. Man tycker det är jobbigt när någon vill ha in pengar för det man köpt.

Själv ser jag Klarna som ett toppenval när det gäller speciellt köp över internet. Enkelt att pausa en betalning om man inte fått rätt eller om man inte ens fått varan. Köpte för några år sedan en produkt för närmare tio tusen, och tre dagar efter köpet gick firman i kk. Efter en snabb diskussion med Klarna så dök produkten upp, efter att de gått i kk...

I veckan köpte jag en produkt för en tusenlapp, och ville returnera den. Eftersom jag handlade med Klarna meddelade jag dem returen, och jag behövde aldrig ligga ute med några pengar.

Klarnakortet (Visa) är bra att ha som extrakort. Ingen årsavgift.

Övrigt jag handlar på internet betalar jag 2-3 veckor efter köpet. Ingen jättevinst i räntor, men ändå. Stora pluset ser jag i att kunna pausa, och att inte behöva betala om man inte fått varan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback