Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 20:12
  #589
Medlem
storpungens avatar
Att e-handelsföretag kan ta ut en rånaravgift på 19 kr via Klarna för en elektronisk faktura som man betalar via klarna-appen är INTE bra. Rena rånet.
Citera
2018-03-23, 20:26
  #590
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Dom gånger jag avser att handla på nätet och det visar sig att Klarna är det enda betalningsalternativet så avbryter jag det hela.
Istället mailar jag det aktuella säljföretaget och säger att jag vill beställa varor hos dom men vill inte ha med Klarna att göra.
Jag erbjuder mig att betala i förskott mot förskottsfaktura.
Det brukar gå bra och en del uttrycker förståelse för mina farhågor kring Klarna.

Klarna är en stopper för mig också. Bara en sån sak som att de en gång ville ha mitt personnummer för att släppa fram mig till att kunna betala direkt med kort...

Blev inget med det köpet.
Citera
2018-06-29, 17:11
  #591
Medlem
Ett företag med bedrägligt beteende!
Skulle handla för en dryg månad sedan Klarna var mellanhand.
Något sket sig på sajten som jag handlade ifrån och den långfingrade mellanhanden snöt mina pengar, dryga 2000 slantar.
Var i kontakt med kundtjänsten samma dag, men icke. Dagen efter samma sak.
Jag har under den senaste månaden varit i kontakt med dom mer än tio gånger, men inga pengar!
Dom har ingen order identitet så dom kan inte se den transaktionen.
Jag har en referenstext i min transaktion, men de kan ändå inte hitta något, det får dom inte på kundtjänst.
De senaste gångerna som jag tänkt att handla och det är Klarna som mellanhand så frågar jag alltid företaget om det finns alternativ till Klarna, finns inte det då blir det inget köp!
Hoppas fler kan göra på det sättet så att Klarna blir blott ett minne!
Citera
2018-06-29, 17:17
  #592
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rat-poison
Ett företag med bedrägligt beteende!
Skulle handla för en dryg månad sedan Klarna var mellanhand.
Något sket sig på sajten som jag handlade ifrån och den långfingrade mellanhanden snöt mina pengar, dryga 2000 slantar.
Var i kontakt med kundtjänsten samma dag, men icke. Dagen efter samma sak.
Jag har under den senaste månaden varit i kontakt med dom mer än tio gånger, men inga pengar!
Dom har ingen order identitet så dom kan inte se den transaktionen.
Jag har en referenstext i min transaktion, men de kan ändå inte hitta något, det får dom inte på kundtjänst.
De senaste gångerna som jag tänkt att handla och det är Klarna som mellanhand så frågar jag alltid företaget om det finns alternativ till Klarna, finns inte det då blir det inget köp!
Hoppas fler kan göra på det sättet så att Klarna blir blott ett minne!

Vad menar du, vad var det som hände egentligen när du skulle handla? Fick du inga varor eller vad var problemet?
Citera
2018-07-02, 08:11
  #593
Medlem
Nej, fick ingenting! Hos e-butiken blev det något problem så det blev ingen order, men Klarna tog betalt. Nu gör dom allt för att jag inte ska få mina pengar!
Citera
2018-07-02, 12:16
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IrriterandeApelsin
Jag har nog haft faktura från klarna i över ett år nu. Började med bildäck, slutade senast med bromsskivor / belägg osv. Har även en dator som betalas av.

Jag betalar lite i taget. Beroende på hur mycket pengar jag har vid fakturatillfället. Ibland har jag betalat 2000kr, ibland 500. Så länge du betalar lägsta möjliga kostnad spelar det ingen roll.
Självklart vill man ju inte ha en faktura som ligger och väntar men å andra sidan... alla är inte stenrika :P

Hur vore det om du "rättade mun efter matsäcken" ??

Klarna är ett gangsterföretag PUNKT
De företag som använder Klarna är oseriösa PUNKT
Citera
2018-07-02, 12:20
  #595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Dom gånger jag avser att handla på nätet och det visar sig att Klarna är det enda betalningsalternativet så avbryter jag det hela.
Istället mailar jag det aktuella säljföretaget och säger att jag vill beställa varor hos dom men vill inte ha med Klarna att göra.
Jag erbjuder mig att betala i förskott mot förskottsfaktura.
Det brukar gå bra och en del uttrycker förståelse för mina farhågor kring Klarna.

Samma här och jag upplyser om att Klarna är oseriösa och INGEN har sagt emot.
Själv slängde jag ut Klarna så fort vi förstod att de är utsugare av våra kunder och bär sig illa åt.
Citera
2018-07-02, 14:38
  #596
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManganJagg
Samma här och jag upplyser om att Klarna är oseriösa och INGEN har sagt emot.
Själv slängde jag ut Klarna så fort vi förstod att de är utsugare av våra kunder och bär sig illa åt.

Bra av dig! Vi har också kastat ut dem.
Citera
2018-07-02, 16:08
  #597
Medlem
Hatten av och djup bugning för Er som har kastat ut dom!

Efter lite rådgivning så har jag börjat med lite andra vägar för att få tillbaks mina pengar!
Bråkar dom så är det flera instanser som rekommenderar Kronolle!
Fast det kan bli dyrt för mig den vägen...
Citera
2018-07-02, 16:15
  #598
Avstängd
har inte heller bra erfarenheter av detta företag , handlar inge mer när de är inblandade och firmor som inte har andra lösningar som tex postförskott när de säljer åt mej , tappar mej som kund !!!
Citera
2018-07-02, 16:17
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rat-poison
Hatten av och djup bugning för Er som har kastat ut dom!

Efter lite rådgivning så har jag börjat med lite andra vägar för att få tillbaks mina pengar!
Bråkar dom så är det flera instanser som rekommenderar Kronolle!
Fast det kan bli dyrt för mig den vägen...
Kronofogden sysslar enbart med summarisk process för kännedom, är fordran tvistig går det inte att erhålla exekutionstitel med mindre än att fordran fastställts av domstol.
Citera
2018-07-03, 08:57
  #600
Medlem
Det är ju egentligen ingen tvist, jag får bara inte tillbaks dom.
De gånger jag har varit i kontakt med dom så har dom inte motsatt sig att jag ska få min pengar,
det tar bara sådan förbannad tid så jag funderar på om det händer något alls!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback