Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Jag har aldrig sagt att det är OK att kalla Anna Lindh för antisemit. Jag påpekade att det var KG Hammar, inte Anna Lindh, som Zvi Mazel kallade för antisemit. Vilket förstås är lika fel som om han hade kallat Anna Lindh för antisemit.
Vad gäller hat mot etniska svenskar så skrev jag att hat mot etniska svenskar inte är ett
politiskt problem i dagens Sverige. Med det menade jag att det inte finns något politiskt parti som öppet hetsar mot svenskar på samma sätt som t.ex. NMR hetsar mot judar.
Självfallet finns det hat mot svenskar även om det inte är politiskt organiserat, och sådant hat ska bekämpas, vilket jag också skrev.
Jag kan bidra med en länk till mitt inlägg om Zvi Mazel, KG Hammar och Anna Lindh så att den som vill kan se vad jag faktiskt skrev:
(FB) Justitiedepartementet expertkommitté stämplar Arpi, Gudmundson och Bali som rasister
Ja, det är uppenbarligen extremt viktigt för dig att göra meningslösa hårklyverier för att skydda Israels ambassadör från att anklagas orättvist av elaka mig. "Patologiskt Israel-hat" är ju något HELT annat än "antisemitism".
Bra länk till diskussion, rekommenderas! Där fortsätter du ju att relativisera andra objektiva antisemiters antisemitism, som Voltaire, Diderot, Kant eftersom det inte passar din agenda att erkänna att de, liksom Anna Lindh och varenda motståndare till neokonservativa krigshetsare har kallats antisemiter av någon. Skrämselorden riskerar ju bli trivialiserade.
Det är tankeväckande hur samma personer som kletas i ett led, sällan försvarat andra från att kletas i ett tidigare led och gärna själva kletar i nästa, t ex nämnde Jomshof och många SD:are:
Citat:
Har Arpi/Bali/Gudmundsson större rätt än SD att slippa kallas rasister? Varför ska dessa relativa senkomlingar slippa olustiga epitet, när sittande statsministern kallat SD fascister? Och deras egen Reinfeldt sa att SD:are "inte ska bli förvånade" när de drabbas av våld?
Sa herrar Arpi/Bali/Gudmundson ifrån då?
Är det förresten OK för SD:are att kalla andra för fascister/rasister/nazister?
Problemet tycks ju vara att definitionerna av dessa ord ligger i betraktarens öga och illvilliga intention.
"God ton" hade förstås varit att ord som fascist/nazist/rasist/antisemit/islamofob/brunhöger inte användes istället för den rationella dialektik du låtsas tro på. Vår evighetsdebatt grundar sig ju i din oförmåga att hävda dig sakligt utan den sortens billiga härskarteknik.