Citat:
Ursprungligen postat av
FarangDingDong
Jag brukar inte leka djävulens advokat så hittils har min position varit, besvikna SDare skall sitta still i båten och inte slänga bort en röst på AfS som ändå inte kommer in i riksdagen.
Blågul seger är ju det övergripande målet. Nu har läget däremot ändrats. L ser ut att klara spärren beslutet om stödröstandet är redan inofficiellt taget. Då spelar det mindre roll om SD tappar lite till AfS.
Långsiktigt behövs nämligen AfS som motvikt mot marxismen som genomsyrar hela det rödgröna laget och allteftersom SD fortsätter sin resa mot ett mera allmänborgerligt parti i mittfältet kommer de kunna ta igen rösterna på annat håll, helst från såssarna så klart. Det är och förblir SDs jobb i lag blågul. Blöda såssen på röster.
Om AfS kan nå säg 0.9% i valet kommer det sätta dem på kartan och det kan sedan bli 1.5% nästa gång. Om fyra val klarar man spärren. Politik är långsiktigt och det är för övrigt samma resa som SD, KD, MP m.fl. gjort.
Som SDare skulle jag därför inte tveka att ta steget över till AfS i årets val. Valsegern ser möjligt ut ändå som det ser ut i dagslaget. Vi Moderater håller som vanligt i lag blåguls taktpinne, målet är i sikte, en M regering med inslag av KD och L samt politiska tjänstemän från SD.
Låt det sjunka in en stund. Det är inte dåligt marcherat av SD! För första gången får man riktigt politiskt inflytande! Den långsiktiga planen och det hårda arbetet har lönat sig. Efter eventuell seger i valet 2026 blir det ministerposter till SD och hjärtefrågan invandringen är naturligtvis självskriven.
Sålunda är det är dags för AfS att börja den långa marchen in i riksdagen.
I ett ännu långsiktigare perspektiv är detta dubbelt viktigt då KD tyvärr inte kommer att finnas kvar i svensk politik om 15-20 år. Demografin omöjliggör det, återväxten av frikyrkliga är allt för liten.
Så SD tveka ej att rösta AfS 2022!
Nej men, se där! Någon kom ut ur garderoben.
Visst är det så, det krävs folk med håriga bollar, oavsett kön, och panna av järn för att ta upp kampen med kulturmarxisterna. En rak höger som inte viker sig och gråter om någon (läs SVT/ MSM/ tuffe Uffe och Lööf) är taskig.
Dock undrar jag vad du menar med "en M- regering med inslag av L och KD". Har ni redan börjat hugga SD i ryggen? Hittills har ju UK hållit linjen om "en borglig regering", men det behövdes alltså endast hopp om att ändå lyckas hålla kvar L i riksdagen för att liberale kastrathögern skulle börja drömma om att döda all svensk folkgemenskap. Eller har du missuppfattat?
Alternativ för Sverige kommer att komma in i riksdagen 2026. Detta eftersom återvandeingsfrågan är väckt, och opinionen redan finns hos SDs riktiga kärnväljare, vakna som de redan är.
Enligt Sentio kan 10% av väljarna tänka sig att rösta på Afs. De flesta kommer inte otippat från SD. Nu tror jag ändå att vi kanske ska dra bort ett par procentenheter eftersom Sentio verkar ha SD en aning för högt, men det visar ändå att SDs grund skälver.
Jag uppmuntrar dock ingen att taktikrösta öht. Det är taktikröstande som gett oss den svenskfientliga politiken till att börja med. Folk bör rösta för den politik de vill ha, så löser sig allt annat.
Vill man ge mer makt åt bilderbergare m.fl. så röstar man M
Eller S, eller C... Eller något stödparti till dessa.
Afs kommer att plocka främst M- väljare när den dagen kommer att partiet entrar riksdagen, det är jag övertygad om.