2022-05-19, 17:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det fetade. Partiet Nyans hetsar väl på rätt friskt gentemot Sverige och svenskarna? Och mer lär det bli ..

Hur menar du att Nyans hetsar mot svenskar? Exempel?
Citera
2022-05-19, 18:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hur menar du att Nyans hetsar mot svenskar? Exempel?
Har du missat att hela etablissemanget förnekar att svenskarna ens finns? "Vi är alla invandrare", "det finns ingen inhemsk svensk kultur, allt har kommit utifrån" osv.

Det hetsas alltså, förnekande av en folkgrupp är en metod för att utplåna denna folkgrupp. Ett exempel är "bergsturkarna".

Det hetsas alltså inte mot specifikt "svenskar" eftersom man påstår att svenskarna som folk inte finns. Där har du den "inkludering".

Detta är anledningen till att SD är till, och vad SD släpper allt mer och Afs tar upp;
Svenskar är ett folk, och den svenska identiteten har vaknat.

Vi får starta en förening snart:
"De svenska svenskarnas riksförbund". Detta är din multikulti, inkluderande stat. Demokratin kommer att dö med nationalismen.
Citera
2022-05-19, 18:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Har du missat att hela etablissemanget förnekar att svenskarna ens finns? "Vi är alla invandrare", "det finns ingen inhemsk svensk kultur, allt har kommit utifrån" osv.

Det hetsas alltså, förnekande av en folkgrupp är en metod för att utplåna denna folkgrupp. Ett exempel är "bergsturkarna".

Det hetsas alltså inte mot specifikt "svenskar" eftersom man påstår att svenskarna som folk inte finns. Där har du den "inkludering".

Detta är anledningen till att SD är till, och vad SD släpper allt mer och Afs tar upp; Svenskar är ett folk, och den svenska identiteten har vaknat.

Vi får starta en förening snart: "De svenska svenskarnas riksförbund". Detta är din multikulti, inkluderande stat. Demokratin kommer att dö med nationalismen.

Jag är väl förtrogen med dessa konspirationsteorier. Men nu gällde frågan på vilket sätt Partiet Nyans hetsat mot svenskar.
Citera
2022-05-19, 18:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag är väl förtrogen med dessa konspirationsteorier. Men nu gällde frågan på vilket sätt Partiet Nyans hetsat mot svenskar.
Det är ingen teori. Pga att européer föder få barn är planen att ersätta de europeiska folken med främmande folk.

Man skulle kunna hävda att man därmed önskar bevara åtminstone kulturerna om än folkgrupperna dör ut, men nej;
Istället blev vi pådyvlade mångkultur. Detta är inte heller någon nödlösning, utan beslutades för Sveriges del 1975.

Det går bra att läsa på FNs hemsida.

Frågan gällde hets mot svenskar, inte specifikt partiet Nyans. Hela etablissemanget har hetsat mot svenskar sedan 90-talet.
Citera
2022-05-19, 20:35
Medlem
Rektangels avatar
Det kommer alltmer statistik om odds från bettinginstituten angående huruvida liberalerna o de gröna khmererna till hösten når över riksdagsspärren.
Sentimentet verkar ha förändrats och alltfler verkar tro att de når 4% båda två och är villiga att satsa pengar. Åtminstone verkar L ha låga odds på sin sida för att nå riksdagen.

Jag tvivlar att många här skulle tänka sig stödrösta på miljöpartiet men hur ställer vi oss till liberalerna?
Är det bra för oss som vill ha regeringsskifte att liberalerna når riksdagen?
Hur ställer vi oss till att sympatisörer i högerblocket stödröstar på L?

Är det bra att högerblocket får klar majoritet o det räcker med att MP åker ur eller är vi neutrala till att även liberalerna åker ut om det leder till majoritet för vänstersidan eller ska liberalerna ut till vilket pris som helst, även om det innebär att Magda sitter kvar?

I den bästa av världar kan man ju hoppas på en skräll med regeringsskifte och dessa båda partier utanför riksdagen. Är detta realistiskt eller ska vi hoppas på L över 4%?

Läste en artikel om hur oddsen förändrats men hittar inte den nu. Nån snäll själ kan kanske leta upp den.
Citera
2022-05-19, 20:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Det kommer alltmer statistik om odds från bettinginstituten angående huruvida liberalerna o de gröna khmererna till hösten når över riksdagsspärren.
Sentimentet verkar ha förändrats och alltfler verkar tro att de når 4% båda två och är villiga att satsa pengar. Åtminstone verkar L ha låga odds på sin sida för att nå riksdagen.

Jag tvivlar att många här skulle tänka sig stödrösta på miljöpartiet men hur ställer vi oss till liberalerna?
Är det bra för oss som vill ha regeringsskifte att liberalerna når riksdagen?
Hur ställer vi oss till att sympatisörer i högerblocket stödröstar på L?

Är det bra att högerblocket får klar majoritet o det räcker med att MP åker ur eller är vi neutrala till att även liberalerna åker ut om det leder till majoritet för vänstersidan eller ska liberalerna ut till vilket pris som helst, även om det innebär att Magda sitter kvar?

I den bästa av världar kan man ju hoppas på en skräll med regeringsskifte och dessa båda partier utanför riksdagen. Är detta realistiskt eller ska vi hoppas på L över 4%?

Läste en artikel om hur oddsen förändrats men hittar inte den nu. Nån snäll själ kan kanske leta upp den.

Mp kommer att klara ribban i år på grund av Nej till NATO-rösterna. Därför är det angeläget för det blågula blocket att även L klarar sig kvar.
Citera
2022-05-19, 20:51
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Mp kommer att klara ribban i år på grund av Nej till NATO-rösterna. Därför är det angeläget för det blågula blocket att även L klarar sig kvar.

Är detta en sån viktig fråga för dem? Det enda positiva med L i riksdagen efter 2022 vore ju för att ta röster från Annie Lööf och C. Den enda uppgiften de lär duga till. Centern lär ju ha sina problem framför sig medans L verkar ha haft detta bakom sig efter att Ullenhag fick lämna politiken.
Citera
2022-05-19, 20:52
Medlem
FarangDingDongs avatar
Både L och MP kommer klara 4%.

I vintras hade jag L på 3.9% men att man vågade ersätta Sabuni med Persson har ändrat på det.

MP har jag fortsatt på 4,0%. Prognosen i vintras talade redan då om en varm sommar med torka och skogsbränder. De senaste prognoserna talar samma språk. Kvällstidningarnas klimatpaneler rapporterar redan dagligen.

I övrig anser jag att det får vara lite ordning i OT diskussionen i tråden ovan. Vi är vuxna människor här och bör lära oss skilja på fakta och konspirationsteorier.

Exempel på fakta: Det pågår ett folkutbyte i hela västvärlden.

Exempel på konspirationsteori: Judarna orkestrerar detta folkombyte.

Det blir svårt att få fokus på fakta - folkutbytet - om man blandar in konspiratoriskt trams - Juden.
Citera
2022-05-19, 21:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Men för helvete! Du har alltså fel, och din reaktion är "även om den är 20 år gammal" och "se så lite invandring det planerades".

Titta ut genom fönstret! Börja helst att förstå att mångkulturen och folkutbytet inte är en slump!

Flyktingkatastoferna beror på USA:s och NATO:s aggressionskrig i Afrika och Mellanöstern, inte på några ondskefulla planer på FN-kontoret för 20 år sedan.

Det står uttryckligen i studien att den inte gör några rekommendationer utan bara räknar på vad som händer i olika fall. Och de kommer som jag skrev ovan fram till att det inte går att ersätta en åldrande befolkning med invandring. Vi måste alla jobba längre i stället.

Citat:
Påståendet att svenskar inte finns är ute, ja. Detta beror på hårt slit från den nationella rörelsen, knappast på Ullenhag eller dig.

Underskatta inte min roll även om den är liten. Jag har stridit mot denna och andra postmodernistiska dumheter i många år.

Citat:
Det här "samtalet" illustrerar så fantastiskt väl varför det är av yttersta vikt att L åker ur riksdagen. Det bör vara en prioriterad fråga för varenda svenskvän, moderat och kristdemokrat. L är ett parti fullt av kulturmarxister som inte tvekar att stödja S hellre än genomföra den politik som är absolut nödvändig om svenskarna ska överleva som folk.

L är idag ett tydligt borgerligt parti som kommer att stödja det blågula blocket. Johan Pehrson var en av dem som röstade mot JÖK:en.
Citera
2022-05-19, 21:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Är detta en sån viktig fråga för dem? Det enda positiva med L i riksdagen efter 2022 vore ju för att ta röster från Annie Lööf och C. Den enda uppgiften de lär duga till. Centern lär ju ha sina problem framför sig medans L verkar ha haft detta bakom sig efter att Ullenhag fick lämna politiken.

Viktig för vem? Miljöpartiet? Ja, de är fortfarande tydligt mot NATO, och kommer säkert att plocka ett par procent missnöjda S-väljare på grund av det. De som inte går till V i stället.
Citera
2022-05-19, 21:53
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Flyktingkatastoferna beror på USA:s och NATO:s aggressionskrig i Afrika och Mellanöstern, inte på några ondskefulla planer på FN-kontoret för 20 år sedan.

Det står uttryckligen i studien att den inte gör några rekommendationer utan bara räknar på vad som händer i olika fall. Och de kommer som jag skrev ovan fram till att det inte går att ersätta en åldrande befolkning med invandring. Vi måste alla jobba längre i stället.

Underskatta inte min roll även om den är liten. Jag har stridit mot denna och andra postmodernistiska dumheter i många år.

L är idag ett tydligt borgerligt parti som kommer att stödja det blågula blocket. Johan Pehrson var en av dem som röstade mot JÖK:en.
Självklart kan man inte byta ut ett folk mot andra folk och förvänta sig att de nya folken ska ta rollen det döende folket hade. Detta förstår minsta barn, men inte 7k. Istället behöver nu de som arbetar försörja både pensionärer och invandrare.

Jag underskattar inte din roll. Jag ser att du är en god representant för L. Därför måste L ut ur riksdagen om vi ska kunna dra M i rätt riktning och påbörja uppstädandet av kaoset.

Sabuni är en väldigt vettig tjej, inte ett dugg sämre än Pehrson (snarare tvärtom). Det hjälpte då rakt inte, för partiet är totalt genomsyrat av nyliberala utopister.

JP kommer att gå till Maggan när SD ställer krav. Tveklöst.
Senast redigerad av LadySweden 2022-05-19 kl. 21:58.
Citera
2022-05-19, 21:58
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Viktig för vem? Miljöpartiet? Ja, de är fortfarande tydligt mot NATO, och kommer säkert att plocka ett par procent missnöjda S-väljare på grund av det. De som inte går till V i stället.

En marginell förflyttning/kannabalism inom de rödgröna som knappast betyder nåt såvida de inte går till just MP o når över 4%.. Miljöpartiet är nu troligen det mest avskydda partiet hos allmänheten och har svårt att få fram kandidater till kommunerna efter valet. Varför skulle trenden vända p g a NATO annat för att skapa ett narrativ hos dig för att locka väljare till att stödrösta på L?

De unga stadsboende bimbostudenterna med rosa ideologiskt färgade glasögon har troligen fått så mycket mothugg av sina pojkvänner o föräldrar boende utanför universitetsstäderna att de lär ha tänkt om. Eller blivit lesbiska.

Jag tror de går till Magda....och en liten rännil till Rödskrikan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in