2022-05-17, 13:24
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Att om män tar sitt ansvar gör att inte göra dekadenta materialistiska horor som vägrar ta ansvar för sitt knullande gravida blir det inga aborter.

Ja du, en gång i tiden var män betydligt duktigare på att inte knulla dekadenta materialistiska horor, en hel del har hänt sedan dess och även unga män indoktrineras numera i kvinnlig sexuell frigörelse och allt annat stört skit som har följt i dess fotspår. Men jag förtvivlar ej, det löser sig när muslimerna tar över.
Citera
2022-05-17, 14:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Män kan välja bort att knulla ”dekadenta och materialistiska horor” som ”vägrar ta ansvar för sitt knullande ” lika väl som kvinnor ska välja bort.
Jag tar det som intäkt för att du INTE tittat igenom klippet på hur det faktiskt fungerar.
Kostnaden för en man att knulla vad eller vem som helst är noll och intet.
Han blir inte gravid utan kan ruska eller skaka av sig och gå hem.
Eller till nästa brud med sug i blicken.

Han kontrollerar om han vill investera i längre förhållanden och med tanke på att han betalar för det redan via skattsedeln, rekommenderar jag honom att så så mycket vildhavre han orkar med och kn*lla vidare.
Dealen att bilda par med en svensk feminist är helt enkelt inte värd mödan.

Den svenske mannen är betydligt mycket mer uppskattad på andra håll i världen.
Citera
2022-05-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om vi vill veta varför kvinnor i Sverige gör abort, så får vi göra undersökningar kring detta: varför gör svenska kvinnor abort?
Vi får inte svaret på varför så många svenska kvinnor gör abort/år, genom att undersöka hur många kvinnor som gör abort/år i andra länder. Totalt irrelevant.

så om 2% av alla aborter i sverige sker för att aborterskan säger att hon avstod preventivmedel, för att hon ville bli gravid och gjorde abort, så har vi inte förklarat 800 aborter, som sker i sverige, men inte i finland?

för det är ju en del av skillnaden utifrån undersökningar.

Citat:
Vi får inte reda på varför folk blir matförgiftade av Kinderägg genom att undersöka hur många Kinderägg som säljs i olika länder.

vad har kinderägg med abort att göra?
Citera
2022-05-17, 14:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Japp.
1 § Föräldrarna skall svara för underhåll åt barnet efter vad som är skäligt med hänsyn till barnets behov och föräldrarnas samlade ekonomiska förmåga.
Då har du missat första, andra och tredje kapitlet i Föräldrabalken som handlar om fastställandet av faderskapet.
Är du ogift, är du ute på riktigt grumligt vatten.
Speciellt om du knullar med andra också.
Det var just sånt här äktenskapet grundades för att trygga.
Kom ihåg. 1960 föddes över 90% inom äktenskapet. Nu föds majoriteten utanför.

Ganska många paragrafer har tagits ur bruk 220101 och dina kompisar som kom efter feministerna har koncentrerat sig mer på hur föräldrar som byter kön ska klämmas in i texten, medan männen vars betydelse feministerna försökt förringa smiter ut bakvägen.

Där kan du stå med dina queer och transvänner sen undra vart alla tog vägen.
Inklusive pengarna.

Men du är FRIIII från patriarkatet i alla fall.

En lite komisk reaktion på detta är att några singelkvinnor som blivit inseminerade har försökt få sin spermadonator att ställa upp med ekonomiska bidrag.

Som i sin tur lett till att det blivit brist på donatorer.
Senast redigerad av Pansarvecket 2022-05-17 kl. 15:05.
Citera
2022-05-17, 15:19
Medlem
Ingen älskar aborter.

Bästa sättet att hålla ner antalet aborter är att hålla ner antalet ofrivilliga graviditeter. Och det görs bäst genom preventivmedel, information och jämställdhet.

Om abort är olagligt är abort ändå tillgängligt för den som har råd. För den som inte har råd däremot blir en abort antingen omöjlig eller förenad med stora hälsorisker. Vilket såvitt jag förstår är skälet till Sverige av hävd vill att kvinnor ska ha möjlighet till legala och säkra aborter.
Citera
2022-05-17, 15:50
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Då har du missat första, andra och tredje kapitlet i Föräldrabalken som handlar om fastställandet av faderskapet.
Är du ogift, är du ute på riktigt grumligt vatten.
Speciellt om du knullar med andra också.
Det var just sånt här äktenskapet grundades för att trygga.
Kom ihåg. 1960 föddes över 90% inom äktenskapet. Nu föds majoriteten utanför.

Ganska många paragrafer har tagits ur bruk 220101 och dina kompisar som kom efter feministerna har koncentrerat sig mer på hur föräldrar som byter kön ska klämmas in i texten, medan männen vars betydelse feministerna försökt förringa smiter ut bakvägen.

Där kan du stå med dina queer och transvänner sen undra vart alla tog vägen.
Inklusive pengarna.

Men du är FRIIII från patriarkatet i alla fall.

En lite komisk reaktion på detta är att några singelkvinnor som blivit inseminerade har försökt få sin spermadonator att ställa upp med ekonomiska bidrag.

Som i sin tur lett till att det blivit brist på donatorer.
Jag ombads redogöra för lagen som säger att män måste försörja sina barn och det gjorde jag.
Citera
2022-05-17, 16:55
Medlem
Citat:
Sex komma två miljoner träffar. På svenska.
Det säger dig ingenting?

Du kan inte gå in i en skolklass idag där inte flera av barnen antingen lever med en singelmamma, plastfarsa eller liknande.
Mammans roll är ovärderlig för barnets utveckling. Anledningen till att vi har en pandemi av barn med psykisk ohälsa är för att mammor tar allt mer avstånd från dem, eller att de saknar goda manliga förebilder. Det ÄR resultatet av att kärnfamiljen krossats.
Att man skulle behöva tala om för dig att det inte gäller "alla kärnfamiljer" är ditt problem.
För en normalt funtad person är det självklart.
De ser och hör själva vart världen är på väg.
Såhär, vi har mellan 20 och 25000 skilsmässor varje år. Många som skaffar barn har inte ens gift sig. Man säger att 54% av barnen i Sverige föds utanför äktenskapet.
Du vet vad de kallades förr, va?
Oäkta barn. Bastarder och frillobarn. De saknade arvsrätt bland annat och nu ska du få höra vad skillnaden är mellan 1960 och nu, när feminismen styrt.
Då föddes över 90% INOM äktenskapet.
Idag föds de flesta utanför äktenskapet.

De som håller uppe statistiken är utlandsfödda eller deras andra generation, som fortfarande hedrar traditionella familjekonstellationer.
Den är fortfarande den främsta prediktorn till hur det går för barnen sen.
Oavsett om det gäller missbruk, psykisk ohälsa eller annat riskbeteende. För att inte tala om aborter och nya oäkta barn med flera olika pappor, där den ena är värre än den andra.

Det är så vi ökar antalet psykopater i landet. Och pedofiler osv.
Kvinnor som saknar den traditionella synen på familj dras allt oftare till det som brukar kallas den mörka triaden, som är en persolighetsstörning där narcissister, psykopati och cynisk/manipulativ attityd finns.
Därav kön till såna som Clark Olofsson, Breivik och Valjakkala när de satt på kåken.

Jag googlade "earth is flat". Det gav ca 9.4 miljarder träffar. Det säger dig ingenting? Du måste blivit svingad mot väggen som barn om du tror att antal sökresultat på google är ett vettigt argument för någonting.

Vore ju intressant med källor på att skilsmässobarn oftare blir pedofiler. Hur vill du googla där och hur många resultat ger det? Menar du alltså att det är vanligare med pedofili i Sverige, Norge, Finland och danmark (liten bokstav, ja.. danskjävlar) än vad det är i länder som tex Pakistan och Indien (ultrakonservativa länder med stort fokus på kärnfamiljen, där barn gifts bort till vuxna hela tiden)?

Jag skulle definitivt tro att huruvida bägge föräldrarna är delaktiga i sina barns liv är viktigare än deras civilstatus. Man kan både vara delaktig som ogift och frånskild förälder (det finns många sätt att flå en katt) och det finns gott om frånvarande, gifta fäder och mödrar. Därför är det ju bra att vi har en tillåtande abortlagstiftning, så att de som vet med sig att fadern eller de själva inte kommer vilja vara närvarande har möjlighet att avsluta graviditeten.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-05-17 kl. 17:09.
Citera
2022-05-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Ju mer jag läser skiten du spyr ur dig, som tycks helt cirkulera kring poängen att kvinnor är ofelbara och att även aborter - en akt som enbart utförs av kvinnor och för kvinnor - är även det mäns fel, när sanningen är att de flesta män mer än gärna ställer upp för deras ofödda till skillnad från dekadenta och materialistiska horor som inte ens borde få knulla då de inte kan stå för resultatet. Med allt detta i åtanke ser jag personligen fram emot ett muslimskt Sverige, säg vad man vill om muslimer men de har åtminstone vett och sans nog att inte industrialisera mördandet av deras egna ofödda bebisar, en skamfläck utan dess like på det svenska folket.

Har inte röstat på flera valomgångar men i år ska jag definitivt hjälpa Nyans på traven.

Du väljer uppenbarligen att missuppfatta det jag skriver.

Jag levererar en klockren lösning på problemet med det höga abortantalet. Nämligen att den man som gjort en kvinna gravid ser till att trygga henne (på det vis den enskilda kvinnan önskar bli tryggad på) så att hon fortlöper graviditeten och föder barn.

Detta sker uppenbarligen inte idag med tanke på att det sker 38000 aborter/år. En studie som har gjorts och som "slö" har länkat till visar att kvinnorna gjorde abort främst pga. ekonomiska skäl. Men även relationen till fostrets pappa var ett skäl. Sådana skäl kan män som gjort en kvinna gravid lätt åtgärda om han bara vill! Genom att trygga henne ekonomiskt och trygga henne i deras relation. Bra va? Enkel lösning på komplicerat problem.

Ja, Nyans anser säkert att män ska fria till de kvinnor de gjort gravida, så de håller säkert med om mina åsikter i frågan. Så gör det du. Men kalla inte samtidigt min lösning för "trams". För då bör du nog rösta på något annat parti som inte har gammalmodiga lösningar på problematiken.
Citera
2022-05-17, 17:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag ombads redogöra för lagen som säger att män måste försörja sina barn och det gjorde jag.
Ja, men du missade det viktigaste. Det är inte män som måste försörja barn. Det är pappor. Män kan helt sonika bara säga att det inte är deras barn.
Citera
2022-05-17, 17:11
Medlem
Sam.Spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men även relationen till fostrets pappa var ett skäl. Sådana skäl kan män som gjort en kvinna gravid lätt åtgärda om han bara vill! Genom att trygga henne ekonomiskt och trygga henne i deras relation. Bra va? Enkel lösning på komplicerat problem.
Men du, att kvinnan inte anser att relationen med mannen är sund ju en stark indikator på att (1) det inte finns någon kommunikation och tillit mellan de båda, (2) att det inte finns intresse från mannen (och möjligen kvinnan) att förändra relationen, och (3) att mannen inte vill. (Det skulle också kunna förklaras av andra saker). Att då säga att det bara är att sluta är lika naivt som att säga att det bara är att sluta beträffande våld i nära relationer. Delvis tar du inte hänsyn till vad mannen vill eller inte vill.

Förövrigt låter du väldigt konservativ när du förespråkar ett patriarkalt ideal.
Senast redigerad av Sam.Spade 2022-05-17 kl. 17:15.
Citera
2022-05-17, 17:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag googlade "earth is flat". Det gav ca 9.4 miljarder träffar. Det säger dig ingenting? Du måste blivit svingad mot väggen som barn om du tror att antal sökresultat på google är ett vettigt argument för någonting.

Vore ju intressant med källor på att skilsmässobarn oftare blir pedofiler. Hur vill du googla där och hur många resultat ger det? Menar du alltså att det är vanligare med pedofili i Sverige, Norge, Finland och danmark (liten bokstav, ja.. danskjävlar) än vad det är i länder som tex Pakistan och Indien (ultrakonservativa länder med stort fokus på kärnfamiljen, där barn gifts bort till vuxna hela tiden)?

Jag skulle definitivt tro att huruvida bägge föräldrarna är delaktiga i sina barns liv är viktigare än deras civilstatus. Man kan både vara delaktig som ogift och frånskild förälder (det finns många sätt att flå en katt) och det finns gott om frånvarande, gifta fäder och mödrar. Därför är det ju bra att vi har en tillåtande abortlagstiftning, så att de som vet med sig att fadern eller de själva inte kommer vilja vara närvarande har möjlighet att avsluta graviditeten.
Ja, du är lite eljest, men det är okej.
Såna som du måste också få finnas.
"Earth is flat" är en global populärkulturell diskussion, lite som "hästen är en frukt" var för några år
Alltid retar den någon.
Lite dadaism, sådär. Punk, kanske.
För idioter, måhända?

Sen är din sökning på att språk som behärskas av väldigt många fler än på svenska.
Resten av din diskussion får du svaret på om du orkar tänka lite längre än din näsa.
Citera
2022-05-17, 17:17
Citat:
Ja, men du missade det viktigaste. Det är inte män som måste försörja barn. Det är pappor. Män kan helt sonika bara säga att det inte är deras barn.
Säga det kan de ju alltid göra, kvinnor kan ju också säga att de inte är deras barn men man ska nog inte räkna med att nån går på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in