Citat:
Ursprungligen postat av
DViking
Allra vrst r det fr BRF-radhus, trippel whammy.
- Hga ln och mnga kvadratmeter. Ln ofta runt 1.5m fr en bostad.
- Slda fr hga priser, ca 50k/kvm, utan egen tomt.
- Avgift dr inget ingr. Hr kommer trippeln med hga kostnader fr el och uppvrmning jmf med nybyggda lgenheter.
Samt att man oftast behver bil i dessa omrden, med begrnsade mjligheter till snabbladdning av elbil.
De vrsta exempel hr kan droppa 80%, ungefr som p 90-talet fast det handlar om miljoner istllet fr hundratals tusen.
Citat:
Ursprungligen postat av
sammbooostn
80%? Jag mste sluta hnga p Flashback. Blir tyvrr fr mycket fr domedagsprofetior nu. Vet inte om DViking eller liksom-fb r vrst

Fr instmma i att -80% antagligen aldrig hnder ens p ett sdant objekt. Men visst fasen r -40/50% p vissa av dessa mardrmsobjekt till produkter mjliga.
De blir som DViking radar upp totalt penetrerade p alla finansiella fronter. Srskilt nyproducerade sdana. Jag r ingen domedagsprofet kring bostadsmarknaden men nr det kommer till nyproduktion i allmnhet och dessa frbannade BRF-radhus i synnerhet s sitter mnga i skiten. Fattas bara att de har en tomtrttsavgld som precis ska hjas
Man ska ju ha klart fr sig att 90-talskrisen renderade en nedgng om -30%
fr index p villamarknaden i Stockholm. Samtidigt som det finns hur mnga anekdoter som helst om enstaka freningar som blev vrdelsa. Detsamma lr hnda den hr rundan oavsett hur mycket marknaden i stort tappar. Agnarna skiljs frn vetet helt enkelt.
BRF-radhusen r som $ZM p aktiemarknaden och villan med gandertt i Kalix r som en amerikansk oljeaktie. Calls p radhusbiff frn min sida!