Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Nu börjar verkligen halmstråna bli tunna!
Hur böjer man Uppsalamäklare ?? en, flera, Uppsalamäklarnana??
Nu är ju sällan Ebbas främsta mål att vara tydlig, av någon anledning verkar hon tycka att otydligheten är makt. Dom som förstår, förstår.
Men om det varit en mäklare hos mig så hade jag benämnt den som mäklaren, någon som väljer formuleringen mäklare i den meningen vill väldigt gärna att det ska låta som de var flera. I synnerhet när man sedan själv skriver att man låtit göra två värderingar.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Ebba lät göra en värdering på huset innan köpet, hon anlitade en av Uppsalas mest respektabla mäklarbyråer för uppdraget, Notar. Ebba har lämnat in värderingen till UT, och den gav ett värde på 4.2 mille +/- 200ksek.
Du pratar alltså om den med ett tydligt värderingsdatum i oktober? Den på två sidor där det tydligt står angivet att mäklaren grundar sin värdering på ortsmetoden och kännedom om området?
Det förvånar mig att Uppsalas mest respektabla mäklare gör sådan fundamentala misstag i sin värdering, som att missta sig på två månader på värderingsdatumet. Och att när han beskriver viken metod han har använt för att värdera bostaden missat att han varit i huset.
Jag måste säga att ni måste ha bra slarviga mäklare i Uppsala, om den mest respektabla missar sådana viktiga saker i en värdering. Borde inte Mäklarsamfundet se över mäklare stocken i Uppsala tro.