2022-05-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Exakt, du är fan dum på riktigt!
Citatet gäller sommaren -20!
Sen att inlägget är gjort vintern -21 har väl INGENTING med citatet att göra!

Ge länk till Busch inlägg.
Skulle under lätta för alla.

Du skrev aldrig när Busch ska skrivit det inlägget.

Så länka, det skulle underlätta alla.
2022-05-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tack för detta. Dock är alla dessa bilagor, om uttrycket tillåts, gammal skåpmat

Har du begärt ut aktbilagorna 21-23?

Jo jag vet, men Sture verkar lite vimsig.
Nä jag begärde inte ut de då
de va sekretess på 21-23.
2022-05-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Du får fråga Swedbank om den värderingen som dom lät göra,
och som av en slump så heter Swedbanks fastighetsbyrå Fastighetsbyrån Uppsala och deras mäklare är Uppsalamäklare allihop.

https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/hitta-maklare/uppsala/?gclid=CjwKCAjw9-KTBhBcEiwAr19ig5M2BfUv8AWADnpnMoiHFk9weo8sd0rm2tRM XtTpk8guWsEqcQEj4xoCcAAQAvD_BwE
2022-05-09, 21:26
Medlem
Citat:
Varsågod Q6!
Inlägget är från vintern -21.
Del av inlägget:
"I somras kontaktade jag ägaren till ett övergivet förfallet hus för att fråga honom om han är intresserad av att sälja huset till mig. Vilket han var. Huset som är obeboeligt besiktigades av Anticimex och hantverkare gjorde kostnadsberäkningar på att rädda huset. Uppsalamäklare kom ut och värderade huset. Ännu en mäklare upprättade standardkontrakt."

VEM ÄR UPPSALAMÄKLAREN, VAR ÄR VÄRDERINGEN?

Det är inget som säger att något annat än den första meningen anger "i somras". Anticimex kan lika gärna kommit dit två månader senare när de närmade sig att skriva avtal.
2022-05-09, 21:30
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Är du dum på riktigt, inlägget är senare, vintern -21, men det hon beskriver sker under sommaren -20, INNAN KONTRAKT SKRIVS UNDER!

Nu får du sluta ljuga och förvränga sanningen!
Men vad gör man väl inte för sin dröm.

Det var med viss ironi jag skrev detta men du kanske inte tål skämt

Detta finns även i skrift här: https://blogg.vk.se/hans-inge-smetana-vannas/2021/02/20/ebbas-husaffar-pakta-sunt-servanda/ om man nu inte har Facebook

Ett annat axplock från denna sida:

Citat:
Sedan september har jag varit villig att mötas och försöka reda ut detta. Man har vägrat. Det enda civiliserade sättet att reda ut en sådan situation med juridik, pengar och hot involverat är att låta en domare försöka hjälpa oss. Första mötet sedan september sker nu i mars och då hoppas jag innerligt att det kan bli ett slut på detta på ett eller annat sätt.
2022-05-09, 21:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
och som av en slump så heter Swedbanks fastighetsbyrå Fastighetsbyrån Uppsala och deras mäklare är Uppsalamäklare allihop.

https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/hitta-maklare/uppsala/?gclid=CjwKCAjw9-KTBhBcEiwAr19ig5M2BfUv8AWADnpnMoiHFk9weo8sd0rm2tRM XtTpk8guWsEqcQEj4xoCcAAQAvD_BwE

Detta behövdes för att fylla i PEP
och detta går underbanksekretess!
Hur svårt ska det va att förstå för vissa !
2022-05-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta behövdes för att fylla i PEP
och detta går underbanksekretess!
Hur svårt ska det va att förstå för vissa !
Givetvis gjordes en värdering innan lånet beviljades. Det är standardförfarande.
2022-05-09, 21:46
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Nej, det var Majkgård som bjöd 2,5 och Esbjörn sa nej.
Nej det var Ebba. Har du inte koll på vad som lämnats in till rätten? Esbjörn säger klart och tydligt att det var Ebba. Och denne glasklare herre måste vi väl tro på.
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Klart det är felciterat, medvetet felciterat.
Ja säkert, Ebba är ju en av de få som blir vanciterad när någon citerar henne ordagrant. För det borde ju varje människa fatta att det inte var det Ebba sa som hon menade.
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Finns inte med i bevisningen som har lagts fram.
Nej det är ju just det. Ingen bevisning alls har lagts fram för något. Och trotts total brist på bevis har tråden och Ebba hängt ut allt från Esbjörns vänner, till Majkgård vaktmästeris dotter och gud och alla människor där emellan oxå. Hon hänger till och med ut sina barn om det passar för stunden. Ganska oetiskt om du frågar mig.
2022-05-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Nej det är ju just det. Ingen bevisning alls har lagts fram för något. Och trotts total brist på bevis har tråden och Ebba hängt ut allt från Esbjörns vänner, till Majkgård vaktmästeris dotter och gud och alla människor där emellan oxå.

Det finns faktist "bevis" på att både majkgård och vaktmästardottern kan misstänkas vara inblandade i något "omoraliskt"

De har nämligen båda bevittnat en generalfullmakt som man kan ifrågasätta anledningen till.
Skall man tro vissa i tråden så är ju Esbjörn så pass virrig så han inte förstår vad han skriver på. Kan man då vara säker på att han visste vad han skrev på gällande den

Esbjörns vän Ulf kan väl på sin höjd "misstänkas" för att mot bättre vetande lånat ut sin bil till Esbjörn som, om man åter igen skall tro på vad vissa i tråden säger, kanske inte borde kört bil
2022-05-09, 21:54
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej det var Ebba. Har du inte koll på vad som lämnats in till rätten? Esbjörn säger klart och tydligt att det var Ebba. Och denne glasklare herre måste vi väl tro på.
Ja säkert, Ebba är ju en av de få som blir vanciterad när någon citerar henne ordagrant. För det borde ju varje människa fatta att det inte var det Ebba sa som hon menade.
Nej det är ju just det. Ingen bevisning alls har lagts fram för något. Och trotts total brist på bevis har tråden och Ebba hängt ut allt från Esbjörns vänner, till Majkgård vaktmästeris dotter och gud och alla människor där emellan oxå. Hon hänger till och med ut sina barn om det passar för stunden. Ganska oetiskt om du frågar mig.

Nej det var INTE Esbjörn som sa det utan det var Binninge och han hade fått info från Matz
och han är ju inte så noga med vad han säger eller lämnar in
2022-05-09, 21:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Citat av Sektdrottningen Ebba Busch:

"Uppsalamäklare kom ut och värderade huset."
Vem är Uppsalamäklaren och var är värderingen?

Menar du att Notar Mäklarbyrå i Uppsala inte skulle vara Uppsalamäklare, eller vad dillar du om?
Senast redigerad av trngw 2022-05-09 kl. 22:04.
2022-05-09, 21:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Varsågod Q6!
Inlägget är från vintern -21.
Del av inlägget:
"I somras kontaktade jag ägaren till ett övergivet förfallet hus för att fråga honom om han är intresserad av att sälja huset till mig. Vilket han var. Huset som är obeboeligt besiktigades av Anticimex och hantverkare gjorde kostnadsberäkningar på att rädda huset. Uppsalamäklare kom ut och värderade huset. Ännu en mäklare upprättade standardkontrakt."

VEM ÄR UPPSALAMÄKLAREN, VAR ÄR VÄRDERINGEN?
Var det i det inlägget hon skriver att avdrag på priset gjorts för hantverkskostnader. Det är oxå ofattbart. Vilka hantverkskostnader ska säljaren stå för på ett värderar hus?
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är klart att det här handlar om en väldigt udda person, bara detta med taggtråd runt tomten/huset.
Esbjörn må vara hur udda han vill. Man har inte rätt att lura udda människors heller. Även om huset passar ens livspussel jättebra.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Givetvis gjordes en värdering innan lånet beviljades. Det är standardförfarande.
Jamen det var väl dem som gjordes i oktober? Den ser ju exakt ut som en sådan förenklad värdering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in