Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Nej det var Ebba. Har du inte koll på vad som lämnats in till rätten? Esbjörn säger klart och tydligt att det var Ebba. Och denne glasklare herre måste vi väl tro på.
Ja säkert, Ebba är ju en av de få som blir vanciterad när någon citerar henne ordagrant. För det borde ju varje människa fatta att det inte var det Ebba sa som hon menade.
Nej det är ju just det. Ingen bevisning alls har lagts fram för något. Och trotts total brist på bevis har tråden och Ebba hängt ut allt från Esbjörns vänner, till Majkgård vaktmästeris dotter och gud och alla människor där emellan oxå. Hon hänger till och med ut sina barn om det passar för stunden. Ganska oetiskt om du frågar mig.
I vilken bilaga säger Esbjörn att det var Ebba som bjöd 2,5? Binninge har påstått det i en tidningsartikel, det vet jag och det var väl i en annan tidningsartikel som Matz justerade det påståendet till att det var Majkgård som bjöd 2,5 och inte Ebba.
Att vara glasklar och lögnare är inte heller det något motstridigt. Esbjörn har ljugit om massor av saker. Månljus och stearinljus som enda belysning vid kontraktsskrivandet är ett bevisbart tillfälle då han for med osanning. Om "släktgård" är myntat av Esbjörn är det också lögn, för stället kallade han för "sommarstuga" eller "Kullen" innan oktober 2020.
Var och när har Ebba hängt ut Esbjörns vänner, vaktmästarens dotter och alla människor mellan gud och dessa individer? Låter som många att hänga ut faktiskt.
Att Ebba nämner sina barn, har inget med att hänga ut att göra. Utmålar hon dom i ofördelaktigt ljus? Jag tycker mer att de är statister i hennes redovisning av vad som hänt.