2022-05-09, 16:25
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det finns uppenbarligen en agenda som vissa driver att Esbjörn skall ta en förvaltare då det gynnar det röda laget i deras smutskastning av den unga tjejen i det blåa laget.

Esbjörn verkar inte hålla sig till planen!

Esbjörn håller sig väl på planen men Sture verkar vara en snedseglare.
Fullmakten som ombud innehåller en skrivning om andra ärenden som rör Esbjörn.
Hur det kan tolkas har nog inte Esbjörn vetat om eller fått sig förklarat.
Men saken är ju den att någon som är befullmäktigad inte kan handla mot huvudmans vilja.
Dock krävs att Esbjörn återkallar Stures fullmakt som ombud för att ansökan ska återkallas.
2022-05-09, 16:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Undrar om Esbjörn skulle ångra sig igen om han fick tillbaka huset.

Tja, han ville ju inte ha tillbaka huset. När det alternativet dök så gick han ju under jorden. Vägrade svara på telefon. Vägrade svara på brev. Vägrade träffas. Hade han velat ha tillbaka huset hade han sagt - Ja tack, genast. Men icke.

Innerst inne har Esbjörn aldrig velat ha tillbaka huset. Innerst inne har Esbjörn velat sälja huset i många år. Men han var för lat, för snål och för feg, för att ta tag i saken. När Ebba dök upp och erbjöd en seriös affär så hakade han på direkt. Gick hem till henne och såg till att det blev affär. "Ångern" dök upp samma dag som sol-och-vårar-kärringen fick nys om vad han gjort. Och "ångern" har varit spelad för hennes skull ända sedan dess.

Det är vad jag tror.
2022-05-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
E
Men saken är ju den att någon som är befullmäktigad inte kan handla mot huvudmans vilja.
Dock krävs att Esbjörn återkallar Stures fullmakt som ombud för att ansökan ska återkallas.

Frågan är väl hur stort tålamod UT har med sjöpiraten
Han inkommer flera dagar sent med ett yttrande och bifogar helt irrelevanta handlingar.

Såvida de understrukna partierna inte är tänkta att bevisa att Esbjörn är oförmögen att ta hand om sig själv eller något liknande
2022-05-09, 17:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Men du är ju helt fantastisk!

Tack för komplimangen. Det var stort för att komma från dig.

Resten av inlägget utgår jag ifrån att du skrev till dig själv, det är i alla fall så det stämmer in bäst.

Vad gäller förlikningen så har den innefattat minst två advokater och en förhandlare från tingsrätten. Har du några synpunkter på hur Esbjörn behandlats och representerats i förlikningsförhandlingarna, så är det dem du bör vända dig emot, inte Ebba. Men, återigen, det är sånt som verkar gå långt över ditt huvud.
2022-05-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
En liten fråga av intresse gällande ditt backande.
Hur gjorde ni då affären backade och hade ni redan skrivit köpeavtal?
Glada röven är inte gammal nog att köpa hus än mindre ångra ett husköp. Har heller ingen kunskap om hur vilket är uppenbart. Att tro att ett hus måste ha legat på hemnet för att man ska få köpa det säger allt… du kommer inte få ett begripligt svar.

Själv ångrade vi ett husKÖP. Men enda smidiga sättet var att genomföra det för att sedan sälja det till personen som vi budade mot. En kostsam - men i förhållande mycket billig lösning…

Esbjörn skulle genomfört försäljningen och sedan bett om att få köpa tillbaka kåken för ett högre pris som plåster på såren. Det hade sparat honom någon miljon eller två i ombudskostnader. Hade han bara varit ärlig och uppriktig tror jag inte det varit något problem.
Senast redigerad av martinator 2022-05-09 kl. 17:14.
2022-05-09, 17:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Yttrande från Sture Tersaeus

Akt bilager 24,25,26,27

https://delafil.se/0bb9667c286dae45/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_24,_Bilaga_2_till_yttrande_fr%C3%A5n_St. pdf

https://delafil.se/b9dd5ce7b6c25e53/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_25,_Bilaga_3_till_yttrande_fr%C3%A5n_St. pdf

https://delafil.se/90b20d48931d9ce4/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_26,_Bilaga_4_till_yttrande_fr%C3%A5n_St. pdf

https://delafil.se/20bf5931d09a5d76/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_27,_Bilaga_5_till_yttrande_fr%C3%A5n_St. pdf

Dagboksbladet: 2022-05-09

https://delafil.se/605fb235b8872917/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Dagboksblad_2022-05-09.pdf

Tack för detta. Dock är alla dessa bilagor, om uttrycket tillåts, gammal skåpmat

Har du begärt ut aktbilagorna 21-23?
Senast redigerad av trngw 2022-05-09 kl. 17:37.
2022-05-09, 17:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
22 och 23 är sekretessbelagda.

Ja, men då begär man sekretessprövning och får ut inlagorna med det sekretessade överstuket, på samma vis som vi fått ut andra sekretessbelagda inlagor, ex.vis Barrys utlåtande om Esbjörns förmågor. Det där utlåtandet där han beskrev Esbjörn som social, närvarande, flitig och allt vad det var
2022-05-09, 17:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhesive
Alltså, vad i helvete? Har Sture blandat ihop sina processer?
Inget av detta är relevant för Ä 1747-22.

Myckt riktigt som du skriver. Men till dags dato har ju den stolliga svindlaren sture inte skickat in en enda relevant handling till någon domstol

Inte ens något av överklagandena är ju relevanta, eftersom han påstår sig överklaga något som inte går att överklaga, nämligen förlikningen i sig.
2022-05-09, 18:11
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
OM så är fallet så bör det även påpekas att det torde vara OK att skriva att värderingen existerar och man har sett den och känner till innehållet
vad som INTE är ok är att ta en kopia på den och sprida den eftersom INNEHÅLLET i den omfattas av banksekretessen.
Man kan ju att man sett precis vad som helst. Men utan att backa upp det man säger med fakta kan man inte begära att bli trodd eller tagen på orden.
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Värderingarna som det tjatas om till leda är totalt jävla oviktiga. Har absolut NOLL betydelse.
Dessutom är det Esbjörn som själv satte slutpriset, vilket är vad någon vid tillfället ville betala.
Värdet = 3.900.000,-
Värderingarna är viktiga för att Ebba säger att hon gjort dem. Faktumet att de inte går att uppbringa talar ju för det första om att Ebba ljuger när hon beskriver hur affären gått till och för det andra att affären varit djup omoralisk.

Att Esbjörn satte Priset är ju en sanning med modifikation. Vi minns alla hur Ebba sa att det gick till:
-jag bjuder 3,8
- jag vill ha 3,9
- okey

Att Esbjörn bara höjer 100 000 tusen tyder på att han inte fått rätt uppgifter om husets värde. Den mest relevanta värderingen på huset är Densias, den är gjord 5 månader efter avtalet. Den säger 4,6.
Men in vi nu hypotetiskt säger att Esbjörn fått titta på Ebbas sms, så borde han vara medveten att huset låg på 4,2 plus minus 300 000. Så med kunskapen om att en värdering upp till 4,5 finns.

Mitt hus är värderat till ca 1,7 om du knackade på min dörr och ville köpa det hade jag lätt sagt 2,3 som öppningsbud. Jag menar, du ber ju om att köpa. Fast egentligen hade jag bett dig dra åt helvete. För mitt hus är inte till salu.
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Du bekräftar med andra ord att du inte alls läst inlagorna som finns länkade i inlägg 1?
Fast egentligen var det så att jag skickade tacket innan jag läst bilagorna, jag skulle iväg.

Dock har ju ingen kommenterat all sanning som står i dom. Att Esbjörn ångrat sig, att han kände sig stressad att skriva på förlikningen osv. Personligen tycker jag det vore mycket mera givande om ni höll er till det istället för att fokusera så förtvivlat mycket på mig.
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tack för komplimangen. Det var stort för att komma från dig.
Resten av inlägget utgår jag ifrån att du skrev till dig själv,
Varsågod det var så lite. Det förvånar mig inte att du tolkar resten av inlägget som du gör. Du har ju en narcissistisk personlighet och saknar självinsikt, så det är ganska givet att du tolkar saker till din fördel
2022-05-09, 18:23
Medlem
Citat:
Man kan ju att man sett precis vad som helst. Men utan att backa upp det man säger med fakta kan man inte begära att bli trodd eller tagen på orden.
Värderingarna är viktiga för att Ebba säger att hon gjort dem. Faktumet att de inte går att uppbringa talar ju för det första om att Ebba ljuger när hon beskriver hur affären gått till och för det andra att affären varit djup omoralisk.

Att Esbjörn satte Priset är ju en sanning med modifikation. Vi minns alla hur Ebba sa att det gick till:
-jag bjuder 3,8
- jag vill ha 3,9
- okey

Att Esbjörn bara höjer 100 000 tusen tyder på att han inte fått rätt uppgifter om husets värde. Den mest relevanta värderingen på huset är Densias, den är gjord 5 månader efter avtalet. Den säger 4,6.
Men in vi nu hypotetiskt säger att Esbjörn fått titta på Ebbas sms, så borde han vara medveten att huset låg på 4,2 plus minus 300 000. Så med kunskapen om att en värdering upp till 4,5 finns.

Mitt hus är värderat till ca 1,7 om du knackade på min dörr och ville köpa det hade jag lätt sagt 2,3 som öppningsbud. Jag menar, du ber ju om att köpa. Fast egentligen hade jag bett dig dra åt helvete. För mitt hus är inte till salu.
Fast egentligen var det så att jag skickade tacket innan jag läst bilagorna, jag skulle iväg.

Dock har ju ingen kommenterat all sanning som står i dom. Att Esbjörn ångrat sig, att han kände sig stressad att skriva på förlikningen osv. Personligen tycker jag det vore mycket mera givande om ni höll er till det istället för att fokusera så förtvivlat mycket på mig.
Varsågod det var så lite. Det förvånar mig inte att du tolkar resten av inlägget som du gör. Du har ju en narcissistisk personlighet och saknar självinsikt, så det är ganska givet att du tolkar saker till din fördel
Varken att Esbjörn Bolin har ångrat sig eller att han kände sig stressad av sina advokater att skriva på förlikningen är Ebba Busch fel. Det vore bra om även du höll dig till det i stället för att försöka hitta någon annan som har gjort något mystiskt moraliskt fel.
2022-05-09, 18:32
Avslutad
Citat av Sektdrottningen Ebba Busch:

"Uppsalamäklare kom ut och värderade huset."
Vem är Uppsalamäklaren och var är värderingen?
2022-05-09, 18:38
Medlem
Citat:
Det är förvisso sant, men du är ju inte direkt känd för att "backa upp" alla dina påståenden alla gånger om saker som du hävdar tvärsäkert. (vilket i många fall är rena trådsanningar som du tar som fakta)

Om någon eventuellt har sett en värdering från banken så tror jag denne är lite försiktig med att skrika det rakt ut. Alla kanske inte är så pigga på att avslöja dels vem de är, dels bryta mot banksekretessen.

Citat:
Den mest relevanta värderingen på huset är Densias, den är gjord 5 månader efter avtalet. Den säger 4,6.
släpp värderingarna nu eftersom du uppenbart inte förstår hur de funkar och i vilken kontext de är gjorda.
Notar värderade fastigheterna till 4,2 +/- 200k i Städat skick (dvs en helt städad och sanerad tomt utan en massa saker kvar)
Det är så man värderar fastigheter. Eller hade du tänkt dig att mäklaren dessutom skulle ta in offert på sanering och bortforsling och sedan räkna av det?

Densias innehåller dessutom felaktigheter, exempelvis att det finns 4 fungerande kakelugnar, utan att det visas upp någon form av intyg på senast genomförd besiktning och att det skulle finnas drickbart vatten i brunnen (troligen ÄR det drickbart men ingen kontroll har genomförts senaste 20 åren)

Citat:
ditt inlägg kunde lätt tolkas som att du ansåg att det skulle stått något nytt och revolutionerande i
dem.
Citat:
Tack som fan!!!! Så intressant och så mycket som bekräftas.
Newsflash: det bekräftas ingenting i dem

Citat:
Dock har ju ingen kommenterat all sanning som står i dom. Att Esbjörn ångrat sig, att han kände sig stressad att skriva på förlikningen osv.
Jag är tämligen övertygad om att innehållet i inlagorna har diskuterats flertalet gånger.

Du måste skilja på vad Esbjörn/hans ombud skriver i sina yrkanden och vad som lämnas in som underlag.
Vad Esbjörn hävdar/tycker är inte fakta, eller ja det är fakta att han tycker så, men det betyder inte att det är "sant".
Mycket av det som anfördes i de tidiga inlagorna har ju gått att ifrågasätta när man fick tidslinjen klar för sig
Senast redigerad av rhdf 2022-05-09 kl. 18:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in