2022-05-09, 20:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Frågan är väl hur stort tålamod UT har med sjöpiraten
Han inkommer flera dagar sent med ett yttrande och bifogar helt irrelevanta handlingar.

Såvida de understrukna partierna inte är tänkta att bevisa att Esbjörn är oförmögen att ta hand om sig själv eller något liknande

De inlagor som nu skickats in innehåller faktiskt även understrukna motstridiga uppgifter.
Påstås att ”sambon” dog 2014 och under halva året fram till dess har sommarstugan bebotts.
Sen står uppgiften att han sedan ungefär 2010 bor hos en väninna som tar hand om honom.
Hur går det där ihop egentligen?
2022-05-09, 20:35
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Citat av Sektdrottningen Ebba Busch:

"Uppsalamäklare kom ut och värderade huset."
Vem är Uppsalamäklaren och var är värderingen?

Du får fråga Swedbank om den värderingen som dom lät göra,
2022-05-09, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Nu är det DU som påstår något och som får leda det i bevis.
Nej, jag är inte FB kompis med Ebba.

Varsågod Q6!
Inlägget är från vintern -21.
Del av inlägget:
"I somras kontaktade jag ägaren till ett övergivet förfallet hus för att fråga honom om han är intresserad av att sälja huset till mig. Vilket han var. Huset som är obeboeligt besiktigades av Anticimex och hantverkare gjorde kostnadsberäkningar på att rädda huset. Uppsalamäklare kom ut och värderade huset. Ännu en mäklare upprättade standardkontrakt."

VEM ÄR UPPSALAMÄKLAREN, VAR ÄR VÄRDERINGEN?
2022-05-09, 20:37
Medlem
Citat:
Nu är det DU som påstår något och som får leda det i bevis.
Nej, jag är inte FB kompis med Ebba.

Eftersom Sjuan troligen inte kommer länka så får väl jag göra det så slipper vi massa felciteringar mm
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=4005849249434460&id=66170 2230515862

Den aktuella passagen (för de som inte vill besöka facebook)

Det är faktiskt korrekt att hon skriver att en mäklare varit där och värderat huset.
Dock är ju frågan om hon faktiskt VET att mäklaren i fråga varit på plats eller om hon bara antog det när hon beställde värderingen och fick den via SMS
2022-05-09, 20:39
Medlem
Citat:

Rimligen borde det vara den mäklare från Notar som även skulle vittna.
dvs den värdering som säger 4,2 miljoner +/-200 000 (i städat och avröjt skick)
2022-05-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
De inlagor som nu skickats in innehåller faktiskt även understrukna motstridiga uppgifter.
Påstås att ”sambon” dog 2014 och under halva året fram till dess har sommarstugan bebotts.
Sen står uppgiften att han sedan ungefär 2010 bor hos en väninna som tar hand om honom.
Hur går det där ihop egentligen?

Ja de är ju lika felaktiga nu som när de skickades in förra gången
jag har för mig att man kan avfärda påståendet om 2014 genom att helt enkelt läsa hans journaler från Västerås (även de inlämnade i målet) där det framgår att hon dog tidigare än så.

2010 bodde han väl på Majkgårds andra ställe, och 2012 tog han ut ett pantbrev på fastigheten via Swedbank i Skinnskatteberg

2009 gjordes en byggnadsinventering i området och den enda fastighetsägare man inte fick kontakt med (eller som inte ville medverka) var Esbjörn
2022-05-09, 20:46
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Varsågod Q6!
Inlägget är från vintern -21.
Del av inlägget:
"I somras kontaktade jag ägaren till ett övergivet förfallet hus för att fråga honom om han är intresserad av att sälja huset till mig. Vilket han var. Huset som är obeboeligt besiktigades av Anticimex och hantverkare gjorde kostnadsberäkningar på att rädda huset. Uppsalamäklare kom ut och värderade huset. Ännu en mäklare upprättade standardkontrakt."

Varför ljög du om att inlägget var från sommaren 2020?

Finns väl ingen anledning att hitta på en sådan sak.
2022-05-09, 20:51
Avslutad
Citat:
Varför ljög du om att inlägget var från sommaren 2020?

Finns väl ingen anledning att hitta på en sådan sak.

Jag har aldrig sagt inlägget är från annat än -21, men däremot hänvisar Ebba till vad som hände på sommaren -20 i dessa rader jag citerat från inlägget!!

Vad är det som är så svårt att förstå?
Sektdrottningen skriver ett inlägg i februari -21, om bl a vad som skedde sommaren innan.
2022-05-09, 20:54
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt inlägget är från annat än -21, men däremot hänvisar Ebba till vad som hände på sommaren -20 i dessa rader jag citerat från inlägget!!

Sektdrottningen skriver ett inlägg i februari -21, om bl a vad som skedde sommaren innan.

Kan du länka?
Skulle minska missförstånden.
2022-05-09, 20:58
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Jaså?
Citat:
"Uppsalamäklare kom ut och värderade huset."

Ovan citat av Sektdrottningen gäller sommaren -20, dvs innan kontraktet skrevs under av Esbjörn.
Varför finns inte värderingen någonstans, varför mörkas den av Ebba, eller är det så att hon ljög och denna Uppsalamäklare aldrig besökte Esbjörns släktgård den sommaren?

2022-05-09, 21:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Ja de är ju lika felaktiga nu som när de skickades in förra gången
jag har för mig att man kan avfärda påståendet om 2014 genom att helt enkelt läsa hans journaler från Västerås (även de inlämnade i målet) där det framgår att hon dog tidigare än så.

2010 bodde han väl på Majkgårds andra ställe, och 2012 tog han ut ett pantbrev på fastigheten via Swedbank i Skinnskatteberg

2009 gjordes en byggnadsinventering i området och den enda fastighetsägare man inte fick kontakt med (eller som inte ville medverka) var Esbjörn
Det är klart att det här handlar om en väldigt udda person, bara detta med taggtråd runt tomten/huset.
2022-05-09, 21:07
Avslutad
Citat:
Jaså?

Exakt, du är fan dum på riktigt!
Citatet gäller sommaren -20!
Sen att inlägget är gjort vintern -21 har väl INGENTING med citatet att göra!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in