2022-05-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Va? Vad har jag haft för krav på mäns klädkoder? Du sitter ju för fan bara och hittar på 🤣
Jämlikhet betyder att du blir lika behandlad som alla andra i samhället.
Du får inte en sämre eller bättre skolgång för ditt kön eller efternamn. Det är sådana frågor jämlikhet handlar om.
Man vill bli av med mänskliga bojor.

Jag tror att du projicerar dagens feminism på mig och gör inte det är du snäll. Jag är inte på humör för någon vilsen näbbgäddig fjortisfitta som tror sig veta ett och annat om tamefan precis allting. Du har fel om mina åsikter, du är helt uppåt väggarna. Du lever i en illusion.
Ni feminister generellt sett är bra mycket mindre toleranta med män som ej beter sig traditionellt än vad männen skulle vara mindre toleranta med en kvinna som ej beter sig traditionellt, ändå så ska ni alltså vara det toleranta föredömmet
Du ser bra många fler män som har kvinnliga vänner eller partners med "manliga" intressen och/ eller stil än vad du ser feminister med de manliga motsvarigheten som vän eller partners
Vid val av manliga vänner som ej är bögar så selekterar ni män med enkla jeans och t-shirts med kort hår, män med alternativ stil fryser ni ut, speciellt de som gör den största dödssynder av dem alla: bär smink varje dag och inte enbart på Pride eller halloween och inte som symbol för HBTQ
Dregen eller Yohio kan förtjäna er "vänskap" eller "kärlek" dock, de har nämligen pengar och kändisstatus som också är enda chansen för en vuxen man att kunna bära smink och alternativmode utan att vara bög och ändå få kvinnliga "vänner"
Om olika behandling baserat på kön innebär hat så är ju manshatet i så fall väldigt utbrett bland svenska kvinnor
Citera
2022-05-08, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag kan hålla med dig om allt som gäller de kvinnliga/manliga klädkoderna och att visa/inte visa hud skiljer sig mkt när det gäller kön. Personligen tycker jag att det borde finnas mer frihet för alla att klä sig som man vill. Det finns andra kulturer där även män får dekorera sig, medan klädkoden för den västerländska mannen är rätt tråkig.

Vi är fria att välja vår klädsel, det finns inga lagar som tvingar oss viss klädsel, men omgivningen kan döma hård den som avviker. Jag är inte så säker på att det är kvinnor som fördömmer män som tar sig mer friheter vad gäller klädseln, jag tror att andra män kan vara lika eller t o m mer fördömmande för män som inte följer den traditionella klädkoden för män.

Jag behöver inte känna mig varken snygg eller sexig, men jag gillar snygga kläder. Jag tillhör inte "ni" som klagar över att rika män har bättre livskvalitet och jag förstår verkligen att det kväver uppoffringar att bli rik, ingenting kommer gratis och allt har sin pris. Kanske är jag själv rik, vad vet du?
Men eftersom du menar att jag skall se till manligt beteende generellt och hur det skulle göra dem till sexistiska as så gör ju bara det att jag inspekterar den kvinnliga gruppen och generellt beteende, om jag skall följa ditt råd så skall jag alltså se den kvinnliga gruppen som mycket sexistisk och missunnar gentemot det motsatta könet, du kan ju nämligen inte kräva att jag analyserar en grupp men ignorerar en annan
Du har alldeles för höga tankar om din egna grupp, själv för egen del räcker det ju att jag köper en dagstidning för att få bekräftat hur ondskefullt och värdelöst mitt kön är, om du nu menar att jag måste få höra det här på forumet för självrannsakan men inte du
Kvinnors brister tas aldrig upp i skolor, public service eller mainstream medier och de delar din uppfattning att det är sexism och hat att ta upp det, men inte när man tar upp mäns brister
Citera
2022-05-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Ni kräver att kunna göra allt en man kan göra i alla sociala situationer vilket ni har kunnat i åratal nu
Ni missunnar männen de sociala friheterna som bara kvinnor kan åtnjuta, ni missunnar männen det kvinnliga privilegiet med personlig stil och extrovertitet
Ni hatar män som utrycker sig med kläder och smink precis som ni gör
Om en man postar bilder på sig själv lika ofta som ni själva gör så ser ni honom som självupptagen och äcklig

Vad menar du, göra vad i en social situation? Vilka sociala friheter menar du kvinnor generellt missunnar män? Jag tror att kvinnor i allmänhet är mindre negativt inställda för män med personlig stil än andra män. Kvinnor har ju en egen erfarenhet om hur kul det är med smink och personlig klädstil, kan tänka mig att många vill gärna unna sig samma glädje för en man, då har man ju en sak till gemensamt där. Jag tror att väldigt få kvinnor hatar män som utrycker sig med kläder och smink, tråkigt om du har råkat ut för många sådana. Jag postar inga bilder på mig någonstans och skiter fullständigt om ngn annan gör det.
Citera
2022-05-08, 10:15
Medlem
Citat:
OK, så NU är det fel att generalisera helt plötsligt?
De kvinnor som skryter om sin mognad med att ha tio år äldre partner hade aldrig haft en partner som precis som de uttrycker sig med individuel stil och inte har anonym funktionel stil, de menar nämligen att dessa män skulle vara just de omogna männen de ej vill ha att göra med. Ser du inte det idiotiska i det hela? Samtidigt som det skall hävdas hur mycket mognare kvinnor är så är de männen som beter sig som kvinnor exempel på omogna män? Kom tillbaka när ni värderar mognad lika för båda könen, först då kan ni bevisa ert påstående angående att kvinnor skulle vara mognare än män, ni har ju för helvete inga klara mått på hur man mäter ut mognad
Att en kvinna kan ha blått hår och färglatt utstickande smink varje dag och ändå ses som supermogen säger ju allting

Jag sa inte att generalisera är fel, jag bara konstarerade att du generaliserar. Jag börjar misstänka att du har en personlig historia som spöker bakom dina påstoenden, som du uttrycker som ngt allmängiltigt? Varför inte berätta din egen historia i stället, vad var det som hände som gjorde dig så besviken?

Var det ngn kvinna som du var intresserad av som valde en äldre man? Det betyder inte att denna kvinna är mer mogen, de kan ju båda ha en emotionell ålder på 3 år fast de har olika biologiska ålder. Tyckte inte denna kvinna om din personliga klädstil? Jag tycker inte att kvinnor generellt är emotionellt mognare än män, mognad är individuellt. Jag har min mått om hur man mäter emotionell mognad. Hårfärgen har inget med mognaden att göra.
Citera
2022-05-08, 10:17
Medlem
Citat:
Vad menar du, göra vad i en social situation? Vilka sociala friheter menar du kvinnor generellt missunnar män? Jag tror att kvinnor i allmänhet är mindre negativt inställda för män med personlig stil än andra män. Kvinnor har ju en egen erfarenhet om hur kul det är med smink och personlig klädstil, kan tänka mig att många vill gärna unna sig samma glädje för en man, då har man ju en sak till gemensamt där. Jag tror att väldigt få kvinnor hatar män som utrycker sig med kläder och smink, tråkigt om du har råkat ut för många sådana. Jag postar inga bilder på mig någonstans och skiter fullständigt om ngn annan gör det.
Feminism går ut på att en kvinna skall kunna agera som en man kan agera i alla sociala situationer, men inte det motsatta
Feminism är läran att jantelagen bör gälla för män medans det är individualism som gäller för kvinnor också därför alla extrovert feminister med utstickande stil och kraftig sminkning enbart har fjäskande knähundar som Henrik Scyffert (den typiska manlige feministen) som manliga vänner, typen som ursäktar sin existens genom att de "vågar" vara pajasar och förlöjliga sig själva och "vågar" ha anonym stil och inte sticka ut
"Väldigt få"? Nej, snarare OERHÖRT många, även om inte alla
Pressen för anpassning i arbetslivet och vuxenlivet rent allmänt för en man hade traumatiserat dig, samtidigt så hävdar du då att du vill byta med männen för det skulle göra ditt liv lättare
Jag har mer respekt för feminister med rakad skalle, säckiga intetsägande kläder och utan smink, de tävlar ju på lika villkor och är villiga att ta de manliga uppoffringarna
Säg adjö till din kreativitet och lek och förbered dig att vara en funktionel arbetsmaskin, med produktivitet för samhället som viktigare än fritiden, om du tror att ett liv som en man ger dig mer livskvalitet
Smink är lek och har noll praktisk funktion, så det får du tvätta bort om du skall leva den funktionella och anonyma manliga livsstilen du påstår är så mycket lättare och skulle göra dig så mycket lyckligare
Citera
2022-05-08, 10:32
Medlem
Citat:
Men eftersom du menar att jag skall se till manligt beteende generellt och hur det skulle göra dem till sexistiska as så gör ju bara det att jag inspekterar den kvinnliga gruppen och generellt beteende, om jag skall följa ditt råd så skall jag alltså se den kvinnliga gruppen som mycket sexistisk och missunnar gentemot det motsatta könet, du kan ju nämligen inte kräva att jag analyserar en grupp men ignorerar en annan
Du har alldeles för höga tankar om din egna grupp, själv för egen del räcker det ju att jag köper en dagstidning för att få bekräftat hur ondskefullt och värdelöst mitt kön är, om du nu menar att jag måste få höra det här på forumet för självrannsakan men inte du
Kvinnors brister tas aldrig upp i skolor, public service eller mainstream medier och de delar din uppfattning att det är sexism och hat att ta upp det, men inte när man tar upp mäns brister

Mäns brister som tas upp? Menar du t ex kriminalitet? Ärligt talad förstår jag inte vad du menar. Det känns som att du lägger på mig saker som känns helt främmande för mig, som du ser mig som ngn annan och att det spelar ingen roll vad jag säger. Att du bildar inte din uppfattning av mig p g a det jag säger utan p g a dina fördomar om kvinnor. Varför tror du att jag är kvinna? Jag har aldrig avslöjat mitt kön här men har fått svar som om jag var en kvinna men även svar som om jag var en man.
Citera
2022-05-08, 10:42
Medlem
Inselämne de Lux!
Citera
2022-05-08, 10:43
Medlem
Citat:
Jag sa inte att generalisera är fel, jag bara konstarerade att du generaliserar. Jag börjar misstänka att du har en personlig historia som spöker bakom dina påstoenden, som du uttrycker som ngt allmängiltigt? Varför inte berätta din egen historia i stället, vad var det som hände som gjorde dig så besviken?

Var det ngn kvinna som du var intresserad av som valde en äldre man? Det betyder inte att denna kvinna är mer mogen, de kan ju båda ha en emotionell ålder på 3 år fast de har olika biologiska ålder. Tyckte inte denna kvinna om din personliga klädstil? Jag tycker inte att kvinnor generellt är emotionellt mognare än män, mognad är individuellt. Jag har min mått om hur man mäter emotionell mognad. Hårfärgen har inget med mognaden att göra.
Besviken? Allt jag kräver är konsekvent agerande och inget hyckleri
Du får tycka precis som du vill så länge du inte hycklar
Hata för all del män, men hyckla inte
Jag talar om generellt kvinnligt beteende, du talar om generellt manligt beteende
Du hävdar att män ej är toleranta gentemot kvinnor som har intressen eller stil som tradionelt har setts som "manligt" som då alltså skulle leda till feminism, jag hävdar bestämt att kvinnor ej är toleranta för män med intressen eller stil som tradionelt ses som "kvinnligt"
Mansrollen 2022 är att vara produktiv för samhället, den kvinnliga könsrollen är att se till den egna njutningen till och med efter att man har blivit mamma, dessa könsroller hålls upp av både män och kvinnor och inte något "patriarkat", kvinnor är lika bra som männen att bruka grupptryck och pressa männen till att vara funktionella arbetsmaskiner
Vill man ha kvinnlig vänskap måste man som man dessutom klä sig antingen modeenligt eller tradionelt, helst modeenligt om det rör sig om kvinnor under 30, denna press är inte lika stor om du vill ha vänskap från andra män
Att en man ej är "bögig" om han tatuerar eller piercar ansiktet, men om han sminkar sig, är en regel ni kvinnor har bestämt, ni såg nämligen även piercings och ansintstatueringar som bögigt för några år sedan, och svagsinnta män har rättat sig där efter
I takt med att k-pop vågen ökar så kommer färre av er att anse att män i smink är bögigt, inte för ni genuint gillar k-pop och de asiatiska männen i smink, utan för att precis som i fallet med ansiktstatuering och piercings så har M-tv sagt till er att det skall vara så, att det är "inne"
Samma sak gäller när ni går från att hata kristendomen för dess syn på könsroller och hbtq till att tokdigga muslimer och Islam för M-tv har sagt till er att det är etniskt, exotiskt och spännande
Som sagt, om ni hatar grupptryck och normer så kan ni ju till att börja med sluta följa trender
Citera
2022-05-08, 10:45
Medlem
Citat:
Thaikvinnor är för fula för mig, skulle satsa på en kvinna ifrån Sydeuropa eller Östeuropa istället, om jag var tvungen att välja importfru och hade en pistol mot skallen vill säga
Vad då "på FB"? Du är ju själv medlem här?

Är du kvinna eller man? Om du är man, hur många kvinnor av annan etnicitet har du testat på, alltså bäst i förhållande till vad då? Bäst på vilket sätt? Utseende eller personlighet?
Du bara konfabulerar: du vet själv hur du inte ens klarar av att gå till en prostituerad med jämna mellanrum, nu sitter du bara och fantiserar om hur du prövar ut olika nationaliteter och det är ju bara bullshit.

Bygg dig själv stark och till highvalue så slipper du göra dig själv till åtlöje på nätet och i verkligheten.

Svenska kvinnor är inte sämre än Norska och danska. De har bara mer press kulturellt i Sverige att vara okvinnliga feminister. Riktiga män kan nog fortfarande finna Riktiga kvinnor i Sverige, men istället för att det är 10% incels som i alla andra länder dras nog Sverige med 30% just för att kulturellt är det hårdare tryck på kvinnor att bli odrägliga feminister och trycket på män är att bli veka kärringar.
Citera
2022-05-08, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfafarsan
Inselämne de Lux!
Japp incels som ska rättfärdiga sig själva för sitt misslyckanden.

Majoriteten av männen i Sverige har inga problem med att träffa svenska tjejer och ha vettiga förhållanden.

Känns som gnällspikarna har tagit kvinnorna som vanliga män inte tar med tång och tror att alla kvinnor är desamma.
Citera
2022-05-08, 10:51
Medlem
Citat:
Feminism går ut på att en kvinna skall kunna agera som en man kan agera i alla sociala situationer, men inte det motsatta
Feminism är läran att jantelagen bör gälla för män medans det är individualism som gäller för kvinnor också därför alla extrovert feminister med utstickande stil och kraftig sminkning enbart har fjäskande knähundar som Henrik Scyffert (den typiska manlige feministen) som manliga vänner, typen som ursäktar sin existens genom att de "vågar" vara pajasar och förlöjliga sig själva och "vågar" ha anonym stil och inte sticka ut
"Väldigt få"? Nej, snarare OERHÖRT många, även om inte alla
Pressen för anpassning i arbetslivet och vuxenlivet rent allmänt för en man hade traumatiserat dig, samtidigt så hävdar du då att du vill byta med männen för det skulle göra ditt liv lättare
Jag har mer respekt för feminister med rakad skalle, säckiga intetsägande kläder och utan smink, de tävlar ju på lika villkor och är villiga att ta de manliga uppoffringarna
Säg adjö till din kreativitet och lek och förbered dig att vara en funktionel arbetsmaskin, med produktivitet för samhället som viktigare än fritiden, om du tror att ett liv som en man ger dig mer livskvalitet
Smink är lek och har noll praktisk funktion, så det får du tvätta bort om du skall leva den funktionella och anonyma manliga livsstilen du påstår är så mycket lättare och skulle göra dig så mycket lyckligare

Din syn på feminism är annorlunda än min, för mig betyder feminism att man t ex har samma rättigheter och skyldigheter, att man inte negativt/positivt skärbehandlar ngn p g a kön, men att man kan även se och erkänna olikheter mellan kön.

Vad vet du om min anpassningsförmåga i arbetslivet? Var har jag sagt att jag vill byta med männen, jag kanske är en man? Jag får en känsla av att du bryr dig för mycket om vad andra tänker om dig i stället för att följa ditt hjärta och att inte följa ditt hjärta gör dig bitter och att skulden på din bitterhet lägger du på kvinnor som du tycker begränser din frihet. Skulden för din bitterhet lägger du på alla kvinnor, även dom som inte hotar din frihet, du gör som vissa "feminister" när lägger hela skuden på eget misslyckande på män. Du har väldigt mycket gemensamt med rabiata feminister.
Citera
2022-05-08, 10:53
Medlem
Citat:
Mäns brister som tas upp? Menar du t ex kriminalitet? Ärligt talad förstår jag inte vad du menar. Det känns som att du lägger på mig saker som känns helt främmande för mig, som du ser mig som ngn annan och att det spelar ingen roll vad jag säger. Att du bildar inte din uppfattning av mig p g a det jag säger utan p g a dina fördomar om kvinnor. Varför tror du att jag är kvinna? Jag har aldrig avslöjat mitt kön här men har fått svar som om jag var en kvinna men även svar som om jag var en man.
Inte enbart kriminalitet, hur bristfälliga männen skulle vara socialt och hur sexistiska och missunsamma de skulle vara gentemot det motsatta könet och om det nu är alldeles för tufft och taskigt för dig att få höra om ditt egna köns missunsamhet och sexism, varför menar du då att jag själv bör tåla att höra det dagligen, men inte du?
Insuinerar du att kvinnor är svagare psykiskt, att höra kritik riktat mot det egna könet mer traumatiserade för dem och därför skall kritik gentemot kvinnor aldrig tas upp oavsett och att kvinnor på så sätt blir bortskämda är något vi bör ta?
Jag tror att du är kvinna med samma slutledningsförmåga som gör att du tror att jag är man
Om du är en man så tycker jag mycket synd om dig, då ger du nämligen enormt mycket mer respekt gentemot kvinnor än vad du kommer få tillbaka och gör dig själv en enorm björntjänst med ditt ihärdiga fjäskande för kvinnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in