Citat:
Vad då "kidnappad"? Vem fan vill ha jämlikhet? Det tror jag knappast att du vill
Kvinnor vill inte ha jämlikhet och männens rättande efter kvinnor för att göra dem nöjda har lett till att kvinnor har båda könens privilegier, minus det manliga ansvaret, medans kvinnor missunnar männen de kvinnliga privilegierna
Kvinnor vill inte ha jämlikhet och männens rättande efter kvinnor för att göra dem nöjda har lett till att kvinnor har båda könens privilegier, minus det manliga ansvaret, medans kvinnor missunnar männen de kvinnliga privilegierna
Det beror väl på vad du menar med jämlikhet? Ska du vara löjlig och säga att kvinnor ska vara jämlikt starka som männen och därför så måste vi börja pumpa i dom anabola? Det är ett helt och hållet rimligt sätt att resonera utifrån din ståndpunkt.
När man prata om jämlikhet för 120 år sedan så ville man ha jämlik tillgång till samhället. Jämlik behandling inför lagen. Man ville vara fri ifrån mannens ekonomiska övertag över kvinnan. Kvinnan som inte ens fick arbeta i en ekonomiskt driven värld.
Hon var alltid den som fick ta smällen, inom familjen, kunde inte skilja sig, vart det skilsmässa ändå så fick hon ta smällen där med. Med mera. Är det konstigt att dom gör motstånd? Jag skulle ha gjort motstånd om någon fitta behandlade mig sådär.
Du kan fan inte jämföra feminism med det sjuka kidnappade hjärntvättade skiten vi ser idag.
Jag är en feminist av den gamla skolan. Jag hatar förtryck emot andra människor. Det står mig upp i halsen så ända in i helvete.
Det finns ett motto som är ganska bra, som en kompass.
En riktig man hade levt efter detta motto. Och det lyder såhär.
Fantomen är hård mot dom hårda.