2022-05-08, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft
Jag ser mig själv som en bra man snäll och omtänksam som mina föräldrar var . Jag har dejtat en hel drös med kaninkokerskor. Ska inte säga att alla var dåliga men ibland undrar jag vad som har hänt ? Nu har jag en fru ifrån Brasilien visst att vi har våra issues som alla andra men det är fan ljusår ifrån allt annat som jag varit med innan .
Feminismen hände
Det är ändå på ett sätt lika mycket vårt fel, vi har blivit för snälla, därför arabiska män konkurerar ut oss
Med vuxna svenska kvinnor tror jag det är för sent för omprogramering, kan finnas hopp dock för unga flickor eller kommande generationer om de inte växer upp med feministpropaganda
Citera
2022-05-08, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Nej din idiot. Det var kvinnorna som ville ha feminism för dom var trötta som fan på att bli förtryckta av män som misshandlade dom både fysiskt och psykiskt.
Så egentligen så kan du tacka alla jävla våldsamma män för den här utvecklingen. Alla jävla fittor som mobbar andra, alla jävla fittor som slår andra, ska dominera å ha sig. Det är dom jävla fittorna som har skapat det här skiten vi ser idag.

Kvinnors feminism är ett svar, en rekyl, en reaktion på hur män har behandlat dom.
Förvisso är det som du säger när man beskriver feminism som en reaktion, men det har gått alldeles för långt i Sverige och det har jag märkt genom bara 10 år i Norge och Danmark. Kvinnor i grannländerna till Sverige är lika jämställda som svenska, men de är fortfarande lite mer traditionellt kvinnliga. De har essensen av kvinnlighet i sig och inte det här odrägliga beteendet som svenska samhället får Kvinnor att uppvisa när det inte räcker för en kvinna att vara en kvinna; hon ska vara en man också på något sätt.

Nu är mina erfarenheter Anekdoter och jag fattar att svenska kvinnor inte är dåliga människor på gruppnivå, tvärtom.

Men risken finns att råka datea någon sån här odräglig människa och det gör att jag personligen väljer bort svenska kvinnor när jag datear. Jag vill inte ha gapiga kvinnor som beter sig som män för att den moderna världen har hjärntvättat dom till det. Våra grannländer eller Europeiska kvinnor är hacket bättre för traditionella män att datea.

Strykrädda soyboys med allt för mycket fytoöstrogen passar säkert bra med svenska kvinnor, men inte manliga män som är trygga i sin manlighet.
Citera
2022-05-08, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Inte helt otippat en tråd med massa incels som förespråkar att importera en Thaikvinna pga att de inte kan få svensk toppkvalitet. Alla ni "Sverigevänner" på FB, var är ni nu? Eller älskar ni bara svenska män? Gulligt homoerotiskt isf

Svenska tjejer är tamejfan det BÄSTA som finns i hela världen
Thaikvinnor är för fula för mig, skulle satsa på en kvinna ifrån Sydeuropa eller Östeuropa istället, om jag var tvungen att välja importfru och hade en pistol mot skallen vill säga
Vad då "på FB"? Du är ju själv medlem här?

Är du kvinna eller man? Om du är man, hur många kvinnor av annan etnicitet har du testat på, alltså bäst i förhållande till vad då? Bäst på vilket sätt? Utseende eller personlighet?
Citera
2022-05-08, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Och någonstans bakom mörka draperier i City of London, gnuggas det händer för fullt till denna vetskapen. Deras agenda att splittra vita familjer i full swing. Idag är det nästan lika vanligt för en svensk padda att skaffa barn med afrikaner som det är med vita svenskar. I samtliga fall är skilsmässa att räkna med och kvinnan kommer även på att hon är lesbisk och kan tänka sig könsoperationer på sig själv och sina barn, så de kan gå i regnbågsfärgade parader och knäböja inför BLM.

Oy vey!
Här är en som kom på:

https://www.soluretpod.se/2020/12/07/69-riikka-ylijukuri/

Syns att hon vill vara man. Kan dock aldrig bli det, hur snaggad hon än är.

De som vill bilda familj med svenskor är väl främst svenskar som vill få svenska barn dvs att släkten lever vidare.
Senast redigerad av ViskSten 2022-05-08 kl. 06:24.
Citera
2022-05-08, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Skulle tippa på att ungefär 95% är det
Lycka till att hitta en svensk kvinna som inte är en hycklande feminist

Det är kanske du som med din kvinnosyn lockar fram feministen hos kvinnor? Alla relationer är ömsesidiga, man får det man förtjänar.
Citera
2022-05-08, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Förvisso är det som du säger när man beskriver feminism som en reaktion, men det har gått alldeles för långt i Sverige och det har jag märkt genom bara 10 år i Norge och Danmark. Kvinnor i grannländerna till Sverige är lika jämställda som svenska, men de är fortfarande lite mer traditionellt kvinnliga. De har essensen av kvinnlighet i sig och inte det här odrägliga beteendet som svenska samhället får Kvinnor att uppvisa när det inte räcker för en kvinna att vara en kvinna; hon ska vara en man också på något sätt.

Nu är mina erfarenheter Anekdoter och jag fattar att svenska kvinnor inte är dåliga människor på gruppnivå, tvärtom.

Men risken finns att råka datea någon sån här odräglig människa och det gör att jag personligen väljer bort svenska kvinnor när jag datear. Jag vill inte ha gapiga kvinnor som beter sig som män för att den moderna världen har hjärntvättat dom till det. Våra grannländer eller Europeiska kvinnor är hacket bättre för traditionella män att datea.

Strykrädda soyboys med allt för mycket fytoöstrogen passar säkert bra med svenska kvinnor, men inte manliga män som är trygga i sin manlighet.

Jag håller med, feminism är kidnappad och sönder vriden Idag ens samhälle, synnerligen Sverige. Vänt som ett vapen emot kvinnor och män. Det är båda som är drabbade utav detta. Ett jävla hjärntvättnings program det är vad det har blivit.
Tragiskt.

Jag funderar också på Norge. Jättefin natur där. Är kvinnorna lite mer sansade så kanske det är dit man borde dra.
Citera
2022-05-08, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det är kanske du som med din kvinnosyn lockar fram feministen hos kvinnor? Alla relationer är ömsesidiga, man får det man förtjänar.
OK, så min konsekventa syn på jämlikhet, lockar fram feministen? Snarare så kom ju er feminism först. Du hävdar alltså att det ej är mansfientlighet när du missunnar män den sociala frihet som du själv kräver utav män? Du är ju inte logisk någonstans
Hade ni bara varit konsekventa, dvs ej varit feminister, så hade jag aldrig riktat klagomål från första början
Er feminism är i själva då mansfientlighet, eftersom du menar att vara reaktionär gentemot ett generellt beteende mot det motsatta könet skulle vara sexistiskt? Att klaga på manspreading eller tala om "killgissning" är i själva verket manahat?

Det är min replik
Exakt, vet du vad det innebär? Slå upp ömsesidig i ordboken
Citera
2022-05-08, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Jag håller med, feminism är kidnappad och sönder vriden Idag ens samhälle, synnerligen Sverige. Vänt som ett vapen emot kvinnor och män. Det är båda som är drabbade utav detta. Ett jävla hjärntvättnings program det är vad det har blivit.
Tragiskt.

Jag funderar också på Norge. Jättefin natur där. Är kvinnorna lite mer sansade så kanske det är dit man borde dra.
Vad då "kidnappad"? Vem fan vill ha jämlikhet? Det tror jag knappast att du vill
Kvinnor vill inte ha jämlikhet och männens rättande efter kvinnor för att göra dem nöjda har lett till att kvinnor har båda könens privilegier, minus det manliga ansvaret, medans kvinnor missunnar männen de kvinnliga privilegierna
Citera
2022-05-08, 08:35
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är ynkligt (omoget, narcissistiskt) även när kvinnor vill bli behandlade som gudinnor.
Vad det innebär att vara feminist, med andra ord
Citera
2022-05-08, 08:39
Medlem
Citat:
Vad då "kidnappad"? Vem fan vill ha jämlikhet? Det tror jag knappast att du vill
Kvinnor vill inte ha jämlikhet och männens rättande efter kvinnor för att göra dem nöjda har lett till att kvinnor har båda könens privilegier, minus det manliga ansvaret, medans kvinnor missunnar männen de kvinnliga privilegierna

Vilka är de kvinnliga privilegierna som män saknar?
Citera
2022-05-08, 08:43
Medlem
Citat:
Om man har upprepade dåliga erfarenheter av det motsatta könet och lyckas inte skapa en långvarig relation beror det sannolikt på att man saknar förmågan att skapa välfungerande, vuxna kärleksrelationer. Vi alla väljer ngn som ligger på samma nivå med oss själva vad gäller den emotionella mognaden, är vi omogna väljer vi ngn som är lika omogen och det blir ingen välfungerande, livslång kärleksrelation. Den omogne förstår inte oftast sin omognad utan ligger skulden på den misslyckade relationen på den anrde, fast de båda är lika skyldiga för misslyckandet. Den emotionellt mogne har koderna för en vuxen parrelation och genom att välja en likadan blir det en lyckad relation.
Defienera "omogen"? Ni feminister behandlar ju olika baserat på kön, att t ex en vuxen man i smink och expressive kläder är omogen, därför det blir märkligt när ni hävdar att en kvinna med blått hår och mycket smink har en tio år äldre partner för hon skulle ligga på samma mognadsnivå som henne, alltså så hade den tio år äldre partnern ej legat på samma nivå om han hade utryckt sig med kläder och smink precis som den tio år yngre partnern och han måste som man ha funktionell stil för att hamna på samma mignadsnivå som kvinnan med blått hår, klädstil och sminkning som varje dag vore en fest
Förklara logiken, är du snäll?
Dessutom, är mognaden konstant så kvinnan alltid måste ha en äldre man, hon måste t ex om hon är singel vid 50 leta efter någon som är minst 60?
Citera
2022-05-08, 08:44
Medlem
Citat:
OK, så min konsekventa syn på jämlikhet, lockar fram feministen? Snarare så kom ju er feminism först. Du hävdar alltså att det ej är mansfientlighet när du missunnar män den sociala frihet som du själv kräver utav män? Du är ju inte logisk någonstans
Hade ni bara varit konsekventa, dvs ej varit feminister, så hade jag aldrig riktat klagomål från första början
Er feminism är i själva då mansfientlighet, eftersom du menar att vara reaktionär gentemot ett generellt beteende mot det motsatta könet skulle vara sexistiskt? Att klaga på manspreading eller tala om "killgissning" är i själva verket manahat?

Det är min replik
Exakt, vet du vad det innebär? Slå upp ömsesidig i ordboken

Vilka sociala friheter menar du kvinnor kräver till sig själva men missunnar män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in