2022-05-06, 16:16
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myzon
Jaha jag trodde att man tjänade in sin pension när man arbetar och sparar undan pengar?

Om min man jobbar och jag är hemma med barnen o han lämnar mig för en yngre mutta när han känner för det så ska jag leva på soc istället då eftersom jag inte skulle ha någon utbildning och svårt att få jobb, vara varannan veckamamma osv. är det vad du menar eller?

Gör han det så får du väl ta ett jobb då, då har ju ändå familjelivet kraschat. Dessutom lär ju dina barn försörja dig om det skulle gå så långt.
Citera
2022-05-06, 16:18
Medlem
Citat:
Okej nej absolut inte. Det är upp till var och en vad man vill göra med sitt liv. Men vem ska betala kvinnors pension om vi är hemma? Samhällsstyrd eller inte. Det fungerar ju inte längre som det gjorde förr. Såg att man är hemma med barnen ex antal år och är den där kvinnan som ni anser då att man ska vara. Och ni hittar en yngre kvinna som har allt de där som ni anser. Snygg, feminin, bra i sängen.. Och lämnar er fru. Då står hon där kanske utan jobb och utan pension. Och vad ska hon då göra om hon förlitar sig på sin man och hans jobb för att vara hemmamorsa?

Din man, såklart. Dina föräldrar och deras föräldrar klarade sig lika bra på en lön som du gör idag med din man på två löner. Du jobbar alltså dubbelt så hårt för att få samma levnadsstandard som dina föräldrar som enbart hade en arbetande i hushållet, samtidigt som den andre tog hand om hem och barn. Det resulterade i piggare föräldrar, lyckligare barn, och i slutändan lyckligare familjer. Det är sorgligt att se parodin som de kallar för ”familjer” i Sverige idag. Sönderstressade föräldrar som båda måste avsätta 8-10h av deras dagar för löneslaveri, för att efter slaveriet rusa hem och sköta hushållssysslor och skjutsa barn på aktiviteter.

Män skiljer sig generellt inte från sina fruar sålänge fruarna lyssnar på mannen. Majoriteten av skilsmässorna, runt 8/10, initieras av kvinnan.
Citera
2022-05-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
Men vaddå? Kom inte hela det där systemet i bruk för att varenda kvinna började skandera #Inteerkvinna?

Typ.

Okej så vad är lösningen då tycker du?
Citera
2022-05-06, 16:25
Bannlyst
Citat:
Okej så vad är lösningen då tycker du?

Jag vet inte. Är sugen på o höra vad du tror däremot.

Själv tycker jag att det är sjukt att påstå att ni vill vara hemmafruar, sen inte vill vara det, o sen tydligen också ska få pensionen säkrad.
Själv tänker jag ju, att ha en hemmafru att vara trogen emot hade varit så otroligt jävla nice.

Men dom flesta kvinnorna idag, säger ju att dom inte vill vara det.
Citera
2022-05-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Gör han det så får du väl ta ett jobb då, då har ju ändå familjelivet kraschat. Dessutom lär ju dina barn försörja dig om det skulle gå så långt.

Ok "ta ett jobb" är ju lätt idag utan utbildning. Varför ska mina barn tvingas försörja mig..
Citera
2022-05-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
Jag vet inte. Är sugen på o höra vad du tror däremot.

Själv tycker jag att det är sjukt att påstå att ni vill vara hemmafruar, sen inte vill vara det, o sen tydligen också ska få pensionen säkrad.
Själv tänker jag ju, att ha en hemmafru att vara trogen emot hade varit så otroligt jävla nice.

Men dom flesta kvinnorna idag, säger ju att dom inte vill vara det.

Eftersom jag är så himla känslostyrd som kvinna så är det bättre jag håller mina åsikter för mig själv eller?
Vem påstår att vi vill bara hemmafruar?
Vi lever i ett fritt land, dom som har ekonomisk möjlighet att vara hemmafruar och vill vara det, grattis till dom. Alla har väl möjligheter att göra som de vill i vårt land vilket borde vara positivt för alla familjer då de kan lägga upp sitt liv som de vill?
Citera
2022-05-06, 16:37
Bannlyst
Citat:
Eftersom jag är så himla känslostyrd som kvinna så är det bättre jag håller mina åsikter för mig själv eller?
Vem påstår att vi vill bara hemmafruar?
Vi lever i ett fritt land, dom som har ekonomisk möjlighet att vara hemmafruar och vill vara det, grattis till dom. Alla har väl möjligheter att göra som de vill i vårt land vilket borde vara positivt för alla familjer då de kan lägga upp sitt liv som de vill?

Nej, det skulle jag aldrig påstå. Annars skulle jag väl inte sitta här och vara intresserad av o höra vilka lösningar du har tänkt att det skulle gå o genomföra?

Vad jag ställer mig frågande till är det här med #inteerkvinna, men vi duger när ni vill säkra pensionerna?
Vill någon dock vara hemmafru så är det självklart att den ska kunna gå o vara det. Hmmm, vem vet? Kanske en gemensam lönesumma. Där mannen får betalt för antal munnar den har o mätta hemma?
Hennes uppgift att fokusera på att han ska orka jobba.

I dunno, hur tänker du att man skulle lösa det där?
Citera
2022-05-06, 16:52
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ok "ta ett jobb" är ju lätt idag utan utbildning. Varför ska mina barn tvingas försörja mig..

För att du har försörjt dem som hemmafru i cirka 20 år. Det är det man gör. Ingen skulle låta sin mor hamna på gatan.
Citera
2022-05-06, 16:52
Medlem
Citat:
Eftersom män som är besatta av att ha förevigt trogna fruar och barn är autistiska eller på annat sätt socialt missanpassade. De har inga vänner som kan hjälpa dem när de hamnar i knipa. Därför måste de skaffa fru och barn för att ha socialt umgänge och stöd.
Citera
2022-05-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vilket ni redan har och har haft länge i Sverige. Feminism handlar inte om det.
Självklart har det lett till mer frihet när det kommer till hedonistisk lust. Svenska kvinnor i 20-årsåldern är den mest privilegierade samhällsklassen som någonsin existerat. De har gratis utbildning, får ha hur mycket sex som helst utan konsekvenser, blir de gravida kan de göra abort, behåller de barnet kan de leva på bidrag. Känner de sig illa behandla kan de gråta ut på sociala medier och få oändligt med bekräftelse.

Självfallet är denna hedonistiska frihet extrem idag i jämförelse med för bara 30 år sedan. Men vad leder detta till i slutändan? Kvinnlig psykisk hälsa är helt åt helvete, kvinnor har svårt att hitta en seriös partner i 30-årsåldern, kvinnor är mindre lyckliga idag än förr. Barn växer upp utan en far som kan sätta gränser och blir feminina, olyckliga män.

Du får väl också gratis utbildning? Hur får du detta till en kvinnofråga? Du kan väl också ha sex? Du kan väl också gråta ut i sociala medier? Sen verkar du tro att de är ett enkelt val att göra abort vilket säger de mesta. Du låter som en typisk sexistisk man.
Citera
2022-05-06, 16:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TackAPriori
Vad tycker du om de postmoderna hädelserna?

Jag tänker att vare sig vi vill det inte, så är vi del av dem.

Vi som gnäller över den moderna kvinnan har lite svårt att rannsaka oss själva ibland. Något vi borde fråga oss är varför någon skulle vilja bilda familj med en svensk man, som ständigt känner sig förbisedd för fördelad. Att ha loser som identitet är liksom ingen bra grund för ett förhållande eller en familjebildning.
En man borde vara någon som beundrar och tar hand om sin kvinna, inte någon misstänksam och missunnsam tråkmåns som ständigt och jämt undrar om saker och ting är "värt", och som hellre spelar tv-spel, runkar och kvinnohatar på nätet.
Det är inte bara kvinnan som blivit man, vi män har också blivit kvinnor.
Citera
2022-05-06, 16:59
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nu vill jag inte förstöra några illusioner, men hur hög är skilsmässofrekvensen för "importfruar" och äktenskap mellan två från olika kulturer? Jag misstänker att den är högre än giftermål mellan svensk man och kvinna, men jag har ingen statistik på det.

Många andra kulturer så hänger man ihop när man väl skaffat barn och familj, det är ganska främmande och fult med det här varannan vecka-livet, den synen på familj som andra kulturer har faller mig mer i smaken faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in