Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Om jag kör min balle in i närmsta barnmakarläger så får jag räkna med att det finns en risk att ett jefla barn blir till, ja. Jag har ett antal sätt att förhindra detta på. Hört talas om petting? Tvåan? Oralsex? Kondomer? Samtal med bruden i förväg kring hur hon ser på avling? Som Jenny9 nämnde så ska man fan aldrig lita på någon när det gäller kuk-i-fitta-sexx. Det är egenansvar som gäller.
På vilket sött hycklar jag förresten? Kan du beskriva det eller valde du i blindo en sida och ett ord ur ordboken och liksom ba' skrev ut det?
Du hycklar tom i det här inlägget.
Ja, om du lägger in korven i brödet så får du räkna med att det finns risk för barn. Men skillnaden är, din tröga åsna, att kvinnan kan göra det ogjort via abort om hon inte vill ha barnet även om mannen bönar och ber henne att inte göra det för att han vill ha barnet. Abort, skiten är ur världen och det var allt. Men när det är omvänt och kvinnan vill ha barnet så kan mannen bara gilla läget.
Varför ska inte kvinnan också isåfall behöva räkna med att det kan bli ett barn av det här och jag kan tvingas till att föda även om jag inte vill?
Du ska hålla käft om egenansvar när du å ena sidan förespråkar egenansvar för mannen vid sex men när det kommer till att bara ena parten (kvinnan) vill ha barnet, då gäller inte egenansvar och kvinnans val, kvinnans börda längre utan även den andra parten ska tvingas stå för barnet via underhållsbidrag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Mäns kroppar KAN inte skapa barn. Visst det är orättvist men faktiskt inte kvinnors fel.
De är lika orättvist för kvinnor, för ursäkta men tror väldigt många kvinnor gärna hade velat ha lite avlastning med mens, olidliga magsmärtor, PMS, en stor jävla bula på magen i 9 månader, illamående, värkande tuttar etc etc....
Mäns motsvarande rättighet till kvinnors aborträtt, stavas rätten att avsäga sig aktivt faderskap.
För det går inte tvinga vare sig kvinnor eller män något vettigt föräldraskap om de faktiskt inte vill eller kan.
Men nu ÄR ju barnet fött! så? varför ska oskyldiga människor tvingas lida pga fäder inte vill betala underhåll?
Avsäga sig rätten till aktivt faderskap jämnar inte ut spelplanen. Kvinnan kan fortfarande göra hela skiten ogjort med abort, mannen kan bara gilla läget om kvinnan vill gå hela vägen och även tvingas betala underhållsbidrag.
PS. var försiktig så inte dina feministsystrar blir arga för att du anser att mäns kroppar inte kan skapa barn