2022-05-07, 15:25
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Principellt har han rätt , som svensk medborgare ska du respektera svensk såväl som "landet du befinner dig i på semsters" lagar.

Jag vet inte vilken princip du pratar om. Är jag i Frankrike så förväntar jag mig att leva efter deras lagar, allting annat vore vansinne. Det är det svenska storhetsvansinnet som gör att vi tror oss vara en global mittpunkt.

Sedan har alla en personlig moral.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Vad gaggar du om? Du är ju kraftigt sinnesförvirrad.

Det är ren fakta att kvinnan har all makt i beslutandet om ett barn ska födas, alltså har hon skulden att försörja barnet. Ingen annan.
Jepp...men känner du till hur barn blir till? och att män har en väldigt aktiv del i början på den processen?
Citera
Avstängd
Citat:
Nope, men du är efterbliven. Kvinnan har rätt att göra abort, hon har ett val att göra. Göra abort eller ta hand om barnet själv.

Det är rättvisa. Med makt följer ansvar, och mannen har ingen makt.

Har inte jag något val, menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Mäns kroppar KAN inte skapa barn. Visst det är orättvist men faktiskt inte kvinnors fel.
De är lika orättvist för kvinnor, för ursäkta men tror väldigt många kvinnor gärna hade velat ha lite avlastning med mens, olidliga magsmärtor, PMS, en stor jävla bula på magen i 9 månader, illamående, värkande tuttar etc etc....

Mäns motsvarande rättighet till kvinnors aborträtt, stavas rätten att avsäga sig aktivt faderskap.
För det går inte tvinga vare sig kvinnor eller män något vettigt föräldraskap om de faktiskt inte vill eller kan.

Men nu ÄR ju barnet fött! så? varför ska oskyldiga människor tvingas lida pga fäder inte vill betala underhåll?

Varför ska oskyldiga liv mördas för att kvinnan är en blodtörstig, känslolös mördare?
Citera
2022-05-07, 15:26
Medlem
Citat:
Jepp...men känner du till hur barn blir till? och att män har en väldigt aktiv del i början på den processen?

Det är irrelevant.

Det är kvinnan som bestämmer om barnet ska födas. Hon kan göra en abort.
Citera
Avstängd
Citat:
Men inte två för att besluta om abort.

Du har visst dina pigga stunder också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Har inte jag något val, menar du?

Du är en kvinna, så du har all makt huruvida barnet ska födas eller ej.
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag tror det är underförståt om att vi pratar om människo liv, abort är ju unikt för vårt släkte...
Även om nu vissa djurarter äter upp sina ungar.

Vi är djur. Medvetna ja. Men det finns det andra djur som också är.
Citera
2022-05-07, 15:31
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Kvinnan får väl för fan ta i princip alla konsekvenser. Fostret är I hennes kropp, änna.

Du måste vara ett tvättäkta proffsoffer för att inte kunna inse det.

Sluta jämföra äpplen med päron ditt sär.
Citera
Medlem
Citat:
Ironin i att psykopatslampan som vill mörda barn kallar andra för fanatiker.

Du borde gå med i ISIS, de är också psykopater som tycker om att mörda oskyldiga.

Ironiskt att du som vill tvinga och kontrollera utsatta människor genom lagar baserade på religiösa idéer rekommenderar någon att ansluta till ISIS. Dags att se dig själv i spegeln snart kanske? Dina fellow abortmotståndare kommer du hitta i enorma mängder nere i mellanöstern.
Citera
Avslutad
Citat:
Men det är irrelevant. Det är inget argument.
Nej det är klart att det inte är ett argument, det är ett konstaterande. Att det enligt dig är psykiskt sjukt är inte heller ett argument.
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nä stackars män är ju helt maktlösa....

De klarar absolut inte att använda preventivmedel eller avstå sex, säga nej till kvinnor eller vara lite nogräknad med vem de har sex med.....ahh stackars små totalt hjälplösa vindflöjlar för livets hårda villkor.

Jag har hört en hel del män uttrycka det som att "män tar vad de får".

Och så länge män har denna inställning/attityd så kommer de att vara offer för andras vilja. Å andra sidan kommer de alltid ha ryggen fri och kunna skylla allt på andra (kvinnor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in